Tim Sweeney tłumaczy, dlaczego Epic Games stawia na tytuły ekskluzywne

Tim Sweeney, szef Epic Games, wyjaśnił na Twitterze, dlaczego strategia polegająca na masowym wykupywaniu ekskluzywności, chociaż niepopularna, jest korzystna dla graczy.

Bartosz Krawcewicz

Tim Sweeney zawzięcie broni czasowej ekskluzywności gier w sklepie Epic Games. - Tim Sweeney tłumaczy, dlaczego Epic Games stawia na tytuły ekskluzywne - wiadomość - 2019-06-26
Tim Sweeney zawzięcie broni czasowej ekskluzywności gier w sklepie Epic Games.
W SKRÓCIE:
  • szef Epic Games uważa, że podpisywanie umów na wyłączność jest jedynym sposobem, aby firma mogła zagrozić Steamowi;
  • tak długo jak Steam nie będzie miał realnej konkurencji, Valve nie zrezygnuje z pobierania 30% marży;
  • obniżenie marży sklepów ma się przysłużyć graczom – wydawcy dostaną więcej pieniędzy, przez co będą mogli inwestować w kolejne produkcje, a ceny gier staną się niższe.

Temat tytułów ekskluzywnych w Epic Games Store wraca jak bumerang. Przedstawiciele firmy lubią raz na jakiś czas przypomnieć o tym, jak rewolucyjny i korzystny dla graczy jest to system. Tim Sweeney, szef Epic Games, zapytany na Twitterze o to, dlaczego jego platforma wciąż „podkrada” tytuły konkurencji, po raz kolejny postanowił stanąć w obronie czasowej ekskluzywności.

Sweeney uważa, że wykupywanie wyłączności, chociaż niepopularne wśród graczy, jest jedynym skutecznym sposobem na walkę z używanym m.in. przez Steama podziałem marży 70/30 (70% dla twórców, 30% dla sklepu). Epic Games Store stosuje podział 88/12 i chociaż nie jest to najkorzystniejszy stosunek wśród platform (Discord ma 90/10), to może decydować o sukcesie lub porażce finansowej gry. Wyższa marża dla twórców oznacza większe korzyści dla graczy, ponieważ uzyskane w ten sposób pieniądze mogą zostać użyte przez wydawców np. do inwestycji w kolejne tytuły lub sprawić, że ceny gier staną się niższe.

Szef Epic Games podkreśla, że wiele niezależnych sklepów próbowało w przeszłości zagrozić monopolowi Steama, jednak (wyłączając platformy należące do dużych wydawców, jak Uplay, Origin czy Battle.net) żaden nie uzyskał nawet 5% tego, co zarabia platforma należąca do Valve. Chociaż wiele z nich biło na głowę Epic Games Store pod względem liczby dostępnych funkcji, to nigdy nie zbliżyły się do wyników osiągniętych przez sklep prowadzony przez twórców gry Fortnite. Dlaczego? Bo nie miały tylu tytułów ekskluzywnych.

To nie pierwszy raz, kiedy szef Epic Games aktywnie broni swojej platformy na Twitterze. Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy o tym, jak Tim Sweeney zaprzeczał oskarżeniom o podawanie zawyżonych wyników sprzedaży tytułów ekskluzywnych dla Epic Games Store oraz jak bronił decyzji Ys Net, które zerwało zobowiązania wobec osób wspierających Shenmue III na Kickstarterze, decydując się na podpisanie umowy na czasową wyłączność w sklepie twórców Fortnite'a.

  1. Oficjalna strona internetowa Epic Games Store
Podobało się?

14

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-06-29
16:57

Marder Senator

Marder

Yarpen ---- Miałem na studiach. A powracając do konkurencji. Kaszanka już w sumie wszystko wytłumaczył. Dodam tylko że jeśli Epic wykupuje na wyłączność to też jest to forma walki z konkurencją bo Steam traci grę i na niej już nie zarobi. Jeśli więc chce zarobić to powinien zaoferować wydawcy lepsze warunki aby skłonić go do sprzedaży gry właśnie na Steamie a nie gdzie indziej. Wydawca mając dwie platformy dystrybucji może dodatkowo manewrować u kogo sprzedać taniej (czytaj: z większym zyskiem dla siebie) co może ale oczywiście nie musi przełożyć się na niższą cenę gry dla klienta końcowego. Wszystko już zależy od "pazerność" wydawcy.

Komentarz: Marder
2019-06-27
16:38

MineBeziX Generał

MineBeziX

kaszanka9 To niezły monopol, skoro wydawcy mogą całkowicie opluć Steama na rzecz takiego EGS, ale opluć EGS po podpisaniu umowy z nimi na WYŁĄCZNOŚĆ, czyli MONOPOL na rzecz Steama już nie.

Komentarz: MineBeziX
2019-06-27
16:28

MineBeziX Generał

MineBeziX

No oczywiście, że patrzę na cenę, ale to nie o to chodzi, bo skoro cena jest ta sama, no to w czym problem kupić na EGS, a twórcy dostaną więcej.
Twórcy? Ha! Żeby to twórcy jeszcze ten hajs w głównej mierze dostawali i decydowali o wydawaniu na Epicu. Ale robią to korpo stojące za nimi, tak zwani wydawcy. Którzy - tak się składa - dymają nas, graczy, równo przy samej produkcji gier. Wydawanie nieukończonych i niedopracowanych gier łatanych przez pół roku, tona DLC, która powinna być ZA DARMO, bo dla mnie wydawanie nawet dolara za skórkę, kiedy w czasach PS2 to się odblokowywało, jest śmieszne. Nie będę wspominał nawet o traktowaniu pracowników, bo to coraz gorętszy temat w ostatnich miesiącach. I ja mam się przejmować, ile ktoś dostaje pieniędzy?
Od zarania dziejów było tak, że to sprzedawca - tutaj oczywiście wydawcy korzystający z pośredników takich jak Steam - ma mnie zachęcić do kupna gry. Ma być dobra, odpowiednio wyceniona do tego, co sobą oferuje, wygodna w obsłudze, czyt. zarządzanie biblioteką i grami na Steam, czy nawet GoGu. To nie ja mam im finansować gry, to nie ja mam płacić ich pracownikom, to oni mają sprzedać swój produkt, nie ja go kupić. To konsumenci istnieją dla producentów, nie producenci dla konsumentów. Bez konsumentów nie byłoby komu sprzedawać produktów i na nich zarabiać, my bez producentów gier sobie poradzimy. Chyba, że jesteś uzależniony, wtedy to cóż, twój problem.

Komentarz: MineBeziX
2019-06-27
13:50

McPatryk1995v2 Generał

McPatryk1995v2

" to zmiana systemu spowodowała MASOWE wydawanie szrotów"
No i tu zaczynasz pisać z sensem. Spowodowała MASOWE, a nie likwidacja greenlight spowodowała wysyp szrotów, bo tych przybywało już sporo i za tych czasów.

"Głosy nie miały żadnego znaczenia według OFICJALNYCH zasad steam, gry nadal były wybierane ręcznie, jeszcze wtedy mieli jakiekolwiek hamulce."
Oj widać, że nie wiesz o czym piszesz. Gdy które miały sporo głosów przechodziły bez żadnej kontroli, no chyba, że w jakiś sposób przeginały (np. pornografia).

"Tak więc skończ te bajki, że tak było za czasów greenlita, bo to bzdury, nie ta skala w ogóle po tym co się stało po przejściu na direct."
Ja piszę bajki? To ty zasugerowałeś, że to przez likwidację greenlighta zaczęły pojawiać się szroty na steamie, chociaż te od dawna już wychodziły ;)

"I ja nikogo nie zastępuję, ty po prostu nie rozumiesz żadnej opinii, która nie jest czarna albo biała, bo tylko takie skrajności przyjmujesz, zresztą tak jak większość tutaj, wcale nie uważam, że epic jest na górze, daleko im do tego, ani, że steam wszystko jest do tyłka."
Tak tylko widzisz, mnie epic nie interesuje, rzadko się na jego temat wypowiadam, nie mam do niego zaufania, ale jak sobie egzystuje to niech egzystuje. A wystarczy prześledzić twoje posty i można śmiało wywnioskować, ze steam to zaraza, a epic to lekarstwo.
To zresztą zabawne, że dopiero jak pojawił się epic to nagle przeciwnicy steama zaczęli pisać o złodziejskich 30% marży. Jakoś wcześniej nikt na ten temat nie pisnął nawet słówka.

Komentarz: McPatryk1995v2
2019-06-27
13:50

kaszanka9 Legend

kaszanka9

A ty miałeś? Konkurencja to byłaby wtedy gdybyś miał te same gry na epic i na steamie i miał wybór na jakiej platformie kupić.

I właśnie to są bzdury, nie ważne jak walczysz z konkurentem, sytuacje nie muszą być takie same, ba, obaj gracze mają różne pozycje na rynku, wiec oczywiste, że wybiorą inne strategie, ważne, że konkurujesz, a epic jak najbardziej konkuruje ze steam w taki sposób jaki uważa za stosowny.

Steam ma taką pozycję, że nie musi konkurować w ogóle, to oni mają przewagę, bo co niby zrobili, 20% prowizji dla najlepiej sprzedających się gier, ha ha.

To jest tylko twoje życzeniowe myślenie jak epic powinien konkurować ze steam, a to, że robi to inaczej niż ty byś chciał wcale nie oznacza, że to nie jest konkurowanie.

Ba, to jest o wiele skuteczniejsze konkurowanie jeżeli gra jest tylko u nich, bo tak, nie masz wyboru, czyli działa idealnie.

Tylko ludzie tu oceniają głównie w relacji gracz platforma, a tymczasem epic konkuruje ze steam, biznes vs biznes, jak nie będzie klientów, to żeby nie wiem co i jakie funkcje mieli w sklepie, nawet lepsze niż steam, mogą pakować walizki.

Komentarz: kaszanka9

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl