Twórca Fe twierdzi, że EA nie wpłynęło na jego wizję gry

Szwedzkie Zoink Games jest bardzo zadowolone ze współpracy z Electronic Arts w ramach programu EA Originals. Platformówka Fe zapewni 7-8 godzin zabawy.

Bartosz Świątek

Przykład Fe sugeruje, że EA Originals jest programem przychylnym deweloperom. - Twórca Fe twierdzi, że EA nie wpłynęło na jego wizję gry - wiadomość - 2018-01-29
Przykład Fe sugeruje, że EA Originals jest programem przychylnym deweloperom.
FE W SKRÓCIE:
  1. Deweloper: Zoink Games
  2. Wydawca: Electronic Arts (program EA Originals)
  3. Gatunek: platformówka
  4. Platformy: PS4, XONE, PC, Switch
  5. Data premiery: 16 lutego 2018 r.

Andreas Beijer z Zoink Games – twórca zbliżającej się platformówki Fe – podzielił się z prasą wrażeniami ze swojej współpracy z Electronic Arts. Jego zdaniem firma nie próbowała w żaden sposób wpłynąć na artystyczną wizję studia.

Właściwie to było niesamowicie mieć ich na pokładzie. Mam świadomość, że to może brzmieć tak, jak gdyby ktoś zapłacił mi, bym to mówił, ale to szczera prawda. Zapewnili nam tyle pomocy bez wpływania na artystyczną wizję gry i możliwość wykorzystania ich doświadczenia i wiedzy w zakresie tworzenia i publikowania gier była dla nas fantastycznym doświadczeniem – powiedział w wywiadzie dla Wccftech Beijer, pełniący w Zoink Games funkcję reżysera omawianego tytułu.

Warto odnotować, że Fe było pierwszym tytułem, który został objęty nowym programem Electronic Arts, kierowanym do twórców niezależnych – EA Originals. Opinia Andreasa Beijera może stanowić dobry prognostyk dla innych deweloperów, takich jak Jo-Mei Games (Sea of Solitude) czy Hazelight (A Way Out). Niewątpliwie jest również miłym gestem w kierunku wydawcy, który boryka się obecnie z potężnymi problemami wizerunkowymi, w związku z ciągnącą się od wielu miesięcy aferą wokół mikropłatności w Star Wars Battlefront 2.

Dzięki cytowanemu wyżej wywiadowi dowiedzieliśmy się także, że główny wątek Fe zaoferuje około 7-8 godzin zabawy. Jeśli jednak zdecydujemy się na dokładniejszą eksplorację kolejnych, otwierających się przed nami lokacji, czas ten może się znacząco wydłużyć. Gra ma podobno przypominać mniej brutalne i bardziej relaksujące Shadow of the Colossus.

Masz swobodę w wędrowaniu po okolicy i odnajdywaniu wszystkich sekretów i tak naprawdę zależy od gracza, ile czasu mu to zajmie. Naprawdę trudno powiedzieć. Sądzę, że świat Fe jest na tyle duży, by można było się w nim zgubić, ale na tyle mały, by można było poznać go w całości – zauważa Beijer.

Przypominamy, że Fe zadebiutuje na rynku 16 lutego 2018 roku, w wersjach na PC, PlayStation 4, Xboksa One oraz Nintendo Switch. Niedawno informowaliśmy również o nowej inicjatywie Zoink Games oraz innego szwedzkiego studia – Image & Form (to twórcy serii SteamWorld). Dzięki współpracy w ramach brandu Thunderful produkcje obydwu firm mają być większe i lepsze.

  1. Fe – strona oficjalna
  2. Kilka minut rozgrywki z pięknego Fe
Fe

Fe

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 16 lutego 2018

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

6.6

Gracze

8.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2018-01-30
14:58

Zdzichsiu Senator

Zdzichsiu

EA w tego typu gierki nie ingeruje, bo po prostu nie mają takiej potrzeby. Nie są to znane tytuły, które każdy będzie kupować, jak np. gry oparte o markę Gwiezdnych Wojen. To produkcje, które przede wszystkim mają za zadanie ocieplać ich wizerunek. Priorytetem jest to, że będą mieli argument na przedstawianie ich w złym świetle jako diabolicznego korpo. "Hej, wydaliśmy Unravel, wydaliśmy Fe. Twórcy A Way Out również nie narzekają na współpracę, więc chyba nie jesteśmy tacy źli."

Komentarz: Zdzichsiu
2018-01-29
22:08

boy3 Legend

A teraz prawie żadnych dobrych pracowników u bioware nie zostało ...

Komentarz: boy3
2018-01-29
20:10

czopor Konsul

Nie oczekuj zbyt wiele od tych "wstrętne ea". Dla nich studio to studio, nie wiedzą i nie widzą różnicą między oddziałami etc...

Komentarz: czopor
2018-01-29
18:11

Ohydny Czerwonodupny Pirat Generał

Ohydny Czerwonodupny Pirat

Dwójka była gorsza, bo BioWare większość swoich pracowników oddelegowała do pracy nad SW: TOR. Można powiedzieć, że DA 2 był robiony przez "Zespół B".

Komentarz: Ohydny Czerwonodupny Pirat
2018-01-29
16:57

zanonimizowany1146443 Senator

Plants vs Zombies to też nie jest tytuł AAA, a jednak wrzucili mikrotransakcje do drugiej części, na co nie zgadzał się twórca gry, przez co został zwolniony. W przypadku Fe może być podobnie.

Komentarz: zanonimizowany1146443

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl