Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 maja 2010, 11:55

autor: Remigiusz Maciaszek

Straty Ubisoftu i plany dotyczące startowych DLC oraz darmowych gier MMO

Dla Ubisoftu rok finansowy 2009–2010 (1 kwietnia 2009 - 31 marca 2010) nie był specjalnie udany. Mimo świetnych wyników sprzedaży, czasami przewyższających oczekiwania, firma zanotowała około 60 milionów dolarów strat.

Dla Ubisoftu rok finansowy 2009–2010 (1 kwietnia 2009 - 31 marca 2010) nie był specjalnie udany. Mimo świetnych wyników sprzedaży, czasami przewyższających oczekiwania, firma zanotowała około 60 milionów dolarów strat.

Podstawowym powodem takiej sytuacji jest niewielka ilość tytułów wypuszczonych na rynek w tym okresie oraz oczywiście kryzys. Aby zobrazować te straty Ubisoft informuje o znacznym spadku sprzedaży z 1,08 miliarda dolarów w roku rozliczeniowym 2008-2009, do 871 milionów dolarów w omawianym 2009-2010 (około 18%).


Straty Ubisoftu i plany dotyczące startowych DLC oraz darmowych gier MMO  - ilustracja #1

Trzeba przyznać, że niedobrze się dzieje, gdy wydawca publikuje kilka bardzo dobrych tytułów, które dodatkowo świetnie się sprzedają, a mimo to ponosi straty. Wystarczy powiedzieć, że Assassin's Creed II sprzedał się już w 9 milionach kopii, o czym piszemy tutaj.

Dodatkowo, choć nie dotyczy to już rozpatrywanego okresu rozliczeniowego, dowiedzieliśmy się, że wydany w kwietniu Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction rozszedł się już w nakładzie 1,8 miliona egzemplarzy.

W tej sytuacji trudno się dziwić komentarzowi, w którym wydawca odnosi się do niedawno ogłoszonej akcji Electronic Arts dotyczącej Online Pass. Ubisoft uważa, że umieszczanie w pudełkach z grami kodów umożliwiających tylko pierwotnym nabywcom na korzystanie z rozgrywki sieciowej za bardzo dobry pomysł. To samo tyczy się dodatków DLC startowych, za które nabywcy gier z rynku wtórnego będą musieli dodatkowo zapłacić. Możemy więc liczyć na to, że Ubisoft pójdzie w ślady EA.

Pojawiły się również informacje na temat długoterminowych planów wydawcy. W chwili obecnej mowa jest o pięciu różnych produkcjach z gatunku MMO. Wśród wymienianych tytułów znajdują się oparte na serii Trackmania czy Might and Magic. Ubisoft skupi się również, w większym stopniu, na wysokiej jakości produkcjach skierowanych na rynek Xbox Live Arcade i PlayStation Network. W zakres przyszłych prac wchodzi także oferta DLC wspierająca kontrolery Natal i PlayStation Move.

Warto także zwrócić uwagę na przewidywania Ubisoftu dotyczące przemysłu gier na rok 2012. Według wydawcy aż 50% gier będzie już wtedy korzystać z nowej technologii pozwalającej wyświetlać obraz trójwymiarowy. Dla porównania rok 2011 przyniesie około 15-20% takich tytułów.

Wiele nowych informacji związanych z Ubisoft poznamy najpewniej podczas nadchodzących targów E3 (15-17 czerwca). Jedną z głównych ekspozycji będzie tam zajmował Ghost Recon: Future Soldier, o którym pisaliśmy już dzisiaj. Niestety w odniesieniu do niezbyt dobrej informacji na temat premiery, która została przesunięta na marzec 2011.