Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 stycznia 2014, 10:18

autor: Góral

Star Citizen - na produkcję space-sima Chrisa Robertsa zebrano 37 mln dolarów

Chris Roberts, główny twórca kosmicznego symulatora Star Citizen, poinformował na oficjalnej stronie projektu, że uzbierano już 37 mln dolarów na produkcję tego tytułu. W związku z tym gra zostanie wzbogacona o kolejny układ gwiezdny - Tanga. Naturalnie nie oznacza to końca zbiórki pieniędzy - wyczekiwanego space-sima cały czas można kupować przed premierą, finansując tym samym jego deweloping.

O Star Citizen, nowym space-simie Chrisa Robertsa (autor takich klasyków jak Wing Commander i Freelancer) pisaliśmy już wiele razy. Pod koniec zeszłego roku okazało się, że budżet produkcji rozrósł się aż do 35 mln dolarów, dzięki możliwości kupienia gry na oficjalnej stronie na długo przed jej premierą. To jednak w dalszym ciągu nie koniec, gdyż studio Cloud Imperium Games, deweloper tytułu, poinformowało, że łączna suma wpłat przekroczyła 37 mln dolarów. Dzięki pokonaniu tego progu finansowego do pełnej wersji wdrożony zostanie nowy układ gwiezdny – Tanga. Jednocześnie ujawniono kolejny cel, wyznaczony na 38 mln dolarów. Gdy licznik pieniędzy na stronie gry wskaże tę kwotę, to świat produkcji zostanie wzbogacony o system gwiezdny UDS-2943-01-22.

Star Citizen bije kolejne rekordy popularności. - Star Citizen - na produkcję space-sima Chrisa Robertsa zebrano 37 mln dolarów - wiadomość - 2014-01-22
Star Citizen bije kolejne rekordy popularności.
Moduły Star Citizen:
  • Hangar Module – sierpień 2013 roku
  • Dogfight Module – pierwotnie planowany na grudzień 2013 roku, jednak premiera została przełożona na bliżej nieokreślony termin 2014 roku
  • Social/Planetside Module – marzec-kwiecień 2014
  • FPS/Ship Boarding Module – kwiecień-sierpień 2014

Przy okazji rozpoczęto także głosowanie na ostatni układ gwiezdny, który trafi do Star Citizen po przekroczeniu 39 mln dolarów. Fani mogą wybierać spośród trzech systemów – Lost Human Colony, Tevarin Ghost World oraz Xi’An Science Outpost. Czym zajmą się twórcy po uzyskaniu tej kwoty na razie nie wiemy, z pewnością jednak zbiórka pieniędzy będzie trwać nadal.

Przy okazji warto wspomnieć, że pomimo wciąż rosnącego budżetu gry, moduł Dogfighting został opóźniony o kilka miesięcy. Deweloper tłumaczy tę sytuację chęcią dopieszczenia tego elementu Star Citizen, gdyż zapowiadając go wcześniej nie spodziewał się tak wielkiej popularności gry. Niestety nie wiemy, kiedy dokładnie fani otrzymają możliwość walczenia ze sobą, pewnym za to jest, że prace nad pozostałymi modułami toczą się swoim torem, gdyż tworzą je odrębne zespoły.

Kolejne fragmenty gry publikowane będą na przestrzeni najbliższych miesięcy, a w sierpniu udostępniona zostanie alfa Star Citizen, by zimą 2014 roku doczekać się testów beta. Premiera pełnej wersji, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, nastąpi najprawdopodobniej w 2015 roku na komputerach PC.