Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 czerwca 2025, 20:54

autor: Maciej Gaffke

„To niedopuszczalne i jest nam bardzo przykro”. Twórcy PoE dokonali rachunku sumienia po problematycznej premierze Secrets of the Atlas

Twórcy Path of Exile podsumowali premierę ligi Secrets of the Atlas. Studio Grinding Gear Games wymieniło najważniejsze problemy, którymi planuje się zająć w pierwszej kolejności.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

W zeszłym tygodniu wystartowała liga Secrets of the Atlas w Path of Exile, która przyciągnęła do hack’n’slasha mnóstwo graczy. Po kilku dniach od debiutu studio Grinding Gear Games opublikowało komunikat z podsumowaniem premiery tego długo wyczekiwanego patcha.

Twórcy wspomnieli m.in. o atakach DDOS, z jakimi mierzą się (głównie) europejskie serwery. Rozwiązanie tego problemu ma dla deweloperów „najwyższy priorytet”, ale na ten moment nie są oni w stanie podać, kiedy dokładnie to się stanie.

Niestety, nasze europejskie, a także światowe serwery zostały zasypane gradem ataków DDOS. Zdajemy sobie sprawę, że problem ten zrujnował wielu graczom tak oczekiwaną premierę. To niedopuszczalne i jest nam bardzo przykro.

Inną kwestią, dotyczącą już gry sensu stricto, są zbyt duże obrażenia zadawane przez najemników – mniej więcej w połowie kampanii gracze spotykają przeciwników, którzy bardzo łatwo, niekiedy za jednym użyciem danej umiejętności, mogą ich uśmiercić. W niedalekiej przyszłości do PoE ma trafić łatka poprawiająca balans najemników, ale tylko tych walczących przeciwko nam – ci będący po naszej stronie nie doczekają się zmian (przynajmniej na razie).

Obecnie głównym problemem, który chcemy rozwiązać w lidze, jest to, że wielu najemników, zwłaszcza po dotarciu do środka kampanii, zaczyna zadawać graczowi przytłaczające obrażenia, często natychmiastowo go zabijając. Spodziewajcie się wkrótce łatki, która bardziej wyrówna wszystkie te umiejętności. Nie wpłynie to na balans najemników, którzy są waszymi sojusznikami.

Oprócz powyższych elementów deweloperzy planują również poprawić umiejętności związane z mapami otwieranymi w ramach Nici. Jeszcze w tym tygodniu studio ma dostarczyć nam więcej szczegółów na ten temat.

Przypomnijmy, że Path of Exile jest dostępne za darmo na PC, PlayStation 4 oraz Xboxie One, a w ramach wstecznej kompatybilności również na PS5 i XSX/S. Niestety tytuł nie posiada polskiej wersji językowej.

  1. Recenzja gry Path of Exile - darmowy konkurent najlepszych gier hack'n'slash

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej