Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 listopada 2010, 12:20

autor: Marcin Skierski

Świetna sprzedaż Call of Duty: Black Ops także w Polsce

Kilka dni temu firma Activision informowała nas o rewelacyjnych wynikach sprzedaży Call of Duty: Black Ops przebijających rekordowe osiągnięcie poprzedniej części, czyli Call of Duty: Modern Warfare 2. Dzisiaj dowiedzieliśmy się za to, jak nowe dzieło studia Treyarch poradziło sobie na polskim rynku.

Kilka dni temu firma Activision informowała nas o rewelacyjnych wynikach sprzedaży Call of Duty: Black Ops przebijających rekordowe osiągnięcie poprzedniej części, czyli Call of Duty: Modern Warfare 2. Dzisiaj dowiedzieliśmy się za to, jak nowe dzieło studia Treyarch poradziło sobie na polskim rynku.

Z udostępnionej przez Licomp Empik Multimedia (rodzimego dystrybutora omawianej produkcji) informacji prasowej wynika, że w naszym kraju w ciągu pierwszych sześciu dni od premiery (od 9 do 14 listopada) sprzedało się łącznie ok. 45 tysięcy egzemplarzy Call of Duty: Black Ops. Należy dodać, że są to tylko szacunkowe dane, jako że nie mamy w Polsce profesjonalnego systemu monitorowania sprzedaży gier.

Świetna sprzedaż Call of Duty: Black Ops także w Polsce - ilustracja #1

Oprócz tego dowiedzieliśmy się również, że aż 75% kopii z powyższej liczby stanowią pecetowe wersje, podczas gdy cała reszta to wydania konsolowe. Oznacza to, że polscy użytkownicy PlayStation 3 oraz Xboksa 360 łącznie zakupili nieco ponad 10 tysięcy pudełek z grą Call of Duty: Black Ops w środku. Jest to zgoła odmienny trend w stosunku do większości europejskich krajów, gdzie to komputerowa edycja rozeszła się w zdecydowanej mniejszości.

Trzeba przyznać, że jak na polskie warunki jest to bardzo dobry wynik, który w minimalnym stopniu przyczynił się do ogromnego sukcesu odniesionego przez nową strzelaninę na całym świecie. W dniu premiery w samych tylko Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii zakupiło ją aż 5.6 milionów graczy. Do tej pory liczba ta zapewne jeszcze mocno wzrosła, jednak póki co brak konkretnych danych na ten temat.

Jeśli chcielibyście porównać popularność najnowszej odsłony serii w Polsce z poprzedniczkami, firma LEM podała również wyniki sprzedaży trzech wcześniejszych części w naszym kraju. Oczywiście należy wziąć pod uwagę fakt, że na osiągnięcie takich rezultatów miały one dużo więcej czasu niż nowe dzieło Treyarch. Poniższe zestawienie dobitnie pokazuje, że seria wydawana przez Activision również u nas cieszy się dużym zainteresowaniem.

  • Call of Duty: Modern Warfare: 160.000 egzemplarzy
  • Call of Duty: World at War: 77.500 egzemplarzy
  • Call of Duty: Modern Warfare 2: 130.000 egzemplarzy