The Elder Scrolls Online - koniec z opłacaniem abonamentu
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, dzisiaj The Elder Scrolls Online w wersji PC przechodzi na nowy model biznesowy. Od teraz wizyta w fantastycznym świecie Tamriel nie będzie obarczona koniecznością opłacania abonamentu.
Piotr Bicki

Do tej pory aby móc grać w The Elder Scrolls Online, gracze musieli opłacać miesięczną sukbsrypcję. To już jednak pieśń przeszłości – dzisiaj na PC wypuszczono łatkę, która aktualizuje produkcję do edycji Tamriel Unlimited. Jedną z największych wprowadzonych w niej zmian jest nowy model biznesowy, na którym tytuł ma funkcjonować – deweloperzy zdecydowali się zrezygnować z konieczności uiszczania abonamentu. W zamian przyjęto system znany chociażby z Guild Wars 2, co oznacza, że użytkownik płaci tylko za swoją kopię gry, a już sama rozgrywka jest darmowa. Chętni nadal mogą opłacać subskrypcję, która przyjęła formę opcjonalnej usługi ESO Plus – jej posiadacze otrzymają bonusy do zdobywanego doświadczenia i złota, pewną ilość wirtualnej waluty oraz darmowy dostęp do dodatków DLC.
Wraz ze zmianą modelu biznesowego, w The Elder Scrolls Online pojawił się cyfrowy sklep, tak zwany Crown Store. Gracze mogą w nim kupić – za pomocą wirtualnej waluty nabywanej za prawdziwe pieniądze – dodatkowe przedmioty, które jednak nie powinny wpłynąć na balans rozgrywki i służyć mają tylko zmianie wyglądu postaci. Niektóre mają też pozwolić zaoszczędzić czas, tak jak na przykład napój regenerujący punkty życia, który będzie można kupić zarówno za gotówkę, jak i zdobywane w czasie zabawy złoto.
The Elder Scrolls Online w edycji Tamriel Unlimited ma pojawić się także na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Wydania te ukażą się jednak dopiero za kilka tygodni – ich premiera zaplanowana jest na 9 czerwca. Oczywiście w ich przypadku model biznesowy będzie podobny – gracze zapłacą tylko za swoją kopię gry, podczas gdy sama rozgrywka będzie bezpłatna.
The Elder Scrolls Online to gra MMO osadzona w świecie znanym z serii singlowych RPG-ów firmy Bethesda. Produkcja pozwala użytkownikom zwiedzić cały kontynent Tamriel, co oznacza, że mają do dyspozycji znacznie większy obszar niż w poszczególnych, nastawionych na rozgrywkę dla pojedynczego gracza odsłonach cyklu.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Oseth Konsul

Grałem w ESO od premiery przez 2 miesiące, potem mi się znudziło, nie potrafiłem się wciągnąć, nie podpasowało mi polskie community i in.. Teraz czas na podejście drugie. Spodziewałem się hord nowych graczy z okazji zmiany na b2p i... szału nie ma. Plusem wydaje mi się lepsza optymalizacja niż zaraz po premierze i jak dotychczas nigdzie się nie zbugowałem co zdarzało się wcześniej. W każdym razie, poczułem miłe łechtanie po powrocie do Tamriel, myślę że warto dać kolejną szansę tej gierce. Ktoś ma doświadczenia z endgame pvp czy nadal występują uniemożliwiające dobrą zabawę mikrolagi ?
zanonimizowany1083399 Junior
Wiele osób, które opublikowały tu komentarze się mylą. TESO NIE PRZESZŁO NA F2P!!! Za grę wciąż trzeba zapłacić. Zniesiono jedynie abonament.
Zając_Szarak Junior
A ja chciałem tylko skyrima z co-op a nie jakieś kolejne mmo
Mastyl Legend

Wrażenia z grania w TESO są niestety inne - i to na minus - niż w Skyrimie.
Przede wszystkim w MMO nie masz otwartej struktury świata - mapa niby jest do swobodnej eksploracji, ale co z tego skoro podzielona na durną MMOdłę - kolejne zony z potworkami o stopniujących się levelach.
Ja wiem, że tak się w MMO utarło, ale jakie to głupie, że są dwie odmiany tego samego potworka - dajmy na to: wilka - w dwóch różnych zonach, przy czym pierwszy wilk ma poziom 12, a drugi, taki sam - 40.
Muldor Junior
Wiem, że to stary temat, ale jestem nowy na forum, a sama sprawa jest aktualna.
Wszystko ładnie, ale porównanie modelu biznesowego ESO do Guild Wars 2 jest..... "troszeczkę" chybione. W ESO jest odczuwalny "opcjonalny" abonament a w Guild Wars 2 niczego takiego nie ma. Gw2 to w czystej formie B2P, czyli raz zapłacisz i masz. A ESO to B2P + P2P.... czyli raz zapłaciłeś - to nic - płać dalej.