Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

psychologia gracza - newsy i ciekawostki

Valve poszukuje kolejnego psychologa, aby pomógł w stworzeniu gier pokroju Half-Life: Alyx
Valve poszukuje kolejnego psychologa, aby pomógł w stworzeniu gier pokroju Half-Life: Alyx

Karol Laska , 5 stycznia 2021, 17:49

Wykwalifikowany psycholog pilnie poszukiwany przez Valve! Między innymi po to, by użyczył swojego doświadczenia w kreacji jeszcze głębszych przeżyć growych nowej generacji.

Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań
Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań

Sodar, 30 grudnia 2020, 13:53

To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.

Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu

AlexB, 16 listopada 2020, 14:20

Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.

Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety
Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety

Entelarmer, 12 sierpnia 2020, 20:13

Brytyjska organizacja charytatywna National Literacy Trust opublikowała wyniki ankiety dotyczącej relacji między graniem a czytelnictwem. Z badania wynika, że granie może stanowić zachętę do rozwijania umiejętności związanych z pisaniem i czytaniem oraz empatii.

Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry
Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry

Jiker, 13 stycznia 2020, 12:37

Serwis Clutch przeprowadził ankietę na temat „zaburzeń grania”, nowej jednostki chorobowej, która trafi do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób w 2022 roku. Dzięki niemu poznaliśmy potencjalnie najbardziej uzależniające gry.

Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki
Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki

Vergil, 22 października 2019, 16:43

Z badań przeprowadzonych przez Oxford Internet Institute wynika, że obecnie brakuje dowodów na to, by nadmierne granie uznać za chorobę. Zamiast tego ich autorzy przekonują, iż jest ono zaledwie symptomem szerszych problemów niezwiązanych z grami wideo.

Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób
Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób

Frozen, 29 maja 2019, 17:03

W odpowiedzi na decyzję Światowej Organizacji Zdrowia o zaklasyfikowaniu uzależnienia od gier jako choroby, amerykańskie stowarzyszenie ESA w porozumieniu z kilkoma innymi instytucjami wydało oświadczenie nawołujące do wycofania kontrowersyjnego zapisu.

Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę
Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę

Adrian Werner, 26 maja 2019, 08:55

Międzynarodowa Organizacja Zdrowia oficjalnie przyjęła nową wersję Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób. Wśród schorzeń znalazło się kontrowersyjne zaburzenie grania.

Granie jako choroba oficjalnie od przyszłego roku?
Granie jako choroba oficjalnie od przyszłego roku?

Entelarmer, 18 czerwca 2018, 20:36

Międzynarodowa Organizacja Zdrowia dodała "zaburzenie grania" do projektu Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób. Tym samym od przyszłego roku intensywną zabawę w grach wideo będzie można oficjalnie uznać za schorzenie, mimo sprzeciwu wielu organizacji i badaczy.

Gry jak kokaina? Zaburzenia grania bliskie wpisania na oficjalną listę uzależnień
Gry jak kokaina? Zaburzenia grania bliskie wpisania na oficjalną listę uzależnień

Aquma, 28 grudnia 2017, 11:59

Tzw. zaburzenia grania (ang. gaming disorder) prawdopodobnie zostaną uznane za oficjalne uzależnienie. Taki zapis znalazł się w projekcie Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób na rok 2018.

Kryzys gracza – też to macie?
Kryzys gracza – też to macie?

Antares, 16 stycznia 2016, 23:52

Dziesiątki napoczętych gier i przykre poczucie obowiązku nadrobienia „kupki wstydu”. Brak dawnego zaangażowania w rozgrywkę i porzucanie jej, nawet jeśli obiektywnie jest przyjemna i interesująca. Kryzys gracza.

Depresja gracza
Depresja gracza

Meehow, 20 lutego 2015, 15:32

W życiu każdego gracza przychodzi taki moment, kiedy na gry brakuje czasu z racji obowiązków rodzinnych i/lub zawodowych. Bywa jednak i tak, że choć czasu nie brak, to ochoty pograć z różnych powodów nie ma. W niniejszym tekście biorę pod lupę przypadłość, którą roboczo nazwałem depresją gracza.

Zaległości trudne do nadrobienia
Zaległości trudne do nadrobienia

raziell88ck, 30 sierpnia 2014, 15:07

Co się dzieje gdy przestajemy grać w kolejne odsłony ulubionych serii, by po długiej przerwie do nich powrócić? Otóż mamy wówczas zaległości. I to całkiem spore.

Zanim zacznę grać...
Zanim zacznę grać...

Piras, 2 stycznia 2014, 23:21

Każdy ma swój styl gry, zwyczaje, nawyki z tym związane. Każdy inaczej podchodzi do każdej gry, toteż ja przestawię wam w jaki sposób rozpoczynam nową przygodę z grą.

Gracz w trybie świątecznym
Gracz w trybie świątecznym

sakora, 21 grudnia 2013, 17:41

Ile jest w świętach grania a ile o graniu kłamania?

HabitRPG. Potraktuj swoje życie jak grę!

Osk, 17 sierpnia 2013, 13:28

Być może największym problemem, przed jakim stajemy na co dzień, jest właściwe organizowanie sobie czasu. Skąd wziąć odpowiednią motywację do wykonywania zaplanowanych na każdy dzień czynności? Może sposobem dla graczy okaże się uzupełnienie swojego życia o punktację rodem z gier RPG?

Za łatwe gry – albo luźne myśli o graczach, którzy zapomnieli, jak się bawić
Za łatwe gry – albo luźne myśli o graczach, którzy zapomnieli, jak się bawić

Osk, 18 kwietnia 2013, 17:50

Poziom trudności może być dostosowywany na wiele sposobów od wyboru z menu po bardziej subtelne metody. Problemem dzisiejszych gier często nie jest to, że są one zbyt łatwe, ale to, że wielu graczy już zapomniało, jak ich używać… Albo inaczej: wielu graczy zapomniało, jak się można w czasie gry bawić.

Dlaczego ta gra nie działa, czyli czego nauczyły mnie gry
Dlaczego ta gra nie działa, czyli czego nauczyły mnie gry

sakora, 20 stycznia 2013, 18:17

Gry mają niepodważalne wartości rozrywkowe. Potrafią odprężyć i dać wytchnienie. Pozwalają odreagować, a także przenieść się myślom w inne miejsce. Zanurzyć w świat wyobraźni,odciąć od świata... Nie tylko. Gry potrafią także czegoś nauczyć. I nie mowę tu o grach edukacyjnych. Gry to znakomity motywator do poszukiwania własnych odpowiedzi.Gry potrafią popchnąć do wiedzy i nauki, wystarczy tylko chcieć.

Niedojrzali dorośli, czyli o krytyce „gimbusów”
Niedojrzali dorośli, czyli o krytyce „gimbusów”

Osk, 4 grudnia 2012, 20:24

Bardzo często można natrafić na krytykę zachowywania się w sieci tak zwanych "gimbusów". Zastanawiam się, czy bardziej niedojrzali są wskazani gimnazjaliści, czy dorośli, którzy ich obrażają.

Kiedy gracz nie chce grać?
Kiedy gracz nie chce grać?

sakora, 1 grudnia 2012, 17:40

Kiedy gracz nie chce grać? Co powoduje, że nie sięga po kolejne tytuły? Zmęczenie czy przesyt?

Jak duża jest Twoja kupka wstydu?
Jak duża jest Twoja kupka wstydu?

czort, 30 września 2012, 14:50

Nie starczy mi zycia, zeby to wszystko ograć. A Wam?

Gracz dojrzały, gracz kompletny
Gracz dojrzały, gracz kompletny

guy_fawkes, 21 września 2012, 14:28

Do gier trzeba dojrzeć - i nie chodzi tylko o kategorie PEGI.

Syndrom FOMO, a granie - czemu marnuję czas przy A, skoro mogę B?
Syndrom FOMO, a granie - czemu marnuję czas przy A, skoro mogę B?

sathorn, 8 sierpnia 2012, 19:35

FOMO (ang. fear of missing out). Problem pierwszego świata, dotykający także graczy. Uważajcie, nie wiadomo kiedy sięgnie po Was.

Na szybciora #1 - Czy pisanie o grach zabija frajdę płynącą z rozgrywki?
Na szybciora #1 - Czy pisanie o grach zabija frajdę płynącą z rozgrywki?

Rasgul, 26 czerwca 2012, 22:00

Rasgul zagłębia się w swój umysł i stara przeanalizować swój problem związany z radością płynącą z grania.

Efekt Lucyfera, czyli dlaczego topimy Simów i lejemy Chowańców po mordzie?
Efekt Lucyfera, czyli dlaczego topimy Simów i lejemy Chowańców po mordzie?

Kamilos, 30 marca 2012, 11:11

O Efekcie Lucyfera, czyli o tym, dlaczego ludzie/gracze potrafią w niektórych okolicznościach dopuszczać się karygodnych, okrutnych i złych czynów.