Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 sierpnia 2025, 11:29

To już pewne: EA odniesie sukces. Battlefield 6 sprzedaje się świetnie na Steam, mimo że do premiery jeszcze dwa miesiące

Battlefield 6 już podbija Steama (i PlayStation Store). Najwyraźniej jedne otwarte beta-testy przekonały graczy, że tym razem mogą zaufać twórcom.

Źródło fot. EA DICE / Electronic Arts.
i

Użytkownicy Steama rzucili się przedpremierowo na Battlefielda 6, a kolejne 2,7 mln kont dodało nową strzelankę EA do swoich list życzeń.

Jeśli śledziliście dyskusje fanów na temat nowego BF-a od zapowiedzi „szóstki”, zapewne nie raz, nie dwa trafiliście na jedno hasło: „żadnych preorderów”. Fani mieli bowiem dość nagradzania studia EA DICE po ostatnich „sukcesach” cyklu. Zwłaszcza po Battlefieldzie 2042, który niektórzy uważają wręcz za najgorszą odsłonę serii – a na pewno nie za powód do dumy dla twórców.

Stąd właśnie nieufność graczy (mimo skądinąd obiecujących informacji na temat BF-a 6) oraz nawoływanie do nieskładania zamówień przedpremierowych. Jednakże akcja – ku zaskoczeniu nikogo – nie przełożyła się na przedpremierowe wyniki gry.

„Żadnych” preorderów

Otwarta beta Battlefielda 6 wypadła nieźle, choć nie obyło się bez problemów i kontrowersji. Gracze (i nie tylko) zdawali się wierzyć w sukces gry, a testy przebiegły całkiem sprawnie, mimo setek tysięcy graczy, którzy postanowili samodzielnie przekonać się, jak wypada wczesna wersja następnego BF-a. Do tego twórcy otwarcie mówili o tym, co nie zagrało w beta-testach.

Mimo to tu i ówdzie nadal powtarzano hasło przeciwko składaniu preorderów. Tyle tylko, że w międzyczasie zamówienie przedpremierowe na Battlefielda 6 miało złożyć 605 tysięcy osób na samym Steamie (via Alinea Analytics / Insider Gaming). To oznacza 35 milionów dolarów przychodu po 2 tygodniach od udostępnienia opcji zakupu gry przed premierą.

Nie żeby było to wielkim zaskoczeniem, skoro już 1 sierpnia – zaledwie dzień po otwarciu pre-orderów – BF 6 stał się numerem jeden na liście bestsellerów Steama (via Cooldown.pl). W chwili publikacji tego tekstu tytuł zajmuje 7. pozycję w notowaniach platformy firmy Valve. To samo miejsce BF 6 zdobyło na liście najczęściej „wishlistowanych” pozycji (via SteamDB).

Podkreślmy: mówimy tu wyłącznie o wyniku uzyskanym przez Battlefielda 6 na Steamie. Tymczasem również w PlayStation Store Battlefield 6 cieszy się sporą popularnością – najwyraźniej to najczęściej kupowana gra w preorderze w sklepie firmy Sony.

Gracze przyjęli to z cynicznym rozbawieniem (via Reddit). Część z nich podkreśla, że spodobała im się otwarta beta, więc, argumentują, równie dobrze mogą zakupić grę zawczasu. To jedna pociecha – przynajmniej tym razem fani mieli czekać z zakupem do testów, twierdzą internauci (nieco mylnie, bo BF 6 podbił listę bestsellerów Steama na długo przed startem bety).

Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC, PS5 i XSX/S.

  1. 3 rzeczy w Battlefieldzie 6, które można by poprawić i 2 rzeczy, na których odratowanie jest już za późno

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej