Dean „Rocket” Hall wypowiedział się na oficjalnym blogu na temat niedotrzymania wcześniej zakładanego, ubiegłorocznego terminu premiery gry DayZ. Samodzielna wersja popularnego moda miała ukazać się w grudniu 2012 roku, ale ostatecznie do tego nie doszło.
Marcin Skierski
Na oficjalnym blogu DayZ pojawiły się nowe screeny oraz informacje na temat samodzielnej wersji popularnego moda do gry ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead. Dowiedzieliśmy się między innymi, dlaczego premiera DayZ nie odbyła się zgodnie z planem, czyli w grudniu 2012 roku.
Okazuje się, że ubiegłoroczny debiut był jak najbardziej możliwy, ale nie w takiej formie, w jakiej wymarzyli sobie twórcy. Gra DayZ mogła ukazać się w grudniu, jednak byłaby to wtedy tylko nieznacznie usprawniona wersja doskonale znanego moda. Przesunięcie daty premiery pozwoli autorom na przeprojektowania silnika gry i dostarczenia produkcji, „o jakiej zawsze marzyli”.
Na blogu pojawiła się również informacja, że zbliżają się zamknięte testy DayZ, w których weźmie udział ok. 500-1000 graczy. Zastrzeżono jednocześnie, że „skupią się one wyłącznie na architekturze, a nie na projekcie gry”. Kiedy uda się wprowadzić poprawki do wykrytych błędów, wtedy będzie można określić nową datę premiery.
Twórcy pochwalili się, że praktycznie ukończyli prace nad jedną z najważniejszych zmian, czyli kompletnym przemodelowaniem systemu ekwipunku. Gracze będą teraz zbierać najmniejsze części przedmiotów, które okażą się przydatne w przetrwaniu. Wprowadzono m.in. zużywanie się baterii, przenoszenie chorób (np. przez założenie ubrania innego gracza), czy wytrzymałość podnoszonych rzeczy. Na przykład strzelając w głowę osobie z założonym noktowizorem spowodujemy jego uszkodzenie.
Z innych ważnych spraw wspomniano jeszcze o interfejsie użytkownika. W trakcie jego projektowania inspirowano się Minecraftem i pod względem funkcjonalności ma przypominać produkcję studia Mojang. Na coraz bardziej zaawansowanym stadium znajduje się również warstwa artystyczna projektu, co mają udowadniać zamieszczone w tej wiadomości screeny.
DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II, twórcy zdecydowali się wydać swoje dzieło w formie oddzielnego produktu. Początkowo DayZ ukaże się w wersji alfa. W tej formie gra ma kosztować stosunkowo niewiele, a z czasem będzie rozwijana, aż do osiągnięcia statusu końcowego produktu.
Więcej:Nowości na Steam. Na ten horror science fiction czekaliśmy 13 lat
Gracze
Steam
OpenCritic