Twój samochód to wrak, a Ty nie masz pieniędzy? W Track Day wcale nie oznacza to końca gry
Poznaliśmy więcej szczegółów trybu kariery, który pojawi się w polskiej grze wyścigowej Track Day.

Rodzime studio deweloperskie Weasel Games, w skład którego wchodzi m.in. nasz redakcyjny kolega Krzysztof „Draug” Mysiak, opublikowało na Steamie czwarty dziennik deweloperski poświęcony grze wyścigowej Track Day.
Artykuł stanowi kontynuację poprzedniego i omawia kolejne elementy trybu kariery, jak również odpowiada na pytania graczy odnośnie do tego aspektu rozgrywki.
- Gra będzie nastawiona na wyścigi. Autorzy nie tworzą symulatora mechanika. Nie będziemy więc ręcznie naprawiali aut, ani nawet eksplorowali lokacji na piechotę z perspektywy FPP.
- Licencje (na wyścigi płaskie, rally cross oraz drift) nie przyjmą postaci typowych wyzwań, polegających jedynie na pokonaniu kawałka toru w wyznaczonym czasie. Zamiast tego twórcy chcą, aby licencje stały się swego rodzaju narzędziem edukacyjnym, uczącym gracza, jak zachowywać się na torze w różnych sytuacjach w ramach danej kategorii rywalizacji. Przykładowo: gra nauczy nas jak zareagować, gdy dostajemy niebieską flagę i mamy przepuścić zawodników startujących w wyższych klasach.
- Poziom trudności w trybie kariery będziemy mogli w dużym stopniu konfigurować, tak aby wybrać pasujący nam balans między czystą zabawą a bardziej mozolnymi elementami. W ten sposób ustawimy np., jak szybko jeździ AI, wysokość nagród i cen produktów/usług, podatności samochodów na zniszczenia, a czy nawet takie szczegóły jak to, czy gracz będzie obciążany kosztami napraw barier na torach, które uszkodził.
- W grze nie pojawi się ekran „Game Over”. Nawet jeśli zniszczymy auto i zabraknie nam gotówki, to po pewnym czasie na konto wpłynie dodatkowa kwota. Dla naszego bohatera wyścigi są bowiem weekendowym hobby. W tygodniu normalnie on pracuje i zaróbki z tego będą zasilały budżet jego sportowej pasji.

Autorzy starają się, aby tryb kariery oferował wysoką regrywalność. Za każdym razem gdy rozpoczniemy zabawę od zera, dostaniemy odmienne samochody w komisie, zmieniony rozkład wydarzeń w kalendarzu itd.
Track Day zmierza wyłącznie na PC. Na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery. Gra zaoferuje pełną polską wersję językową.
Track Day na PGA 2025
Twórcy poinformowali również, że w najbliższy weekend pojawią się na Poznań Game Arena, czyli wydarzeniu poświęconym grom, które odbędzie się w dniach 24-26 października. Twórcy gry będą mieli tam wielkie wspólne stoisko z ekipą Sim-Center, która udostępni kilkanaście simracingowych (i nie tylko) stanowisk, w tym platformy ruchowe 5DOF (tzw. motion rig), a także zorganizuje turnieje z bardzo atrakcyjnymi nagrodami – wliczając w to nawet szansę poprowadzenia samochodów wyścigowych Drive Squadu na torach. GRYOnline.pl jest partnerem medialnym PGA.

Komentarze czytelników
mrk46_23 Legionista
Brzmi fajnie, jaki będzie model jazdy? bardzie w stronę GT, czy bardziej arcade?