26 sierpnia będzie historycznym dniem zarówno dla Sony, jak i Microsoftu, gdyż wtedy te firmy wymienią się exlusive’ami.
26 sierpnia zapowiada się na dzień, jakiego do tej pory nie było w branży gier. Wtedy dojdzie bowiem do pewnego rodzaju wymiany jeńców, uwięzionych do tej pory na skutek bycia tytułami ekskluzywnymi (via GamePro).
Tego dnia odbędą się następujące premiery:
Będą to debiuty obu tych marek na konsolach konkurencji. Helldivers 2, czyli jeden z największych hitów ubiegłego roku, ukazało się w lutym 2024 r. na PC i PS5. Z kolei pierwsze Helldivers zadebiutowało w 2015 roku na PC oraz konsolach PlayStation Vita, PlayStation i PlayStation 4.
Podobnie jest z Gears of War: Reloaded. Do tej pory gry z tej marki wydawane były wyłącznie na PC i konsole Xbox.
Te dwie premiery równocześnie pokazują jednak różnice w podejściu firm Sony i Microsoft. Ta pierwsza ani myśli wypuszczać na Xboksach większości swoich gier. Gotowa jest to zrobić tylko w przypadku produkcji nastawionych na multiplayer (nadchodzący, aczkolwiek opóźniony, Marathon również zmierza na XSX/S).
Natomiast Microsoft kompletnie porzucił tytuły ekskluzywne. W ostatnich miesiącach firma przeniosła na PS5 masę swoich produkcji, w tym Indiana Jones and the Great Circle, Forza Horizon 5, Pentiment czy Grounded, a w kolejce czeka jeszcze Senua's Saga: Hellblade II, które 12 sierpnia trafi na PlayStation 5.
Gears of War: Reloaded również będzie jednak wielkim wydarzeniem dla Microsoftu, gdyż w przeciwieństwie do wymienionych wcześniej produkcji, które na PS5 trafiły znacznie później niż na Xboxach, ten remake zadebiutuje tego samego dnia na PlayStation 5 i Xboksa Series X/S. Moment wydania gry można więc będzie uznać za dzień, w którym koncern z Redmond na dobre porzucił ekskluzywność, nawet czasową.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.