Stworzony przez firmę Origin w 1990 roku Wing Commander wyznaczył nowe ścieżki rozwoju symulatorów kosmicznych. Stało się tak nie tylko przez zastosowanie nowoczesnych technik graficznych i muzycznych (jako jedna z pierwszych gra wykorzystywała tryb VGA i została zoptymalizowana pod kątem współpracy z kartami Sound Blaster) , ale głównie za sprawą interesującej fabuły i zróżnicowanym misjom bojowym. Grę zaczynamy jako początkujący pilot, który bezpośrednio po ukończeniu akademii zostaje wciągnięty w wir kosmicznej wojny z rasą Kilrathi. Służbę rozpoczynamy na okręcie flagowym konfederacji TCS Tiger’s Claw, operującym w sektorze Vega, gdzie teoretyczne przygotowanie przyjdzie nam zmierzyć z bezwzględnym wrogiem ludzkości.
Głównym atutem samej walki było innowacyjne wprowadzenie skrzydłowych, wzorowane na lotnictwie wojskowym. W czasie wykonywania misji nie jesteśmy już pozostawieni sami sobie, lecz towarzyszy nam wsparcie, z którym w dodatku można się komunikować i wydawać proste polecenia, typu atakuj mój cel, atakuj dowolny cel, wracaj do bazy itp. Misje są zróżnicowane: niektóre wymagają zlikwidowania wszystkich przeciwników w sektorze, inne zaatakowania większych krążowników czy transportowców, a jeszcze inne zmuszą nas do ochrony własnych konwojów. Wymaga to starannego przygotowania do każdej misji, wyboru odpowiedniego statku i wykorzystania jego atutów w walce. Co najważniejsze fabuła gry nie jest liniowa - wojnę z Kilrathi można wygra, ale i przegrać. Sposób wykonania przez nas misji będzie miał ogromne znaczenie na dalszy przebieg wojny.
Olbrzymi sukces gry spowodował szybkie wypuszczenie przez Origin dwóch dodatków, zatytułowanych The Secret Mission i The Secret Mission 2 - Crusade.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Origin Systems
Wydawca: Origin Systems
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Fani klasycznej serii Wing Commander przygotowali jej nieoficjalną kontynuację, którą można pobrać za darmo. W Wing Commander Saga: The Darkest Dawn ponownie zasiadamy za sterami myśliwców, aby zmierzyć się z rasą Kilrathi. Prace nad tym projektem trwały aż 10 lat.
gry
Szymon Liebert
23 marca 2012
Paul Barnett, dyrektor kreatywny firmy Mythic Entertainment, poinformował za sprawą Twittera, że z uwagi na 20 rocznicę powstania pierwszej odsłony kultowego Wing Commandera zamierza doprowadzić do wydania zupełnie darmowej reedycji kultowego symulatora kosmicznego.
gry
Piotr Doroń
28 września 2010
W lipcu zastanawialiśmy się, czy Electronic Arts powróci do marek studia Bullfrog. Harvey Elliott z EA Bright Light mówił wtedy, że chętnie zabrałby się za takie projekty, bo dzieła firmy założonej przez Petera Molyneux były wybitne. Jeden z blogów zauważył właśnie wnioski patentowe złożone przez wydawcę i obejmujące nazwy Populous, Theme Park, Wing Commander oraz Road Rash.
gry
Szymon Liebert
11 sierpnia 2009
Dość ciekawą niespodziankę dla graczy przygotowała witryna Amie Street. Otóż oferuje ona możliwość kupna soundtracku z gry ... Wing Commander! Młodzi stażem gracze mogą jej nie kojarzyć, jednak „staruszkom” z pewnością zakręci się łza w oku na wspomnienie produkcji firmy Origin. Produkcji, która prawie 17 lat temu zrewolucjonizowała gatunek symulatorów kosmicznych.
gry
Maciej Myrcha
30 sierpnia 2007
Zgodnie z tym, co napisaliśmy wczoraj w oparciu o zakulisowe doniesienia, korporacja Electronic Arts wskrzesza słynną markę Wing Commander. Dziś wiadomo już oficjalnie, że zmierzająca ku konsoli Xbox 360 gra pt. Wing Commander Arena ujrzy światło dzienne latem bieżącego roku i będzie rozprowadzana drogą elektroniczną za pośrednictwem Xbox Live Arcade.
gry
Radosław Grabowski
23 lutego 2007
Baza danych organizacji Entertainment Software Rating Board, zajmującej się kategoryzowaniem wiekowym gier, wielokrotnie dostarczała nam pierwszych informacji na temat nowych pozycji elektroniczno-rozrywkowych, jeszcze przed oficjalnymi zapowiedziami producentów. Tak było ostatnio z Grand Theft Auto: Vice City Stories dla PlayStation 2, a teraz jest z Wing Commander Arena dla Xboxa 360.
gry
Radosław Grabowski
22 lutego 2007
Wymagania sprzętowe gry Wing Commander:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
IBM PC AT 286, 1 MB RAM, karta muzyczna + wykorzystuje joystick.
Lista dodatków do gry Wing Commander:
Dodatek
30 października 1990
Symulacje
TCS Tiger’s Claw dostaje rozkaz opuszczenia sektora Vega i przeniesienie się do sektora Deneb, gdzie spodziewany jest atak Kilrathi na ziemską kolonię Goddard.
Gracze
Dodatek
30 października 1990
Symulacje
TCS Tiger’s Claw udaje się do systemu Firekka w sektorze Antares aby bronić planet pokojowo nastawionej rasy Firekkan przed niszczycielskim atakiem ze strony przeważających sił Kilrathi.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 557 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany607657 Pretorianin
została zoptymalizowana pod kontem współpracy - durne nieuki
Roo23th Pretorianin
aga69 napisała..
została zoptymalizowana pod "kontem" współpracy - "durne nieuki"
takiego komentarzu dawno nie widziałem =D
Arkajf Pretorianin
Legendarna gra. Najlepsza gra 1990 roku. Przetarła ścieżkę dla innych gier w których nie liczyła się jedynie porcja arcade (tu - walka w kosmosie) lecz także interakcja z towarzyszami broni po zakończonej akcji i fabuła. Fabuła co najważniejsze nielinearna - nie musiałeś jak w wielu grach wygrać wszystkich misji co czasami oznaczało powtarzanie non stop jednej misji, którą się np. zawaliło by dostać się do dalszej porcji gry. Tu mamy drzewko misji - nawet gdy przegrałeś jedną misję a nawet kilka nie oznacza to game over - fabuła uwzględnia przegraną albo wygraną i zgodnie z tym otrzymujesz różne misje. Od czasu do czasu zdarzają się misje pozornie nie do wygrania. Czasami pojawiają się na polu walki dodatkowe kłopoty - mowa tu o asach przeciwnika, których trudniej zniszczyć. Jest ich w grze 4 - zniszczenie asa przy pierwszym z nim kontakcie powoduje, że nie będzie się już pojawiał w grze. Gra ma otwarte zakończenie - albo powstrzymasz atak Kilrathi w Vedze albo w końcu uciekniesz z podwiniętym ogonem. Kanonem jest oczywiście powstrzymanie.
Na swe czasy wybitna grafika i jeszcze bardziej wybitne udźwiękowienie dźwięk - w czasach "pierdziawek" wbijała w fotel. Wbijała w fotel też cena kompa, który by ją uciągnął. Wing Commander oznaczał konieczność kupna całkowicie nowej maszyny albo naprawdę solidnego upgrade'u.
Do gry wydano dwa dodatki - Special Missions 1 i 2 o znacząco podwyższonym poziomie trudności a nawet podstawka nie należy do łatwych.
Grać z joyem. Gra dostępna na GOG w pakiecie z dodatkami i chodzi miodnie. Całość (z dodatkami) zajmuje kilkanaście godzin przy założeniu, że miałeś do czynienia z symulatorami.