Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 listopada 2005, 10:08

Take 2 Interactive wydawcą BioShock

Znamy już wydawcę BioShock – produkcji studia Irrational Games, która spróbuje połączyć strzelaninę z perspektywy pierwszej osoby z grą RPG. Dystrybucją wspomnianego programu zajmie się koncern Take 2 Interactive.

Znamy już wydawcę BioShock – produkcji studia Irrational Games, która spróbuje połączyć strzelaninę z perspektywy pierwszej osoby z grą RPG. Dystrybucją wspomnianego programu zajmie się koncern Take 2 Interactive.

Take 2 Interactive wydawcą BioShock - ilustracja #1

O planach firmy Take 2 Interactive, dowiedzieliśmy się dzięki informacjom pochodzącym z amerykańskiego Urzędu Patentowego. Przedstawiciele koncernu zarejestrowali markę BioShock 16 listopada bieżącego roku. Zapewne już wkrótce zostanie opublikowane oficjalne oświadczenie prasowe, które potwierdzi fakt wydania gry przez Take 2 Interactive na rynku.

BioShock stanowi połączenie gry akcji ukazanej w perspektywie pierwszej osoby (FPP) z produkcją cRPG i survival horrorem. Grę przygotowało studio Irrational Games. W pracach nad BioShock brały udział osoby odpowiedzialne m.in. za znakomite Terra Nova, Freedom Force oraz serie System Shock i Descent. Produkcja ta wykorzystuje wiele elementów z ich poprzednich projektów.

Take 2 Interactive wydawcą BioShock - ilustracja #2

Akcja toczy się w odległej przyszłości i umiejscowiona została w tajemniczym laboratorium genetycznym wykorzystywanym pierwotnie przez nazistów w czasie II Wojny Światowej. Od czasu zakończenia tego konfliktu, stało ono odłogiem, aż do początku XXI wieku, gdy na jego terenie na nowo podjęto ściśle tajne eksperymenty z dziedziny biotechnologii. W pewnym momencie wydarzyło się tam coś nieprzewidzianego i cały kompleks pośpiesznie opuszczono i zamknięto. Gracz ma okazję dokładnie poznać to miejsce oraz wyniki przeprowadzanych tam badań.

Podobnie, jak to miało miejsce w serii System Shock, tak i tu rozgrywka ma charakter otwarty, tzn. każda podjęta przez nas decyzja ma swoje konsekwencje, a więc mamy duży wpływ na to, jak toczą się wydarzenia. Ponadto świat gry jest całkowicie interaktywny. Wiele z elementów otoczenia można wykorzystać na różne sposoby, co ma szczególnie znaczenie w rozwiązywaniu napotykanych zagadek.

Take 2 Interactive wydawcą BioShock - ilustracja #3

Więcej informacji na temat BioShock uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej