Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 października 2009, 08:25

autor: Jiker

Twórcy Boom Blox wybierają konsole nowej generacji

Wewnętrzna ekipa firmy Electronic Arts, odpowiedzialna za wyprodukowanie dwóch odsłon bardzo dobrej serii zręcznościowych gier logicznych Boom Blox, poszukuje pracowników. Z informacji znajdujących się w ogłoszeniu zamieszczonym na stronach serwisu Gamasutra wynika, że celem propozycji jest angaż przy projekcie przeznaczonym na konsole nowej generacji.

Wewnętrzna ekipa firmy Electronic Arts, odpowiedzialna za wyprodukowanie dwóch odsłon bardzo dobrej serii zręcznościowych gier logicznych Boom Blox, poszukuje pracowników. Z informacji znajdujących się w ogłoszeniu zamieszczonym na stronach serwisu Gamasutra wynika, że celem propozycji jest angaż przy projekcie przeznaczonym na konsole nowej generacji.

Twórcy Boom Blox wybierają konsole nowej generacji - ilustracja #1

Boom Blox Bash Party na Wii

Dotychczasowe produkcje studia trafiały wyłącznie na Nintendo Wii, z tego też względu potencjalna zmiana platformy jest tu dosyć istotna. Jednakże ciężko stwierdzić, o które konsole mogłoby chodzić. Termin „nowej generacji” może się bowiem odnosić do PlayStation 3 i Xboksa 360, ale z drugiej strony w szczegółach ogłoszenia umieszczono również Wii i PSP (ta pierwsza określona jest next-genem, lecz niektórzy twierdzą, że bardziej pasuje do poprzedniej generacji). Raczej wątpliwym jest z kolei, by produkcja została wydana na następcach PS3 i X360. W grę nie wchodzi też nowe Wii, o którym plotkuje się już od dłuższego czasu.

PlayStation 3 i Xbox 360 wydają się właściwymi platformami z jeszcze jednego względu. Już w przyszłym roku firmy Microsoft i Sony wprowadzą do sprzedaży nowe kontrolery – Project Natal i PlayStation Motion Controller. Sukces Boom Bloxów oparty został przecież w głównej mierze na świetnym wykorzystaniu Wiimote’a. Dopracowany, innowacyjny system sterowania zapewniał możliwość wyniesienia rozgrywki na nowy poziom. W przypadku, gdyby nowa gra ekipy EA działała na podobnych zasadach, co Boom Blox, Natal i niezwykle dokładny system zaproponowany przez twórców PlayStation 3 mogą dodatkowo spotęgować te doznania.

Boom Blox i Boom Blox Bash Party to gry logiczne, z dużym naciskiem położonym na aspekt zręcznościowy. Rozgrywka polega na układaniu wyszukanych konstrukcji z klocków o bardzo zróżnicowanych kształtach. Produkcje oferują kilka ciekawych trybów rozgrywki, umożliwiając m.in. destrukcję budowli przy użyciu procy lub działa. Dzieła Electronic Arts zaskakiwały pod wieloma względami – zapewniały bezstresową zabawę, cieszyły oko ładną, kolorową oprawą graficzną i zaawansowanym, jak na możliwości Wii, silnikiem fizycznym. Interesujące jest to, że aktywny udział w procesie dewelopingu wziął Steven Spielberg, który wsparł producentów kilkoma ciekawymi pomysłami (m.in. namawiając ich do umieszczenia w grach zabawnej fabuły, opowiadającej historię kilku klockowatych, zwierzęcych plemion).

Marka Boom Blox spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony krytyków, lecz nieco mniejszym zainteresowaniem graczy. Pierwsi wystawiali im wysokie oceny (średnia na poziomie 85 i 86% - za Metacritic.com), drudzy co prawda kupowali, aczkolwiek nie tak chętnie, jak chcieliby tego autorzy (w sumie 1,1 miliona egzemplarzy – za VGChartz.com). Produkcja była także nominowana do szeregu nagród branżowych, w tym Interactive Achievement Awards w kategorii najlepszej gry familijnej.