Szczegóły na temat systemu karawan w Diablo III
Już wcześniej firma Blizzard potwierdziła, że na tegorocznych targach gamescom dostępna będzie gra Diablo III – trzecia odsłona jednego z najpopularniejszych cyklów tego dewelopera. Impreza w Niemczech już się rozpoczęła, więc nie musieliśmy zbyt długo czekać na odsłonięcie pierwszych informacji.
Marcin Skierski
Już wcześniej firma Blizzard potwierdziła, że na tegorocznych targach gamescom dostępna będzie gra Diablo III – trzecia odsłona jednego z najpopularniejszych cyklów tego dewelopera. Impreza w Niemczech już się rozpoczęła, więc nie musieliśmy zbyt długo czekać na odsłonięcie pierwszych informacji.
Twórcy ujawnili właśnie nowy element swojego dzieła – system karawan. Zapewni nam on dostęp do pewnych unikalnych postaci pomocniczych nazywanych rzemieślnikami. Zaliczymy do nich kowala, mistyka oraz jubilera, a każdy z nich będzie charakteryzował się innymi umiejętnościami oraz okaże się w jakiś sposób przydatny dla głównego bohatera.

Karawana ma cały czas towarzyszyć w naszej przygodzie i spełniać rolę swego rodzaju centrum zaopatrzenia. Będzie ona usytuowana w określonych lokacjach zawsze niedaleko naszej postaci, aby można było w każdej chwili do niej wrócić.
Do karawany należą najważniejsi NPC, ludzie przydzielający nam zadania oraz wspomniani rzemieślnicy. Chcąc mieć ich do swojej dyspozycji musimy ich najpierw odszukać, z czym będzie się wiązać jeden z głównych questów. Co ciekawe, każdy z NPC-tów będzie miał swoją własną historię i przeszłość – deweloper nie zamierza tej sprawy traktować po macoszemu.
Z czasem poszczególni rzemieślnicy otrzymają dostęp do przedmiotów niedostępnych nigdzie indziej w świecie gry, każdy oferuje też co innego. Dla przykładu kowal wytwarza zbroję i broń, może też nam umożliwić ulepszanie niektórych przedmiotów poprzez dodawanie do nich określonych elementów. Mistyk tworzy zwoje, eliksiry, magiczne bronie i runy oraz rzuca urok na pewne elementy rynsztunku. Z kolei jubiler zajmuje się klejnotami, amuletami i pierścieniami. Może też usuwać ulepszenia zaaplikowane przez kowala oraz łączyć szlachetne kamienie w celu poprawy ich jakości.

Możemy także zbierać rzadkie materiały dla rzemieślników, które upuszczają zabici przeciwnicy. Im wyższy poziom zebranego przedmiotu, tym wyższa wartość wytworzonego później materiału. Z czasem uzyskamy też zdolność konwertowania niechcianego uzbrojenia we wspomniane wyżej składniki do wykorzystania przez rzemieślników. Dzięki temu zaoszczędzimy miejsce w ekwipunku i zmieścimy więcej innych rzeczy.
Jeśli chcielibyście sami sprawdzić jak cały system sprawdza się w akcji, serwis Kotaku umieścił materiał filmowy, w którym Jay Wilson z Blizzarda wyjaśnia nam meandry nowo zapowiedzianego elementu swojej produkcji. Pod poniższym linkiem znajduje się wspomniany film, a już jutro znajdziecie go w naszym serwisie z polskimi napisami.
Więcej:WoW zmienia się na zawsze. Midnight bez dodatku WeakAuras

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
diseasex Konsul
Ja nie jestem przeciw diablo3 na konsole, mimo ze bede gral na PC. powiem wiecej - polaczyc realmy konsol i PC . Wyobrazcie sobie noobkow z konsol oddajacych precioussssss sprzet za cwierc-darmo . Zyc nie umierac. Albo smiac sie jak padaja na HC hehe.
Btw ja od samego poczatku gram HC a wy ?
zanonimizowany738576 Pretorianin
Ja raczej skłaniam się do grania na HC. Zobaczę jeszcze, czy zmienią mechanikę HC w porównaniu do Diablo 2
zanonimizowany448191 Centurion
Ha ha! Na konsole gra zupełnie się nie nadaje. Co jak co, ale Diablo nie powinno mieć nic wspólnego z Padem bo takiej precyzji i szybkości reakcji na konsoli dawno nie widziałem...
Ostatnio grałem w demo HAWX'a 2, misja pt. "Chirurgiczne ciecie". Skończyło się tak że wszystko było ostrzelane z bombowca, a ja próbowałem nie rozbić się namierzając madafaków z cholernego działka ;>
wowuser Pretorianin
i nie bedzie juz scrolli teleportacji, a hardcore wreszcie bedzie prawdziwym hardcorem:D