Star Citizen – informacje o planowanych modułach oraz wymaganiach sprzętowych gry
Twórcy gry Star Citizen podzielili się informacjami dotyczącymi modułów rozgrywki w grze, która jest sieciowym kosmicznym symulatorem, nad którym pieczę sprawuje twórca legendarnego Wing Commandera i Freelancera. Deweloperzy wypowiedzieli się również na temat wymagań sprzętowych produkcji.
Michał Kułakowski
Niemiecki magazyn PC Games, w najnowszym numerze zamieścił artykuł poświęcony kickstarterowemu przebojowi, grze Star Citizen. Tytuł jest kosmicznym symulatorem nowej generacji tworzonym z myślą o PC, za którego powstanie odpowiada studio Cloud Imperium Games oraz Chris Roberts, twórca legendarnego Wing Commandera i Freelancera.
Pierwsze informacje opublikowane przez magazyn dotyczą modułu Dogfighting, którego debiut został opóźniony o kilka miesięcy. Pozwala on graczom na uczestnictwo w kosmicznych pojedynkach i bitwach. Producenci cały czas starają się poprawić sieciowy kod gry, tak aby gracze nie musieli zmierzyć się z problemami, bugami i niespodziankami, które były cechą charakterystyczną premier SimCity czy Battlefield 4. Chociaż moduł oparty jest w dużej mierze na czystej akcji, twórcy wprowadzą różnego rodzaju elementy pozwalające na stosowanie zaawansowanych i ryzykownych manewrów lotu. Wspomniano także o technologii mimiki twarzy postaci, które zobaczymy w czasie gry. Według deweloperów nie będzie ona jakością odstawać od najlepszych produkcji na rynku.
Poznaliśmy także nieco faktów związanych z modułem singleplayer, zatytułowanym Squadron 42. Otwartą kwestią pozostaje to czy zostanie on rozłożony w czasie i udostępniony w formie epizodów czy też jednorazowo jako cała kampania. Zespół z Cloud Imperium Games na razie nie dzieli się też żadnymi konkretnymi szczegółami dotyczącymi fabuły. Rozgrywkę dla pojedynczego gracza spędzić mamy w około 70% za sterami statku kosmicznego. Pozostałe 30% czasu zajmie nam zabawa w trybie FPS. W misjach korzystających z tej formuły gameplayu będziemy przemieszczać się po stacjach kosmicznych, kraść statki oraz wiele więcej. W studiu pracuje się też w tej chwili nad zadaniami związanymi z wydobyciem surowców.
Skrzydłowi gracza będą dynamicznie reagować na jego poczynania oraz pamiętać jego decyzje. Mogą np. zdecydować się zignorować rozkazy kiedy odmówimy im pomocy w poprzednich misjach lub narazimy na zbyt duże niebezpieczeństwo. Co ważne, podczas gry singleplayer będziemy mogli poprosić o pomoc znajomych i wykonać niektóre misje w trybie co-op, wspierającym maksymalnie sześciu graczy.
Deweloperzy wypowiedzieli się również na temat wymagań sprzętowych Star Citizen. Według nich komfort grania zapewni procesor Intel Core i5, 8 GB pamięci RAM oraz Radeon R9 290. Autorzy podkreślają, że tytuł w większym stopniu polega na możliwościach karty graficznej niż procesora. Im jest więc ona lepsza, tym lepiej. Twórcy zauważają przy tym, że idealnym rozwiązaniem byłoby posiadanie 16 GB RAM-u oraz dużego twardego dysku SSD.
Od czasu zakończenia zbiórki na produkcję Star Citizen w serwisie Kickstarter, której suma wyniosła nieco ponad 6 milionów dolarów, twórcom udało się zebrać jeszcze kolejnych 30 milionów, czyniąc z tytułu zapewne największy do tej pory sukces idei crowdfundingu w branży gier.
Więcej:Squadron 42 powstaje bez opóźnień. Zobacz mapę kampanii single player Star Citizen

- Chris Roberts
- Cloud Imperium Games
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany307509 Legend
@phreek -> Dzięki za uwagę. :) Zawsze wiedziałem, że większości gry nie zawsze radzą z optymalizacji na większe rozdzielczości czyli Full HD. Typowy problem. Dlatego wolę monitor 1280x1024 i mnie nie przeszkadza. :D Warto wiedzieć, że dwa GTX660 w trybie SLI może dają duże zastrzyki wydajności, ale mają pewne wady czyli większe pobory prądu od pojedynczy lepsza karta, co na dłuższe metę jest to nieekonomiczne rozwiązanie. :P Oraz gry muszą posiadać możliwości obsługi SLI, choć coraz więcej nowe gry już mają. Aż się boję o rachunek za prądu. :P Wolę oszczędzić na lepsza pojedyncza karta w przyszłości np. GTX780, jak będzie okazjonalna promocja (na Allegro). Ale domyślam się, że karty GTX7xx są stworzone z myślą o Full HD. Racja, 8 GB powinno to wystarczyć, najlepiej duże wydajności. :) Ale jeszcze raz dzięki za radę. Pozdrawiam. :D
dj_sasek Legend

Sir Xan [4]
Sir Xan posiadam GTX660 ti OC, posiadam też chwiliwo hangar module, dobra dusza na reddicie mi udostępniła na jakiś czas swoje passy i powiem tak. Na tej konfiguracji co mam w opisie chodzi całkiem nieźle. Na Ultra co prawda nie pogram, bo spada poniżej 30 klatek, ale już na Wysokich gra jest grywalna. Średnio 40-45 fps w rozdzielczości full HD. Na Medium i Low praktycznie brak zauważalnych różnic w płynności, ok. 50 fps. Tylko, że jest to moduł hangar i można sobie pobiegać tylko po pomieszczeniach i statkach i je sobie pooglądać. Ale ilość detali robi wrażenie. Wymagania pewnie wzrosną jak zacznie się akcja. Zmiana grafy w 2015 pewnie będzie obowiązkowa. Ale wtedy to GTX770 i GTX780 pewnie stanieją do granic bariery 1000 zł.
zanonimizowany307509 Legend
@dj_sasek -> Dziękuję za twoje cenne uwagi. :D Jeśli karty GTX 8xx nie pojawią się na rynku, to raczej wątpię, by NVIDIA da taki upust ceny GTX 7xx. :P Nie licz się na to. Raczej tylko w roku 2016. Cena GTX660 nie zyskał znacznie obniżka cena, odkąd GTX760 już pojawił się na rynku. NVIDIA to NVIDIA, a nie GOG.com. Żeby nie było pomyłka, kupiłem GTX660, kiedy karty GTX 7xx wtedy jeszcze nie istnieli. :P
Kazioo Senator
Chris Roberts powiedział, że chce by jego gra była traktowana jak kiedyś Crysis i żeby była używana w benchmarkach i testach.
zanonimizowany307509 Legend
Mam nadzieję, że Chris Roberts nie stawia za bardzo na grafika nad fabuła i grywalności.