Szczegóły na temat trybu multiplayer Gang Wars w grze Max Payne 3
W grze Max Payne 3 najważniejszym trybem wieloosobowym będzie Gang Wars, w którym cele stawiane przed graczami zmieniają się w zależności od przebiegu rozgrywki.
Marek Oramus
W serwisie IGN pojawił się obszerny artykuł na temat mechaniki multiplayera w grze Max Payne 3. Studio Rockstar Games chce, aby znaczną rolę podczas zabawy w kluczowym trybie Gang Wars odgrywała otoczka fabularna i płynna zmiana celów stawianych przed graczami.

Przed każdą rundą Wojen Gangów zobaczymy scenkę wprowadzającą, w której Max Payne przedstawi aktualną sytuację i cel następnego starcia. Przykładowo, dochodzi do nieudanej transakcji zakupu dużego transportu narkotyków. W efekcie przedstawiciele gangów dążą do przechwycenia worków wypchanych gotówką i odstawienia ich w bezpieczne miejsce. Charakterystyka następnej rundy zależy od przebiegu akcji. Jeśli któryś z graczy zgromadzi pokaźną sumkę pieniędzy, to pojawi się szansa, że za jego głowę zostanie wyznaczona nagroda i będą go ścigać wszyscy pozostali uczestnicy. Z drugiej strony, gdy jedna z drużyn zdobędzie wcześniej największy teren, to w ramach odwetu będzie musiała liczyć się z próbami podkładania bomb.

W trakcie rozgrywki dużą rolę odegrają perki (tzw. „bursts”) odblokowywane wraz ze zdobywaniem kolejnych punktów doświadczenia. Każdy z nich będzie posiadał trzy poziomy mocy. Twórcy zapewniają, że nie pojawią się zbyt „epickie” bonusy pokroju nalotu bombowego. Wśród ujawnionych rodzajów wsparcia znajduje się Paranoja (przeciwnik widzi na radarze wszystkich graczy jako wrogów) oraz Podstępny (przeciwnik postrzega gracza jako sojusznika). Nie zabraknie oczywiście zdolności Bullet Time stanowiącej znak rozpoznawczy serii. Czas ulegnie spowolnieniu nie tylko dla osoby aktywującej tę umiejętność, ale również dla zawodnika znajdującego się na jej celowniku.
Wydarzenia przedstawione w trybie Gang Wars ukażą losy gangów zarówno przed, jak i po spotkaniu z Maksem Paynem. W związku z tym historia pokazana w meczach wieloosobowych może obejmować przykładowo zmagania o władzę nad zdetronizowanym w trakcie kampanii przez głównego bohatera klanem.
Choć seria Max Payne była do tej pory nastawiona na rozgrywkę dla jednego gracza, to wszystko wskazuje na to, że w przypadku trzeciej odsłony multiplayer zapewni wiele godzin urozmaiconej rozrywki. W większości tytułów z rozbudowanym trybem sieciowym gracz machinalnie zabija kolejnych przeciwników, ewentualnie od czasu do czasu wykonując jakieś zadanie w postaci podłożenia ładunków wybuchowych, czy zdobycia flagi przeciwnika. Tym razem ma być inaczej.
Gra Max Payne 3 ukaże się w marcu 2012 roku na pecetach oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.
- Max Payne 3 - zapowiedź gry
- Przegląd Tygodnia - Max Payne 3 i Syndicate
- Video kulisy produkcji #1 - celowanie i strzelanie (PL)
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Rockstar Games
- multiplayer
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
crazy_race Pretorianin
Nic nowego...coś podobnego widzieliśmy w Kane & Lynch. Ciekawe jak długo popularny będzie ten multi bo tryby multi w Kane & Lynch skończyły marnie.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend
Nic nowego powiadasz - a co nowego w multi ma COD, BF, MOH, Homefront, BC2? I inne gierki?
RAdzinkx Chorąży
@up no ale przecież po MP3 spodziewamy się rewolucji na dużą skalę tak jak miało to miejsce przy premierze MP1 :P
BigBoss86 Pretorianin
hmm przy MP1 i 2 zawsze łamałem sobie głowę zastanawianiem się, jak przenieść bullettime na grunt multi. W tym info nie ma nic o tym, więc chyba nigdy w życiu się nie dowiem.