Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób

W odpowiedzi na decyzję Światowej Organizacji Zdrowia o zaklasyfikowaniu uzależnienia od gier jako choroby, amerykańskie stowarzyszenie ESA w porozumieniu z kilkoma innymi instytucjami wydało oświadczenie nawołujące do wycofania kontrowersyjnego zapisu.

Bartosz Krawcewicz

Większość czołowych wydawców gier to członkowie stowarzyszenia ESA. - Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób - wiadomość - 2019-05-29
Większość czołowych wydawców gier to członkowie stowarzyszenia ESA.
W SKRÓCIE:
  • przedstawiciele branży gier sprzeciwiają się umieszczeniu zaburzeń grania w Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób;
  • uważają, że nie istnieją żadne badania, które udowadniałyby, że to realna przypadłość;
  • namawiają Światową Organizację Zdrowia do zmiany decyzji zanim zostanie ona wprowadzona w życie (co ma się wydarzyć 1 stycznia 2022 roku).

Amerykańskie stowarzyszenie Entertainment Software Association (ESA) wydało oświadczenie, w którym namawia Światową Organizację Zdrowia (World Health Organization, w skrócie WHO) do zmiany stanowiska w kwestii umieszczenia zaburzeń grania w Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób IDC-11. Pod tekstem, oprócz amerykańskiej instytucji, podpisały się między innymi: kanadyjska organizacja ESAC, europejska federacja ISFE, brytyjskie UKIE, australijsko-nowozelandzka IGEA oraz południowokoreański K-GAMES.

Przedstawiciele branży gier wideo twierdzą, że decyzja o włączeniu jakiejkolwiek nowej przypadłości do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób powinna być oparta na regularnych, kompleksowych i przejrzystych analizach wspieranych przez niezależnych ekspertów. Według stowarzyszenia ESA, żadne z dotychczas przeprowadzonych badań nie udowodniło istnienia opisanych przez Światową Organizację Zdrowia zaburzeń rzekomo związanych z nadmiernym graniem.

ESA zaznacza, że umieszczenie fikcyjnej dolegliwości w Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw. Pacjenci, u których zostanie zdiagnozowane zaburzenie grania, będą leczeni na nieistniejącą przypadłość, podczas gdy ich prawdziwa choroba, niepoddana właściwej kuracji, będzie się dalej rozwijać.

ESA podkreśla w swoim oświadczeniu, jak ważne są gry wideo. Produkcje, przez wielu kojarzone wyłącznie z bezmyślną rozrywką, mogą okazać się pomocne w leczeniu wielu zaburzeń – od problemów z nauką u dzieci po chorobę Alzheimera u osób starszych. Przemysł interaktywnej rozrywki odgrywa istotną rolę w rozwoju nowych technologii, chociażby pod postacią rzeczywistości rozszerzonej, VR, czy też sztucznej inteligencji. Branża gier wideo nie ignoruje przy tym problemów związanych z graniem. Konsole od dawna posiadają opcje kontroli rodzicielskiej. Istnieje również wiele inicjatyw mających na celu edukowanie graczy na temat odpowiedzialnego korzystania z medium.

IDC-11 ma wejść w życie 1 stycznia 2022 roku. Po tej dacie wszyscy członkowie WHO będą musieli wprowadzić nową klasyfikację oraz dostosować się do zawartych w dokumencie definicji. Przedstawicielom branży gier wideo zależy, aby ostateczna wersja jedenastej Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób nie zawierała kontrowersyjnej wzmianki o zaburzeniach grania.

ESA powstała w 1994 roku jako Interactive Digital Software Association (IDSA). Obecną nazwę organizacji oficjalnie przyjęto w 2003 roku. Wśród członków amerykańskiego stowarzyszenia znajdują się takie firmy, jak Activision Blizzard, Bandai Namco, Bethesda, Capcom, Electronic Arts, Epic Games, Microsoft, Nintendo, Nvidia, Sony Interactive Entertainment, Square Enix, Take-Two Interactive, Tencent, Ubisoft, Warner Bros. Interactive Entertainment i wielu innych wydawców. ESA jest również organizatorem odbywających się w Los Angeles corocznych targów Electronic Entertainment Expo (E3).

  1. Oficjalna strona Entertainment Software Association
  2. Oficjalna strona Światowej Organizacji Zdrowia
  3. Międzynarodowa Klasyfikacja Chorób IDC-11
Podobało się?

47

Jason Schreier: Cyberpunk 2077 absolutnie nie wyjdzie w tym roku

Następny
Jason Schreier: Cyberpunk 2077 absolutnie nie wyjdzie w tym roku

Stream Death Stranding wciąż trwa. Tymczasem wyciekła data premiery

Poprzedni
Stream Death Stranding wciąż trwa. Tymczasem wyciekła data premiery

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl