psychologia gracza Ostatnie wiadomości

Gracze to hipokryci, twierdzi weteran Fallouta. „Narzekają na błędy w złej grze, a ignorują je w dobrej”

Gracze to hipokryci, twierdzi weteran Fallouta. „Narzekają na błędy w złej grze, a ignorują je w dobrej”

Tim Cain mówił o subiektywności postrzegania „dobrych” i „złych” produkcji, przez co „matematyczne” projektowanie gier mija się z celem.

gry

Jakub Błażewicz

9 września 2025 10:55

Gracze to hipokryci, twierdzi weteran Fallouta. „Narzekają na błędy w złej grze, a ignorują je w dobrej”
Przejść to za mało. Jak gry pomagają w wymaganiu od siebie więcej

Przejść to za mało. Jak gry pomagają w wymaganiu od siebie więcej

Gry wideo to jedyne medium, które pozwala obcować ze sobą w sposób całkowicie różny od tego, jaki przewidzieli jego twórcy – co prowadzi do polowania na glitche, absurdalnych speedrunów, a czasem do wyzwań otwarcie romansujących z masochizmem.

opinie

Jakub Mirowski

3 września 2023 11:30

Przejść to za mało. Jak gry pomagają w wymaganiu od siebie więcej
Gracze są lepsi w podejmowaniu decyzji, te badania to potwierdzają

Gracze są lepsi w podejmowaniu decyzji, te badania to potwierdzają

Najnowsze badania pokazują, że granie w gry pozytywnie wpływa na pracę mózgu. Gracze doskonale radzą sobie w zadaniach wymagających podejmowania decyzji z wykorzystaniem mechanizmów sensomotorycznych, więc gry mogą mieć nowe zastosowania.

gry

Damian Miśta

26 lipca 2022 14:42

Gracze są lepsi w podejmowaniu decyzji, te badania to potwierdzają
Valve poszukuje kolejnego psychologa, aby pomógł w stworzeniu gier pokroju Half-Life: Alyx

Valve poszukuje kolejnego psychologa, aby pomógł w stworzeniu gier pokroju Half-Life: Alyx

Wykwalifikowany psycholog pilnie poszukiwany przez Valve! Między innymi po to, by użyczył swojego doświadczenia w kreacji jeszcze głębszych przeżyć growych nowej generacji.

gry

Karol Laska

5 stycznia 2021 17:49

Valve poszukuje kolejnego psychologa, aby pomógł w stworzeniu gier pokroju Half-Life: Alyx
Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań

Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań

To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.

gry

Arkadiusz Strzała

30 grudnia 2020 13:53

Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań
Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu

Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu

Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.

gry

Miłosz Szubert

16 listopada 2020 14:20

Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety

Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety

Brytyjska organizacja charytatywna National Literacy Trust opublikowała wyniki ankiety dotyczącej relacji między graniem a czytelnictwem. Z badania wynika, że granie może stanowić zachętę do rozwijania umiejętności związanych z pisaniem i czytaniem oraz empatii.

gry

Jakub Błażewicz

12 sierpnia 2020 20:13

Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety
Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry

Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry

Serwis Clutch przeprowadził ankietę na temat „zaburzeń grania”, nowej jednostki chorobowej, która trafi do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób w 2022 roku. Dzięki niemu poznaliśmy potencjalnie najbardziej uzależniające gry.

gry

Piotr Doroń

13 stycznia 2020 12:37

Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry
Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki

Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki

Z badań przeprowadzonych przez Oxford Internet Institute wynika, że obecnie brakuje dowodów na to, by nadmierne granie uznać za chorobę. Zamiast tego ich autorzy przekonują, iż jest ono zaledwie symptomem szerszych problemów niezwiązanych z grami wideo.

gry

Krystian Pieniążek

22 października 2019 16:43

Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki
Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób

Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób

W odpowiedzi na decyzję Światowej Organizacji Zdrowia o zaklasyfikowaniu uzależnienia od gier jako choroby, amerykańskie stowarzyszenie ESA w porozumieniu z kilkoma innymi instytucjami wydało oświadczenie nawołujące do wycofania kontrowersyjnego zapisu.

gry

Bartosz Krawcewicz

29 maja 2019 17:03

Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób
Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę

Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę

Międzynarodowa Organizacja Zdrowia oficjalnie przyjęła nową wersję Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób. Wśród schorzeń znalazło się kontrowersyjne zaburzenie grania.

gry

Adrian Werner

26 maja 2019 08:55

Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę
Granie jako choroba oficjalnie od przyszłego roku?

Granie jako choroba oficjalnie od przyszłego roku?

Międzynarodowa Organizacja Zdrowia dodała "zaburzenie grania" do projektu Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób. Tym samym od przyszłego roku intensywną zabawę w grach wideo będzie można oficjalnie uznać za schorzenie, mimo sprzeciwu wielu organizacji i badaczy.

gry

Jakub Błażewicz

18 czerwca 2018 20:36

Granie jako choroba oficjalnie od przyszłego roku?
Gry jak kokaina? Zaburzenia grania bliskie wpisania na oficjalną listę uzależnień

Gry jak kokaina? Zaburzenia grania bliskie wpisania na oficjalną listę uzależnień

Tzw. zaburzenia grania (ang. gaming disorder) prawdopodobnie zostaną uznane za oficjalne uzależnienie. Taki zapis znalazł się w projekcie Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób na rok 2018.

gry

Bartosz Świątek

28 grudnia 2017 11:59

Gry jak kokaina? Zaburzenia grania bliskie wpisania na oficjalną listę uzależnień

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl