Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

medycyna / zdrowie - sprzęt i technologie

Fan zabiera Geraltowi immunitet, by uświadomić światu, czym jest długi COVID
Fan zabiera Geraltowi immunitet, by uświadomić światu, czym jest długi COVID

Kamil Kleszyk, 13 maja 2023, 10:39

Z nową modyfikacją do Wiedźmina 3 Geralt będzie musiał się zmagać z długofalowymi objawami po przejściu koronawirusa. Dzieło powstało w szczytnym celu.

Szkielety „pokolenia Nintendo” łatwiej się łamią, twierdzi amerykański major
Szkielety „pokolenia Nintendo” łatwiej się łamią, twierdzi amerykański major

Patryk Kubiak, 26 lutego 2022, 17:10

Wciąż popularne wśród osób niezwiązanych z gamingiem jest wydawanie osądów deprecjonujących graczy. Do tego grona postanowił dołączyć pewien amerykański major.

Dźwięk w CS:GO może uszkodzić słuch; pro-gracz alarmuje
Dźwięk w CS:GO może uszkodzić słuch; pro-gracz alarmuje

Michał Ciężadlik, 27 stycznia 2022, 13:45

Okazuje się, że długie godziny spędzane na graniu w Counter-Strike’a: Global Offensive mogą negatywnie odbić się na naszym słuchu. Tak przynajmniej twierdzi jeden z pro-graczy.

Kina w trakcie pandemii; nowe obostrzenia w Polsce
Kina w trakcie pandemii; nowe obostrzenia w Polsce

Jakub Błażewicz, 29 listopada 2021, 16:37

Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało wprowadzenie nowych obostrzeń w związku z epidemią koronawirusa, które będą obowiązywać m.in. w kinach.

Szczepią postacie w GTA Online; nietypowa akcja firmy Pfizer
Szczepią postacie w GTA Online; nietypowa akcja firmy Pfizer

Przemysław Dygas, 24 listopada 2021, 12:48

Firma Pfizer wpadła na nietypowy pomysł. Farmaceutyczny gigant promuje szczepienia na brazylijskim serwerze GTA Online.

Połknęła słuchawkę AirPods i wysłała znajomemu nagranie z brzucha
Połknęła słuchawkę AirPods i wysłała znajomemu nagranie z brzucha

Arkadiusz Strzała, 23 listopada 2021, 15:10

Słuchawka Apple AirPods odbyła niezwykłą podróż przez układ trawienny swojej właścicielki. Wydarzenie to opisuje użytkowniczka TikToka, przestrzegając innych przed takimi pomyłkami, które mogą mieć poważne skutki.

YouTube banuje szczepionkową dezinformację; rosyjski rząd protestuje
YouTube banuje szczepionkową dezinformację; rosyjski rząd protestuje

Arkadiusz Strzała, 30 września 2021, 13:35

YouTube rozszerza nakładanie blokad na treści szerzące fałszywe informacje o szczepionkach. Nie chodzi już tylko o szczepienia na Covid-19, ale wszystkie pozostałe, co może być kolejnym krokiem w walce z dezinformacją medyczną.

VR zamiast znieczulenia; Polacy i Brytyjczycy prowadzą badania
VR zamiast znieczulenia; Polacy i Brytyjczycy prowadzą badania

Jakub Błażewicz, 12 sierpnia 2021, 15:10

Wirtualna rzeczywistość rozbudza wyobraźnię nie tylko graczy. Również lekarze (w tym z Polski) dostrzegają potencjał VR, na przykład w formie… alternatywy dla znieczulenia przy nieprzyjemnych badaniach lub zabiegach.

Netflix wymaga szczepień przeciwko COVID-19 od aktorów i pracowników
Netflix wymaga szczepień przeciwko COVID-19 od aktorów i pracowników

Patryk Kubiak, 29 lipca 2021, 13:00

Obowiązkowe szczepienia przeciwko koronawirusowi dla aktorów i pracowników wszystkich amerykańskich produkcji – taką decyzję podjął Netflix. Gigant streamingowy jako pierwszy w branży filmowej wprowadza wymóg szczepień na tak dużą skalę.

Korporacje będą wymagać szczepień od pracowników. Obowiązek wprowadzi m.in. Google
Korporacje będą wymagać szczepień od pracowników. Obowiązek wprowadzi m.in. Google

Michał Ciężadlik, 29 lipca 2021, 11:21

Stacjonarni pracownicy Google’a i Facebooka będą musieli się obowiązkowo zaszczepić w przypadku chęci powrotu do pracy w kampusach i biurach firm.

Miliony dawek szczepionek dla Tajwańczyków dzięki dwóm koncernom technologicznym
Miliony dawek szczepionek dla Tajwańczyków dzięki dwóm koncernom technologicznym

Ignacy Ziarkiewicz, 12 lipca 2021, 16:59

Dwa koncerny technologiczne kupiły 10 milionów dawek szczepionek dla Tajwańczyków. Czy to zapowiedź końca kryzysu z dostępem do nowej technologii?

Pigułki przeciwstarzeniowe będą testowane przez wojsko USA
Pigułki przeciwstarzeniowe będą testowane przez wojsko USA

Adam Królak, 2 lipca 2021, 12:54

Siły specjalne USA chcą przeprowadzić testy kliniczne pigułek, które miałyby redukować skutki starzenia się oraz przebytych urazów. Pierwsza faza badań rozpocznie się już w przyszłym roku i jest częścią szerszej strategii Pentagonu mającej na celu zwiększenie wydolności ludzkiego organizmu.

Implant wczepiany do mózgu wykrywa ból i od razu go likwiduje
Implant wczepiany do mózgu wykrywa ból i od razu go likwiduje

Ignacy Ziarkiewicz, 30 czerwca 2021, 14:55

Naukowcy z New York University School of Medicine opracowali implant, który automatycznie wykrywa i likwiduje uczucie bólu.

Szczur kontrolowany przy pomocy smartfona to nowe osiągnięcie naukowców
Szczur kontrolowany przy pomocy smartfona to nowe osiągnięcie naukowców

Witold Ciemierz, 6 lutego 2021, 10:00

Koreańscy naukowcy stworzyli sterowany aplikacją implant mózgu posiadający możliwość bezprzewodowego ładowania. W jednym z eksperymentów udało się stłumić wywoływane kokainą zachowania szczurów laboratoryjnych.

Prizm Gaming - soczewki od Oakley, które mają wyostrzyć obraz w grach
Prizm Gaming - soczewki od Oakley, które mają wyostrzyć obraz w grach

Bartosz Świątek, 13 stycznia 2021, 14:01

Firma Oakley stworzyła specjalne soczewki dla graczy, które po osadzeniu w oprawkach pomagają zredukować szkodliwe światło niebieskie i poprawić kontrast w czasie rozgrywki.

Cyberpunk 2077 wywołuje ataki epilepsji, ale CDPR zamierza to naprawić
Cyberpunk 2077 wywołuje ataki epilepsji, ale CDPR zamierza to naprawić

Karol Laska, 8 grudnia 2020, 21:18

Jedna z graczek, która otrzymała przedpremierowy dostęp do Cyberpunka 2077, napisała tekst ostrzegający epileptyków przed wybranymi fragmentami produkcji mogącymi, a czasem nawet i próbującymi wywołać ataki padaczki.

Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu

Miłosz Szubert, 16 listopada 2020, 14:20

Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.

Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo
Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo

Krystian Pieniążek, 9 listopada 2020, 10:18

Brytyjscy naukowcy wskazują na to, że chcąc zachęcić młodych ludzi do pozostawania w domach, powinno się zaoferować im rozmaite nagrody. Wśród nich wymieniane są między innymi darmowe gry wideo.

Elon Musk tłumaczy, jak działa Neuralink - połączenie mózgu z komputerem
Elon Musk tłumaczy, jak działa Neuralink - połączenie mózgu z komputerem

Arkadiusz Strzała, 1 września 2020, 20:30

Elon Musk zaprezentował niedawno urządzenie będące interfejsem łączącym mózg z komputerem. Zobacz, jak działa Neuralink, jak się go wszczepia i czy można go bezpiecznie usunąć.

Maseczka na baterie - komfortowe rozwiązanie od LG
Maseczka na baterie - komfortowe rozwiązanie od LG

Arkadiusz Strzała, 28 sierpnia 2020, 13:05

Firma LG zaprezentowała PuriCare – zasilaną bateriami maskę, która zawiera filtry HEPA i wentylatory. Może rozwiązać to problem dyskomfortu związanego ze stosowaniem tradycyjnych maseczek.

Facebook to zagrożenie dla zdrowia publicznego? Specjaliści ostrzegają
Facebook to zagrożenie dla zdrowia publicznego? Specjaliści ostrzegają

Arkadiusz Strzała, 20 sierpnia 2020, 13:05

Wiele informacji na Facebooku może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Organizacja Avaaz przedstawia raport dotyczący nasilenia występowania szkodliwych treści związanych z pandemią i medycyną.

Aplikacja wykorzysta smartfona, by sprawdzić zdrowie psychiczne
Aplikacja wykorzysta smartfona, by sprawdzić zdrowie psychiczne

Bartosz Świątek, 21 lipca 2020, 10:35

Badacze z kanadyjskiego uniwersytetu Dalhousie stworzyli aplikację PROSIT, która pozwala monitorować zdrowie psychiczne użytkowników poprzez analizowanie sposobu, w jaki korzystają oni ze smartfona.

Google to słaby lekarz, ale ludzie i tak szukają diagnozy
Google to słaby lekarz, ale ludzie i tak szukają diagnozy

Mateusz Popielak, 18 maja 2020, 15:10

Najnowsze badania pokazują, że ogromna liczba osób zasięga porad medycznych, korzystając z Google. Na ile wiarygodne są witryny podające diagnozy?

Facebook i Google pozwolą pracować zdalnie do końca tego roku
Facebook i Google pozwolą pracować zdalnie do końca tego roku

Marcin Kusz, 11 maja 2020, 10:47

Google i Facebook dadzą wybór swoim pracownikom i zezwolą na home office do końca tego roku. Jeśli jednak ktoś będzie miał taką potrzebę, to może pracować w biurze od czerwca lub lipca.

Minecraft - powstała mapa pozwalająca na symulację pandemii
Minecraft - powstała mapa pozwalająca na symulację pandemii

Damian Gacek, 26 kwietnia 2020, 11:37

Na oficjalnej stronie gry Minecraft pojawił się komunikat o powstaniu nowej mapy – Blockdown. Ma ona uzmysłowić graczom, szczególnie tym młodszym, jakim zagrożeniem jest COVID-19 i w jaki sposób się rozprzestrzenia. Projekt stworzyła firma AKQA w ramach wsparcia inicjatywy #TommorowTogether.

Roboty Boston Dynamics dołączyły do walki z koronawirusem
Roboty Boston Dynamics dołączyły do walki z koronawirusem

Bartosz Świątek, 24 kwietnia 2020, 08:16

Koncern Boston Dynamics ogłosił, że jego roboty Spot będą wspierały pracowników medycznych w walce z koronawirusem. Maszyny pozwalają zdalnie sprawdzać stan pacjentów, a z czasem mają zostać wyposażone w szereg dodatkowych możliwości.

Elon Musk robi respiratory dla szpitali z części do Tesli
Elon Musk robi respiratory dla szpitali z części do Tesli

Bartosz Świątek, 7 kwietnia 2020, 08:43

Tesla – firma miliardera Elona Muska zajmująca się produkcją samochodów elektrycznych – rozpoczęła prace nad własnym respiratorem, zbudowanym z części do Tesli Modelu 3.

Granie z umiarem nie szkodzi? WHO zachęca do gier
Granie z umiarem nie szkodzi? WHO zachęca do gier

Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2020, 11:28

Branża gier oraz Światowa Organizacja Zdrowia rozpoczęły akcję #PlayApartTogether. Kampania promuje przestrzeganie zaleceń w walce z koronawirusem z pomocą gier wideo. Część internautów zwraca uwagę, że stoi to w sprzeczności z dotychczasową polityką WHO, której zwieńczeniem było uznanie nadmiernego grania za zaburzenie w zeszłym roku.

Superkomputer pozwoli dokonać przełomu w walce z koronawirusem
Superkomputer pozwoli dokonać przełomu w walce z koronawirusem

Konrad Hazi, 20 marca 2020, 12:20

Naukowcy z Oak Ridge National Laboratory wykorzystali najpotężniejszy superkomputer świata celem przeprowadzenia badań nad koronawirusem. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich modeli i potężnej mocy obliczeniowej maszyny wskazali 77 substancji potencjalnie skutecznych w walce z 2019-nCoV.

Dzięki drukarkom 3D włoski szpital może ratować pacjentów [aktualizacja]
Dzięki drukarkom 3D włoski szpital może ratować pacjentów [aktualizacja]

Oliwer Stanisławski, 18 marca 2020, 09:32

Przez nagły wzrost zachorowań na COVID-19, chorobę wywołaną przez koronawirusa, we włoskich szpitalach zaczyna brakować sprzętu. Z pomocą przychodzą drukarki 3D wytwarzające brakujące komponenty.

Naukowcy rozwiewają wątpliwości: 5G nie szkodzi zdrowiu
Naukowcy rozwiewają wątpliwości: 5G nie szkodzi zdrowiu

Bartosz Świątek, 13 marca 2020, 11:28

Niezależni naukowcy zrzeszeni w organizacji International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP) uznali, że w oparciu o obecną wiedzę naukową, standard łączności 5G nie stanowi zagrożenia dla zdrowia ludzi.

Sprzęt szpitalny narażony na ataki hakerów. Przyczyną stary Windows
Sprzęt szpitalny narażony na ataki hakerów. Przyczyną stary Windows

Bartosz Świątek, 11 marca 2020, 11:17

Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem – Palo Alto Networks – przeprowadziła badanie dotyczące poziomu bezpieczeństwa sprzętu medycznego w szpitalach. Aż 83% urządzeń korzysta z przestarzałych systemów operacyjnych i jest narażona na atak hakera.

Wirus w Chinach przyniósł wzrost popularności Plague Inc
Wirus w Chinach przyniósł wzrost popularności Plague Inc

Jakub Błażewicz, 24 stycznia 2020, 14:24

Plague Inc. jest obecnie najczęściej pobieraną płatną aplikacją w Chinach. Powód? Nowe doniesienia o rozprzestrzenianiu się wirusa tzw. grypy Wuhan.

Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry
Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry

Piotr Doroń, 13 stycznia 2020, 12:37

Serwis Clutch przeprowadził ankietę na temat „zaburzeń grania”, nowej jednostki chorobowej, która trafi do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób w 2022 roku. Dzięki niemu poznaliśmy potencjalnie najbardziej uzależniające gry.

Smart toaleta to przyszłość WC – przeprowadzi badania w czasie posiedzenia
Smart toaleta to przyszłość WC – przeprowadzi badania w czasie posiedzenia

Julia Dragović, 19 listopada 2019, 12:00

Dziś Światowy Dzień Toalet. Jak będzie wyglądać muszla przyszłości? Przede wszystkim zdrowo. Marka Bloo stworzyła właśnie kampanię reklamową, która szerzej odpowie na to pytanie. A przy okazji sprawi, że znowu zwątpicie w kapitalizm.

Chiny wprowadzają godzinę policyjną dla niepełnoletnich graczy
Chiny wprowadzają godzinę policyjną dla niepełnoletnich graczy

Konrad Serafiński, 7 listopada 2019, 11:45

Chiński rząd wprowadza „godzinę policyjną" dla nieletnich, którzy zbyt dużo grają w tytuły wieloosobowe. Na młodych graczy nałożono prawne ograniczenia dotyczące czasu spędzonego w grach.

Skoro gry są jak narkotyki, to dajmy ludziom psychodeliki - współzałożyciel Devolver Digital
Skoro gry są jak narkotyki, to dajmy ludziom psychodeliki - współzałożyciel Devolver Digital

Paweł Woźniak, 5 listopada 2019, 15:57

Na konferencji Reboot Develop współzałożyciel Devolver Digital - Mike Wilson - porównał deweloperów do dealerów narkotyków, a ich produkcje do środków uzależniających. Prosił także o przemyślane serwowanie treści, które poszerzą horyzonty graczy, a nie tylko zabiorą ich czas oraz pieniądze.

Testy Xbox Console Streaming, nowe Humble Bundle i inne wieści
Testy Xbox Console Streaming, nowe Humble Bundle i inne wieści

Miłosz Szubert, 30 października 2019, 16:45

Dziś piszemy o wczesnym dostępie funkcji streamowania gier z konsoli Xbox One na urządzeniach mobilnych, nowej paczce z grami dostępnej do kupienia w serwisie Humble Bundle oraz projekcie studia Ninja Theory skupiającym się na zdrowiu psychicznym. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Najmniejsza kamera na świecie zmieści się w... żyle
Najmniejsza kamera na świecie zmieści się w... żyle

Bartosz Świątek, 25 października 2019, 11:26

Firma OmniVision zaprezentowała OV6948 - najmniejszą kamerę dostępna w sprzedaży. Urządzenie pomoże m.in. lekarzom, weterynarzom oraz specjalistom analizującym miejsca zbrodni. Sprzęt został wpisany do księgi rekordów Guinnessa.

Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki
Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki

Krystian Pieniążek, 22 października 2019, 16:43

Z badań przeprowadzonych przez Oxford Internet Institute wynika, że obecnie brakuje dowodów na to, by nadmierne granie uznać za chorobę. Zamiast tego ich autorzy przekonują, iż jest ono zaledwie symptomem szerszych problemów niezwiązanych z grami wideo.

Powstaje klinika, która będzie leczyć uzależnienie od gier
Powstaje klinika, która będzie leczyć uzależnienie od gier

Jakub Błażewicz, 8 października 2019, 18:18

Brytyjska służba zdrowia ogłosiła otwarcie pierwszej w kraju kliniki zajmującej się uzależnieniami od technologii. W placówce będą leczone przypadki nałogowego korzystania z gier wideo, mediów społecznościowych oraz Internetu jako takiego.

Google zakazuje reklam niesprawdzonych i eksperymentalnych metod leczenia
Google zakazuje reklam niesprawdzonych i eksperymentalnych metod leczenia

Miłosz Szubert, 9 września 2019, 12:05

Google zapowiedziało bany dla reklam produktów i terapii medycznych, które nie zostały w odpowiedni sposób przebadane i nie udowodniono ich skuteczności. Spotkało się to z aprobatą lekarzy.

Rzućcie wszystko i chodźcie grać w RTS-y! Wasze mózgi będą wdzięczne
Rzućcie wszystko i chodźcie grać w RTS-y! Wasze mózgi będą wdzięczne

Julia Dragović, 22 czerwca 2019, 08:24

No, może trochę przesadziliśmy. Ale jeśli spędzacie przy RTS-ach średnio 12 godzin tygodniowo, wasze mózgi najprawdopodobniej będą rozwijać się lepiej niż u osób niegrających wcale lub grających mniej. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez dr Natalię Kowalczyk z Uniwersytetu SWPS.

Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób
Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób

Bartosz Krawcewicz, 29 maja 2019, 17:03

W odpowiedzi na decyzję Światowej Organizacji Zdrowia o zaklasyfikowaniu uzależnienia od gier jako choroby, amerykańskie stowarzyszenie ESA w porozumieniu z kilkoma innymi instytucjami wydało oświadczenie nawołujące do wycofania kontrowersyjnego zapisu.

Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę
Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę

Adrian Werner, 26 maja 2019, 08:55

Międzynarodowa Organizacja Zdrowia oficjalnie przyjęła nową wersję Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób. Wśród schorzeń znalazło się kontrowersyjne zaburzenie grania.

Gra Sea Hero Quest pomaga walczyć z Alzheimerem
Gra Sea Hero Quest pomaga walczyć z Alzheimerem

Adrian Werner, 28 kwietnia 2019, 12:36

Opublikowane niedawno wyniki badań pokazują, że gra Sea Hero Quest VR studia Glitchers skutecznie pomaga w wykrywaniu osób zagrożonych chorobą Alzheimera oraz innymi formami demencji.

Dzięki graczom w Plague Inc pojawią się antyszczepionkowcy
Dzięki graczom w Plague Inc pojawią się antyszczepionkowcy

Miłosz Szubert, 28 lutego 2019, 14:55

Fani Plague Inc. stworzyli w sieci petycję, by w grze pojawili się... antyszczepionkowcy. Zebrała ona ponad 20 tysięcy podpisów i nie umknęła uwadze twórców tytułu ze studia Ndemic Creations, którzy zapewnili, że posłuchają głosu graczy.

Gry jako terapia dla żołnierzy? Weterani pomagają przy tworzeniu Squad
Gry jako terapia dla żołnierzy? Weterani pomagają przy tworzeniu Squad

Jakub Błażewicz, 7 stycznia 2019, 20:01

Ponad połowa weteranów wojskowych korzysta z gier wideo po powrocie z wojny – twierdzi brytyjska gazeta Daily Mail. Dziennikarze donoszą też o byłych żołnierzach, którzy zaangażowali się w produkcję sieciowej strzelanki Squad.

Red Dead Redemption 2 przyczyną wzrostu zainteresowania chorobami
Red Dead Redemption 2 przyczyną wzrostu zainteresowania chorobami

Miłosz Szubert, 28 grudnia 2018, 11:40

Red Dead Redemption II bawi i uczy. Pod wpływem wydarzeń z fabuły najnowszego dzieła studia Rockstar gracze, zwłaszcza ze Stanów Zjednoczonych, zaczęli szukać w Google hasła „tuberculosis”, czyli „gruźlica”. Popularność zyskało również słowo „lumbago”.

Granie jako choroba oficjalnie od przyszłego roku?
Granie jako choroba oficjalnie od przyszłego roku?

Jakub Błażewicz, 18 czerwca 2018, 20:36

Międzynarodowa Organizacja Zdrowia dodała "zaburzenie grania" do projektu Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób. Tym samym od przyszłego roku intensywną zabawę w grach wideo będzie można oficjalnie uznać za schorzenie, mimo sprzeciwu wielu organizacji i badaczy.