Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePC
Okładka AirStrike 3D: Operation W.A.T. (PC)

AirStrike 3D: Operation W.A.T. PC

Dynamiczna gra zręcznościowa swym stylem wykonania nawiązująca do popularnych strzelanek znanych z automatów do gier z początku lat 90-tych. Przypomina również niedawne dzieło polskich programistów z zespołu Reality Pump, pt. Heli Heroes.

Zręcznościowe | helikoptery

PC Windows
Okładka AirStrike 3D: Operation W.A.T. (PC)

producent: DivoGames

wydawca: DivoGames

wydawca PL: Arjaloc

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

7stycznia2003

3lutego2004

pudełko PL

AirStrike 3D: Operation W.A.T. to dynamiczna gra zręcznościowa swym stylem wykonania nawiązująca do popularnych strzelanek znanych z automatów do gier z początku lat 90-tych. Przypomina również niedawne dzieło polskich programistów z zespołu Reality Pump, pt. Heli Heroes. W tytule tym gracz sterując różnymi śmigłowcami bojowymi musi wykonywać kolejne zlecane przez dowódców misje, przy czym ostatecznym zadaniem jest zniszczenie bazy terrorystów N.I.T.O. Łącznie do przejścia czeka 20 rozbudowanych poziomów (pięć rodzajów terenu, nad którym latamy), na których zmierzymy się z ponad 100 rodzajami przeciwników. Łącznie walczyć będziemy dziesięcioma śmigłowcami, przy czym dostęp do kolejnych, lepszych i wytrzymalszych maszyn otrzymujemy stopniowo, w miarę pomyślnego zakańczania kolejnych zadań. To samo tyczy się wykorzystywanego w walce uzbrojenia, na które składa się 10 typów broni (każda broń ma 5 stopni ulepszenia). Ponadto w czasie rozgrywki skorzystamy z 12 rodzajów bonusów.

Nasze zmagania przedstawione zostały przy pomocy całkowicie trójwymiarowego silnika graficznego (rozdzielczość od 640x480 do 2048x1800 w 32-bitowym kolorze), akcja rozgrywa się zarówno za dnia jak i w nocy, w różnych warunkach atmosferycznych, a podczas walki nasze oczy atakują widowiskowe rozbłyski i wybuchy. Akcję obserwujemy z czterech różnych kamer, w tym jednej, umiejscowionej za śmigłowcem. Rozgrywkę umila też dynamiczna oprawa audio. Autorzy przygotowali pięć poziomów trudności dedykowanych zarówno graczom amatorom, jak i prawdziwym miłośnikom tego typu strzelanin. Gra pozwala także na grę dwóch osób jednoczenie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 2  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8 / 10 na podstawie 137 głosów czytelników.

Gry podobne do AirStrike 3D: Operation W.A.T.

Wymagania wiekowe AirStrike 3D: Operation W.A.T.

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe AirStrike 3D: Operation W.A.T.

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 333MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D zgodny z OpenGL 1.xx

AirStrike 3D: Operation W.A.T. - recenzja gry
AirStrike 3D: Operation W.A.T. - recenzja gry

Recenzja 18 grudnia 2003, 15:36

Ale jak te punkty zdobywać? Zniszczenie jednostki lub budynku daje nam pewną ilość punktów – mogą one ulegać modyfikacjom. Rozwalenie silosu z karabinka da nam X punktów, ale uczynienie tego za pomocą rakiet lub innych działek – np. plazmowych – sprawi, że otrzymamy X+Y punktów. Takie modyfikatory dotyczą również jednostek nieprzyjaciela. Im bardziej potężną bronią niszczymy wroga tym więcej punktów dostajemy. Ponadto wykończenie niektórych oponentów gratyfikowane jest bonusami punktowymi, lub po prostu power up’ami. Te pierwsze mogą się składać z 5000 lub 10000 punktów, tych drugich natomiast jest o wiele więcej. Podobna sprawa dotyczy uzbrojenia – niektóre wraki kryć będą amunicję, a niekiedy nawet nowe bronie czy bomby. Wszystko to należy zbierać z rozwagą. Wymagane jest aby nauczyć się rozpoznawać jaki power up kryje w sobie broń. O ile w przypadku rakiet sprawa jest oczywista, o tyle w kwestii broni wszystko się komplikuje. Nie posiadają one jednoznacznych ikonek, różnią się jedynie kolorami. Trzeba wiedzieć jaka broń kryje się za danym kolorem. Jeśli nie będziemy tego znali wówczas może się okazać, że zamienimy super śmiercionośną broń na zwykły karabinek, nawet do dziesięciu razy mniej efektowy niż działo, z którego pruliśmy przed chwilą. Generalnie wszystko sprowadza się do szybkiego rozpoznawania bonusów jakie pojawiają się przed nami na planszy, oraz jeszcze szybszego podejmowania decyzji czy je zebrać, czy zignorować.