Na urządzenia mobilne, pecety oraz konsole zmierza gra logiczno-zręcznościowa Boulder Dash: 30th Anniversary. Będzie to pierwsza od 18 lat odsłona cyklu, w produkcję której zaangażowani są twórcy pierwowzoru z 1984 roku.

W tym roku klasyczna seria Boulder Dash obchodzić będzie swoje trzydzieste urodziny. Z tej okazji twórcy pierwowzoru, czyli Chris Gray i Peter Liepa po wielu latach rozłąki ponownie połączyli siły tworząc nowe studio Tap Star Interactive, gdzie pracują nad pełnowymiarową kontynuacją cyklu, która otrzymała tytuł Boulder Dash: 30th Anniversary. Od premiery pierwszej części wydano ponad dwadzieścia kolejnych wersji marki, ale drogi obu projektantów rozeszły się po wydaniu Boulder Dash II: Rockford's Revenge, a ostatnią odsłoną, nad jaką pracował którykolwiek z oryginalnych autorów było Boulder Dash III z 1986 roku. Gray i Liepa uważają, że od czasu premiery oryginału formuła cyklu nie uległa żadnemu poważnemu rozwinięciu i chcą zmienić ten smutny stan rzeczy. Boulder Dash: 30th Anniversary w pierwszej kolejności zadebiutuje w tym roku na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android, a następnie zostanie przeniesiony na pecety oraz konsole.
Gra oparta ma być na modelu Free-2-Play, ale twórcy zrealizują go inaczej niż w większości współczesnych produkcji. Za darmo pobierzemy bowiem coś w rodzaju dema, oferującego kilka pierwszych poziomów, a następnie w ramach mikropłatności będziemy nabywali obszerne zestawy dodatkowych map.

W Boulder Dash: 30th Anniversary do wyboru będzie kilka postaci, w tym znani z poprzednich odsłon Rockford i Crystal. Niezależnie od tego, którym bohaterem pokierujemy, naszym zadaniem będzie tradycyjnie eksplorowanie jaskiń i gromadzenie diamentów. Przeszkadzać w tym mają potwory oraz spadające głazy. Poprzez kopanie tuneli i wywoływanie kontrolowanych zapadnięć podziemi, gracze będą zmieniali struktury map, co czasem okaże się pomocne, a innym razem mocno utrudni rozgrywkę.
Nowością będzie wprowadzenie pochyłych ścian oraz edytora, pozwalającego na tworzenie własnych wyzwań i dzielenie się nimi z resztą społeczności. Ponadto pojawią się nieobecne w poprzednich odsłonach potwory oraz obiekty zapewniające konkretne bonusy. W sumie w Boulder Dash: 30th Anniversary znajdziemy 50 poziomów, które zaprojektują Chris Gray, Peter Liepa oraz Richard Spitalny, czyli założyciel posiadającej prawa do marki firmy First Star Interactive.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.