Firmy

Quantic Dream

Quantic Dream to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Quantic Dream, Facebook

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Quantic Dream

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

25 maja 2018

Przygodowe

Detroit: Become Human
Heavy Rain

Heavy Rain

23 lutego 2010

Przygodowe

Heavy Rain
Beyond: Two Souls

Beyond: Two Souls

8 października 2013

Przygodowe

Beyond: Two Souls
Star Wars: Eclipse

Star Wars: Eclipse

Nieznana

Przygodowe

Star Wars: Eclipse
Indigo Prophecy

Indigo Prophecy

16 września 2005

Przygodowe

Indigo Prophecy
Spellcasters Chronicles

Spellcasters Chronicles

Nieznana

Akcji

Spellcasters Chronicles

Francuskie studio deweloperskie z siedzibą w Paryżu, którego szefem od momentu założenia jest David Cage. Od 2005 roku zespół blisko współpracował z Sony, tworząc gry przeznaczone na PlayStation 3 i PlayStation 4. W styczniu 2019 roku chińska firma NetEase wykupiła jednak mniejszościowe udziały w studiu, przez co jego projekty pojawiły się także na innych platformach. Od 2021 roku NetEase jest właścicielem francuskiego studia.

Historia Quantic Dream

Oryginalny styl…

Francuskie studio Quantic Dream zostało założone w czerwcu 1997 roku przez Davida Cage'a. Zespół początkowo zajmował się głównie wykorzystaniem technologii motion capture w produkcjach filmowych, jednak stosunkowo szybko postanowił wkroczyć do branży gier wideo. I zrobił to w naprawdę niecodziennym stylu, gdyż na potrzeby swojej debiutanckiej produkcji, czyli Omikron: The Nomad Soul (wydanej na pecetach i konsoli Sega DreamCast w 1999 roku), nawiązał współpracę ze sławnym muzykiem Davidem Bowie, który nie tylko skomponował soundtrack do tej gry, lecz także użyczył głosu jej głównemu bohaterowi – Bozowi. Tytuł w ciekawy sposób łączył aspekty przygodówki, RPG-a i gry akcji, a ponadto nie brakowało w nim elementów zaczerpniętych z klasycznych bijatyk czy nawet pierwszoosobowych strzelanek. Pomimo że pozycja znacznie różniła się od późniejszych dzieł Quantic Dream, bez trudu można odnaleźć w niej zalążek koncepcji, które przyświecały zespołowi Cage’a w kolejnych latach; mowa przede wszystkim o odgrywającej rolę pierwszoplanową nieliniowej warstwie fabularnej.

…filmowa rozgrywka…

Prace nad swoim kolejnym dziełem studio rozpoczęło stosunkowo późno, bo dopiero w 2002 roku. Fahrenheit (w Stanach Zjednoczonych znany pod nazwą Indigo Prophecy) trafił do sprzedaży w 2005 roku, na komputerach osobistych i konsolach PlayStation 2 oraz Xbox. Patrząc na ten tytuł z dzisiejszej perspektywy, śmiało można stwierdzić, że to właśnie w tym momencie David Cage i jego podwładni obrali ścieżkę, którą mieli podążać przez kolejne lata. Cechą charakterystyczną Fahrenheita była bowiem filmowa rozgrywka i (podobnie jak miało to miejsce w przypadku wspomnianego wcześniej Omikronu) nieliniowa fabuła, którą poznawaliśmy z perspektywy dwóch postaci stojących po przeciwnych stronach barykady.

Kolejna gra Quantic Dream ukazała się pięć lat później. Mowa o Heavy Rain, wydanym przez Sony Computer Entertainment (obecnie Sony Interactive Entertainment) wyłącznie na konsolę PlayStation 3. Tytuł zachował cechy swoich poprzedników, aczkolwiek tym, co wyróżniało go na tle dostępnych wówczas pozycji, była niezwykle wysoka jakość oprawy graficznej. Jako ciekawostkę należy dodać, że gra została zapowiedziana jeszcze w 2005 roku, wraz z drugą odsłoną cyklu Omikron (która początkowo miała nosić podtytuł Exodus, by później zyskać miano Karma) oraz jeszcze jedną produkcją zwaną Infraworld. Podczas gdy prace nad tą ostatnią zostały wstrzymane po zaledwie kilku miesiącach (koncepcja wymyślona przez Quantic Dream nie sprostała oczekiwaniom wydawców), ekipa pracująca nad Omikronem 2 dopiero po jakimś czasie została oddelegowana do ukończenia Heavy Rain. Co więcej, opowieść o Zabójcy z origami nigdy nie miała doczekać się kontynuacji, gdyż Cage był przeciwny takiemu „dojeniu marki”.

…„fotorealistyczna” grafika…

Po premierze Heavy Rain do Quantic Dream przyszyto łatkę specjalistów od wyciskania ostatnich soków z docelowych platform. Dowodem na to było demo technologiczne zwane Kara, opublikowane przez paryskie studio w marcu 2012 roku. Film, w którym główną rolę odegrała Valorie Curry (aktorka wcielała się w samoświadomego androida), prezentował możliwości nowego silnika graficznego, opracowanego przez ekipę Davida Cage'a z myślą o konsoli PlayStation 3. Niemniej, gracze czekający na kontynuację opowieści o tytułowej Karze musieli uzbroić się w cierpliwość...

...gdyż Beyond: Dwie Dusze, czyli kolejne dzieło ekipy Davida Cage’a wydane na PlayStation 3 w październiku 2013 roku podejmowało zgoła odmienne wątki, koncentrując się na zjawiskach paranormalnych. Główna bohaterka gry, czyli Jodie Holmes grana przez Ellen Page, od urodzenia była związana z Aidenem – tajemniczą istotą, która przeniknęła do naszej rzeczywistości. W grze wystąpili również inni znani aktorzy, na czele z Willemem Dafoe, który wcielił się w mentora i opiekuna protagonistki, Nathana Dawkinsa. Podobnie jak Heavy Rain i Fahrenheit, tytuł cechował się unikalną mechaniką rozgrywki upodabniającą zabawę do seansu filmowego oraz nieliniową fabułą – podejmowane przez nas decyzje prowadziły do różnych zakończeń opowieści; oczywiście gra zwracała na siebie uwagę również za sprawą olśniewającej grafiki.

…i granie na emocjach

Luty 2013 roku przyniósł prezentację kolejnego dema technologicznego opracowanego przez Quantic Dream – The Dark Sorcerer przedstawiał możliwości drzemiące w PlayStation 4. Z uwagi na fakt, że o Karze nikt wówczas nie wspominał, wydawało się, iż koncepcja została całkowicie zapomniana. Taki stan rzeczy trwał do marca 2013 roku, kiedy to Francuzi po raz pierwszy zaprezentowali światu swój pierwszy projekt przygotowywany z myślą o czwartej konsoli stacjonarnej Sony. Akcja Detroit: Become Human została osadzona po wydarzeniach zaprezentowanych w Karze – tytuł przenosił graczy do futurystycznej wersji tytułowego Detroit, gdzie mieli okazję poznać bliżej nie tylko samą Karę, lecz także inne androidy obdarzone samoświadomością (między innymi pracującego w policji Connora). Oczywiście i w tym przypadku główną rolę odgrywała nieliniowa warstwa fabularna (w trakcie zmagań gracze mogli dowiedzieć się o powodach, przez które wybrane maszyny zaczęły zachowywać się jak ludzie, wykazywać emocje czy nawet popełniać przestępstwa), a całość ponownie okraszono niesamowitej jakości grafiką.

Nim jednak omawiana produkcja trafiła do sprzedaży, zespół postanowił odświeżyć trzy starsze produkcje ze swojego portfolio. W 2015 i 2016 roku Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered trafiło na urządzenia mobilne i pecety, z kolei zremasterowane Heavy Rain i Beyond: Dwie Dusze pojawiły się na PlayStation 4.

Kontrowersje i nowe otwarcie

Na początku 2018 roku byli pracownicy studia Quantic Dream opowiedzieli redakcji dziennika Le Monde o realiach pracy firmie. Z ich wyznań wynikało, że zespół jest rządzony niemal autorytarnie, a niektórzy jego członkowie są wyśmiewani i poniżani oraz zmuszani do niepłatnych nadgodzin. Ponadto w jego szeregach miały krążyć seksistowskie, homofobiczne i rasistowskie dowcipy; David Cage był opisywany jako osoba nieszanująca swoich podwładnych, z kolei Guillaume'a de Fondaumiere'a oskarżono o molestowanie seksualne. W oficjalnym doświadczeniu studio kategorycznie zaprzeczyło tym doniesieniom, co później potwierdził także Simon Zhu z firmy NetEase, która miała okazję spędzić z omawianą ekipą trochę czasu i przyjrzeć się jej kulturze pracy.

NetEase nie pojawia się tutaj przypadkowo. Pod koniec stycznia 2019 roku Quantic Dream poinformowało bowiem, że owa firma wykupiła mniejszościowe udziały w studiu. Od tej pory zespół dowodzony przez Davida Cage'a i Guillaume'a de Fondaumiere'a miał tworzyć gry przeznaczone nie tylko na konsole PlayStation, lecz także na wszystkie pozostałe liczące się platformy. Na pierwsze owoce tej współpracy nie trzeba było długo czekać. W marcu 2019 roku poinformowano bowiem, że na komputerach osobistych pojawią się trzy gry tego studia, dotychczas dostępne wyłącznie na platformach Sony: Heavy Rain, Beyond: Two Souls oraz Detroit: Become Human. Niejako przy okazji Quantic Dream weszło również na rynek wydawniczy. Oprócz pecetowych wersji swoich hitów, jednymi z pierwszych projektów, które miały zasilić portfolio wydawnicze Francuzów, były gry Dustborn oraz Under the Waves.

W lutym 2021 roku opisywana firma otworzyła nowe studio w Montrealu, z kolei w grudniu, podczas gali The Game Awards, zaprezentowała światu swoje nowe dzieło. Mowa o Star Wars: Eclipse, czyli przygodowej grze akcji z otwartym światem, osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen. Projekt był wówczas we wczesnej fazie rozwoju, a niedługo po jego zapowiedzi pojawiły się nieoficjalne doniesienia, zgodnie z którymi jego autorzy mieli napotkać szereg problemów, między innymi związanych z silnikiem graficznym oraz brakami kadrowymi. Niemniej, w kolejnych miesiącach twórcy coraz śmielej dzielili się konkretami na jego temat. Ponadto z czasem w Internecie pojawiły się plotki, że innymi przedsięwzięciami studia, opracowywanymi równolegle do Zaćmienia, będą: humorystyczna produkcja AAA z akcją osadzoną w średniowiecznym świecie fantasy, a także pozycja przygotowywana z myślą o urządzeniach mobilnych.

W sierpniu 2022 roku ogłoszono, że chiński gigant NetEase dokonał zakupu Quantic Dream. Suma, którą musiał zapłacić za francuską firmę, nie została jednak upubliczniona. Pod skrzydłami nowego właściciela studio miało zachować dotychczasową niezależność, z kolei z Quantic Dream na pokładzie, NetEase zamierzał wyraźniej zaznaczyć swoją obecność na konsolach.

Start inicjatywy Spotlight by Quantic Dream

Od tej pory w temacie Quantic Dream zapadła cisza, która została przerwana dopiero w czerwcu 2023 roku. Francuskie studio ogłosiło wówczas, że postanowiło ugruntować swoją pozycję na rynku wydawniczym. Inicjatywa, w ramach której zespół miał wydawać obiecujące produkcje niezależnych deweloperów, zyskała miano Spotlight by Quantic Dream. Pierwszymi pozycjami, które miały zostać wydane przez Francuzów, były wspomniane już gry Dustborn oraz Under the Waves, a także hack’n’slash zatytułowany Lysfanga: The Time Shift Warrior.

Sierpień 2024 roku przyniósł mniej optymistyczne wieści. Wówczas to dowiedzieliśmy się bowiem, że z Quantic Dream odszedł Adam Williams – główny scenarzysta Star Wars: Eclipse oraz Detroit: Become Human. Deweloper postanowił odejść z firmy po niemal 10 latach pracy, by założyć własny zespół deweloperski.

Gry w produkcji

Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Quantic Dream.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Quantic Dream.

Francuskie studio deweloperskie z siedzibą w Paryżu, którego szefem od momentu założenia jest David Cage. Od 2005 roku zespół blisko współpracował z Sony, tworząc gry przeznaczone na PlayStation 3 i PlayStation 4. W styczniu 2019 roku chińska firma NetEase wykupiła jednak mniejszościowe udziały w studiu, przez co jego projekty pojawiły się także na innych platformach. Od 2021 roku NetEase jest właścicielem francuskiego studia.

Historia Quantic Dream

Oryginalny styl…

Francuskie studio Quantic Dream zostało założone w czerwcu 1997 roku przez Davida Cage'a. Zespół początkowo zajmował się głównie wykorzystaniem technologii motion capture w produkcjach filmowych, jednak stosunkowo szybko postanowił wkroczyć do branży gier wideo. I zrobił to w naprawdę niecodziennym stylu, gdyż na potrzeby swojej debiutanckiej produkcji, czyli Omikron: The Nomad Soul (wydanej na pecetach i konsoli Sega DreamCast w 1999 roku), nawiązał współpracę ze sławnym muzykiem Davidem Bowie, który nie tylko skomponował soundtrack do tej gry, lecz także użyczył głosu jej głównemu bohaterowi – Bozowi. Tytuł w ciekawy sposób łączył aspekty przygodówki, RPG-a i gry akcji, a ponadto nie brakowało w nim elementów zaczerpniętych z klasycznych bijatyk czy nawet pierwszoosobowych strzelanek. Pomimo że pozycja znacznie różniła się od późniejszych dzieł Quantic Dream, bez trudu można odnaleźć w niej zalążek koncepcji, które przyświecały zespołowi Cage’a w kolejnych latach; mowa przede wszystkim o odgrywającej rolę pierwszoplanową nieliniowej warstwie fabularnej.

…filmowa rozgrywka…

Prace nad swoim kolejnym dziełem studio rozpoczęło stosunkowo późno, bo dopiero w 2002 roku. Fahrenheit (w Stanach Zjednoczonych znany pod nazwą Indigo Prophecy) trafił do sprzedaży w 2005 roku, na komputerach osobistych i konsolach PlayStation 2 oraz Xbox. Patrząc na ten tytuł z dzisiejszej perspektywy, śmiało można stwierdzić, że to właśnie w tym momencie David Cage i jego podwładni obrali ścieżkę, którą mieli podążać przez kolejne lata. Cechą charakterystyczną Fahrenheita była bowiem filmowa rozgrywka i (podobnie jak miało to miejsce w przypadku wspomnianego wcześniej Omikronu) nieliniowa fabuła, którą poznawaliśmy z perspektywy dwóch postaci stojących po przeciwnych stronach barykady.

Kolejna gra Quantic Dream ukazała się pięć lat później. Mowa o Heavy Rain, wydanym przez Sony Computer Entertainment (obecnie Sony Interactive Entertainment) wyłącznie na konsolę PlayStation 3. Tytuł zachował cechy swoich poprzedników, aczkolwiek tym, co wyróżniało go na tle dostępnych wówczas pozycji, była niezwykle wysoka jakość oprawy graficznej. Jako ciekawostkę należy dodać, że gra została zapowiedziana jeszcze w 2005 roku, wraz z drugą odsłoną cyklu Omikron (która początkowo miała nosić podtytuł Exodus, by później zyskać miano Karma) oraz jeszcze jedną produkcją zwaną Infraworld. Podczas gdy prace nad tą ostatnią zostały wstrzymane po zaledwie kilku miesiącach (koncepcja wymyślona przez Quantic Dream nie sprostała oczekiwaniom wydawców), ekipa pracująca nad Omikronem 2 dopiero po jakimś czasie została oddelegowana do ukończenia Heavy Rain. Co więcej, opowieść o Zabójcy z origami nigdy nie miała doczekać się kontynuacji, gdyż Cage był przeciwny takiemu „dojeniu marki”.

…„fotorealistyczna” grafika…

Po premierze Heavy Rain do Quantic Dream przyszyto łatkę specjalistów od wyciskania ostatnich soków z docelowych platform. Dowodem na to było demo technologiczne zwane Kara, opublikowane przez paryskie studio w marcu 2012 roku. Film, w którym główną rolę odegrała Valorie Curry (aktorka wcielała się w samoświadomego androida), prezentował możliwości nowego silnika graficznego, opracowanego przez ekipę Davida Cage'a z myślą o konsoli PlayStation 3. Niemniej, gracze czekający na kontynuację opowieści o tytułowej Karze musieli uzbroić się w cierpliwość...

...gdyż Beyond: Dwie Dusze, czyli kolejne dzieło ekipy Davida Cage’a wydane na PlayStation 3 w październiku 2013 roku podejmowało zgoła odmienne wątki, koncentrując się na zjawiskach paranormalnych. Główna bohaterka gry, czyli Jodie Holmes grana przez Ellen Page, od urodzenia była związana z Aidenem – tajemniczą istotą, która przeniknęła do naszej rzeczywistości. W grze wystąpili również inni znani aktorzy, na czele z Willemem Dafoe, który wcielił się w mentora i opiekuna protagonistki, Nathana Dawkinsa. Podobnie jak Heavy Rain i Fahrenheit, tytuł cechował się unikalną mechaniką rozgrywki upodabniającą zabawę do seansu filmowego oraz nieliniową fabułą – podejmowane przez nas decyzje prowadziły do różnych zakończeń opowieści; oczywiście gra zwracała na siebie uwagę również za sprawą olśniewającej grafiki.

…i granie na emocjach

Luty 2013 roku przyniósł prezentację kolejnego dema technologicznego opracowanego przez Quantic Dream – The Dark Sorcerer przedstawiał możliwości drzemiące w PlayStation 4. Z uwagi na fakt, że o Karze nikt wówczas nie wspominał, wydawało się, iż koncepcja została całkowicie zapomniana. Taki stan rzeczy trwał do marca 2013 roku, kiedy to Francuzi po raz pierwszy zaprezentowali światu swój pierwszy projekt przygotowywany z myślą o czwartej konsoli stacjonarnej Sony. Akcja Detroit: Become Human została osadzona po wydarzeniach zaprezentowanych w Karze – tytuł przenosił graczy do futurystycznej wersji tytułowego Detroit, gdzie mieli okazję poznać bliżej nie tylko samą Karę, lecz także inne androidy obdarzone samoświadomością (między innymi pracującego w policji Connora). Oczywiście i w tym przypadku główną rolę odgrywała nieliniowa warstwa fabularna (w trakcie zmagań gracze mogli dowiedzieć się o powodach, przez które wybrane maszyny zaczęły zachowywać się jak ludzie, wykazywać emocje czy nawet popełniać przestępstwa), a całość ponownie okraszono niesamowitej jakości grafiką.

Nim jednak omawiana produkcja trafiła do sprzedaży, zespół postanowił odświeżyć trzy starsze produkcje ze swojego portfolio. W 2015 i 2016 roku Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered trafiło na urządzenia mobilne i pecety, z kolei zremasterowane Heavy Rain i Beyond: Dwie Dusze pojawiły się na PlayStation 4.

Kontrowersje i nowe otwarcie

Na początku 2018 roku byli pracownicy studia Quantic Dream opowiedzieli redakcji dziennika Le Monde o realiach pracy firmie. Z ich wyznań wynikało, że zespół jest rządzony niemal autorytarnie, a niektórzy jego członkowie są wyśmiewani i poniżani oraz zmuszani do niepłatnych nadgodzin. Ponadto w jego szeregach miały krążyć seksistowskie, homofobiczne i rasistowskie dowcipy; David Cage był opisywany jako osoba nieszanująca swoich podwładnych, z kolei Guillaume'a de Fondaumiere'a oskarżono o molestowanie seksualne. W oficjalnym doświadczeniu studio kategorycznie zaprzeczyło tym doniesieniom, co później potwierdził także Simon Zhu z firmy NetEase, która miała okazję spędzić z omawianą ekipą trochę czasu i przyjrzeć się jej kulturze pracy.

NetEase nie pojawia się tutaj przypadkowo. Pod koniec stycznia 2019 roku Quantic Dream poinformowało bowiem, że owa firma wykupiła mniejszościowe udziały w studiu. Od tej pory zespół dowodzony przez Davida Cage'a i Guillaume'a de Fondaumiere'a miał tworzyć gry przeznaczone nie tylko na konsole PlayStation, lecz także na wszystkie pozostałe liczące się platformy. Na pierwsze owoce tej współpracy nie trzeba było długo czekać. W marcu 2019 roku poinformowano bowiem, że na komputerach osobistych pojawią się trzy gry tego studia, dotychczas dostępne wyłącznie na platformach Sony: Heavy Rain, Beyond: Two Souls oraz Detroit: Become Human. Niejako przy okazji Quantic Dream weszło również na rynek wydawniczy. Oprócz pecetowych wersji swoich hitów, jednymi z pierwszych projektów, które miały zasilić portfolio wydawnicze Francuzów, były gry Dustborn oraz Under the Waves.

W lutym 2021 roku opisywana firma otworzyła nowe studio w Montrealu, z kolei w grudniu, podczas gali The Game Awards, zaprezentowała światu swoje nowe dzieło. Mowa o Star Wars: Eclipse, czyli przygodowej grze akcji z otwartym światem, osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen. Projekt był wówczas we wczesnej fazie rozwoju, a niedługo po jego zapowiedzi pojawiły się nieoficjalne doniesienia, zgodnie z którymi jego autorzy mieli napotkać szereg problemów, między innymi związanych z silnikiem graficznym oraz brakami kadrowymi. Niemniej, w kolejnych miesiącach twórcy coraz śmielej dzielili się konkretami na jego temat. Ponadto z czasem w Internecie pojawiły się plotki, że innymi przedsięwzięciami studia, opracowywanymi równolegle do Zaćmienia, będą: humorystyczna produkcja AAA z akcją osadzoną w średniowiecznym świecie fantasy, a także pozycja przygotowywana z myślą o urządzeniach mobilnych.

W sierpniu 2022 roku ogłoszono, że chiński gigant NetEase dokonał zakupu Quantic Dream. Suma, którą musiał zapłacić za francuską firmę, nie została jednak upubliczniona. Pod skrzydłami nowego właściciela studio miało zachować dotychczasową niezależność, z kolei z Quantic Dream na pokładzie, NetEase zamierzał wyraźniej zaznaczyć swoją obecność na konsolach.

Start inicjatywy Spotlight by Quantic Dream

Od tej pory w temacie Quantic Dream zapadła cisza, która została przerwana dopiero w czerwcu 2023 roku. Francuskie studio ogłosiło wówczas, że postanowiło ugruntować swoją pozycję na rynku wydawniczym. Inicjatywa, w ramach której zespół miał wydawać obiecujące produkcje niezależnych deweloperów, zyskała miano Spotlight by Quantic Dream. Pierwszymi pozycjami, które miały zostać wydane przez Francuzów, były wspomniane już gry Dustborn oraz Under the Waves, a także hack’n’slash zatytułowany Lysfanga: The Time Shift Warrior.

Sierpień 2024 roku przyniósł mniej optymistyczne wieści. Wówczas to dowiedzieliśmy się bowiem, że z Quantic Dream odszedł Adam Williams – główny scenarzysta Star Wars: Eclipse oraz Detroit: Become Human. Deweloper postanowił odejść z firmy po niemal 10 latach pracy, by założyć własny zespół deweloperski.

Nadciągające gry

Lista wszystkich nadciągających gier które wyda Quantic Dream.

Wydane gry

Lista wszystkich gier wydanych przez Quantic Dream.

Wiadomości o firmie Quantic Dream

Twórcy Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human podejmują wielkie ryzyko. „Próbowanie tego, co wydaje się niemożliwe, zawsze było częścią naszego DNA”

Twórcy Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human podejmują wielkie ryzyko. „Próbowanie tego, co wydaje się niemożliwe, zawsze było częścią naszego DNA”

Twórcy cenionych interaktywnych przygodówek zapowiedzili swoją pierwszą sieciową grę free-to-play. Spellcasters Chronicles to „początek nowego rozdziału” dla studia Quantic Dream.

gry

Zuzanna Domeradzka

16 października 2025 20:48

Twórcy Heavy Rain, Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human podejmują wielkie ryzyko. „Próbowanie tego, co wydaje się niemożliwe, zawsze było częścią naszego DNA”
Spellcasters Chronicles rozzłości fanów Quantic Dream. Studio od narracyjnych przygodówek robi sieciówkę

Spellcasters Chronicles rozzłości fanów Quantic Dream. Studio od narracyjnych przygodówek robi sieciówkę

Twórcy z jednolitym portfolio miewają problem ze zmianą oczekiwań odbiorcy. Obawiam się, że taki los może spotkać Quantic Dream. Spece od narracyjnych przygodówek jak Heavy Rain czy Fahrenheit przygotowują MOBA na opak – Spellcasters Chronicles.

opinie

Hubert Sosnowski

16 października 2025 17:00

Spellcasters Chronicles rozzłości fanów Quantic Dream. Studio od narracyjnych przygodówek robi sieciówkę
Świetnie oceniana cyberpunkowa gra z PlayStation wystrzeliła na Steam po rekordowej obniżce ceny

Świetnie oceniana cyberpunkowa gra z PlayStation wystrzeliła na Steam po rekordowej obniżce ceny

Najnowsze dzieło studia Quantic Dream doczekało się rekordowej obniżki ceny na platformie Steam. Po produkcję sięgnęli nowi gracze, co przełożyło się na duży skok jej popularności.

gry

Krystian Pieniążek

16 października 2025 07:05

Świetnie oceniana cyberpunkowa gra z PlayStation wystrzeliła na Steam po rekordowej obniżce ceny
Więcej studiów może ucierpieć w wyniku „dramatycznych decyzji” wydawcy Marvel Rivals. Na liście jest polski deweloper

Więcej studiów może ucierpieć w wyniku „dramatycznych decyzji” wydawcy Marvel Rivals. Na liście jest polski deweloper

W obliczu trwającej restrukturyzacji w firmie NetEase ucierpieć może „ponad tuzin” studiów deweloperskich, w tym m.in. Quantic Dream.

gry

Michał Harat

23 lutego 2025 13:03

Więcej studiów może ucierpieć w wyniku „dramatycznych decyzji” wydawcy Marvel Rivals. Na liście jest polski deweloper
Elliot Page stworzy serial na podstawie Beyond: Two Souls. Ekranizacja ma „uhonorować dziedzictwo gry”

Elliot Page stworzy serial na podstawie Beyond: Two Souls. Ekranizacja ma „uhonorować dziedzictwo gry”

Wysoko oceniane Beyond: Two Souls otrzyma swój własny serial. Ekranizacja produkcji studia Quantic Dream „uhonoruje dziedzictwo gry”.

filmy i seriale

Zuzanna Domeradzka

30 stycznia 2025 19:51

Elliot Page stworzy serial na podstawie Beyond: Two Souls. Ekranizacja ma „uhonorować dziedzictwo gry”
Rekordowa obniżka ceny na Steam sprawiła, że cyberpunkowa gra Sony pobiła swój rekord. Detroit: Become Human sprzedało się już w 10 milionach egzemplarzy

Rekordowa obniżka ceny na Steam sprawiła, że cyberpunkowa gra Sony pobiła swój rekord. Detroit: Become Human sprzedało się już w 10 milionach egzemplarzy

W ramach promocji na Steamie w atrakcyjnej cenie dostępna jest gra Detroit: Become Human. To wysoko oceniania, osadzona w cyberpunkowych realiach przygodówka TPP, która sprzedała się już w 10 mln egzemplarzy.

gry

Hubert Śledziewski

9 października 2024 22:28

Rekordowa obniżka ceny na Steam sprawiła, że cyberpunkowa gra Sony pobiła swój rekord. Detroit: Become Human sprzedało się już w 10 milionach egzemplarzy
Twórcy Dustborn będą usuwać nienawistnych graczy ze społeczności. Ich gra, poza szumem medialnym, nie wzbudziła większego zainteresowania

Twórcy Dustborn będą usuwać nienawistnych graczy ze społeczności. Ich gra, poza szumem medialnym, nie wzbudziła większego zainteresowania

Dustborn od twórców Dreamfall Chapters wzbudziło dyskusje w sieci, ale sama gra nie podbiła rynku.

gry

Jakub Błażewicz

2 września 2024 14:28

Twórcy Dustborn będą usuwać nienawistnych graczy ze społeczności. Ich gra, poza szumem medialnym, nie wzbudziła większego zainteresowania
Star Wars: Eclipse straciło głównego scenarzystę. Adam Williams odpowiadał za fabułę Detroit: Become Human, a teraz spróbuje sił z własnym studiem

Star Wars: Eclipse straciło głównego scenarzystę. Adam Williams odpowiadał za fabułę Detroit: Become Human, a teraz spróbuje sił z własnym studiem

Osoby, które czekają na premierę Star Wars: Eclipse, mogą poczuć się nieco zaniepokojone. Z odpowiedzialnym za projekt studiem Quantic Dream pożegnał się bowiem główny scenarzysta gry – Adam Williams.

gry

Kamil Kleszyk

16 sierpnia 2024 13:37

Star Wars: Eclipse straciło głównego scenarzystę. Adam Williams odpowiadał za fabułę Detroit: Become Human, a teraz spróbuje sił z własnym studiem
Kultowy thriller z PlayStation dostępny na Steam w rekordowo niskiej cenie. Heavy Rain serwuje świetną, zagadkową fabułę

Kultowy thriller z PlayStation dostępny na Steam w rekordowo niskiej cenie. Heavy Rain serwuje świetną, zagadkową fabułę

W ramach promocji na Steamie w rekordowo niskiej cenie dostępne jest Heavy Rain. To utrzymana w konwencji thrillera przygodowa gra TPP, w której musimy złapać mordercę.

gry

Hubert Śledziewski

16 kwietnia 2024 20:12

Kultowy thriller z PlayStation dostępny na Steam w rekordowo niskiej cenie. Heavy Rain serwuje świetną, zagadkową fabułę
Lysfanga ustępuje Hadesowi, lecz jego fani powinni w nią zagrać. Pierwsze recenzje chwalą gameplay i fabułę

Lysfanga ustępuje Hadesowi, lecz jego fani powinni w nią zagrać. Pierwsze recenzje chwalą gameplay i fabułę

Lysfanga: The Time Shift Warrior od Sand Door Studio zadebiutowała dzisiaj i zbiera wysokie oceny od krytyków. Aktualnie gracze mogą kupić ten tytuł w promocyjnej cenie na Steamie i w Epic Games Store.

gry

Maciej Gaffke

13 lutego 2024 20:56

Lysfanga ustępuje Hadesowi, lecz jego fani powinni w nią zagrać. Pierwsze recenzje chwalą gameplay i fabułę

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl