Sony o interakcji między PlayStation Vita oraz Playstation 3

W czasie Develop Conference 2011 Sony ujawniło szereg informacji dotyczących nowych funkcji konsoli PlayStation Vita, dotyczących między innymi współpracy z PlayStation 3 oraz platformą PSN. Na specjalnym pokazie przedstawiono także możliwości rozgrywki multiplatformowej.

Marek Oramus

Podczas tegorocznej imprezy Develop Conference 2011 Phil Rogers, menadżer ds. badań i rozwoju europejskiego oddziału firmy Sony, wyjaśnił sposób wykorzystania konsoli PS Vita, jako kontrolera do PlayStation 3. Pokazał też rozgrywkę multiplatformową w wykonaniu PS3 i PS Vita oraz opisał część funkcji platformy PSN, jakie zadebiutują wraz z premierą nowej konsoli przenośnej.

„PS3 może przesyłać dane do Vity, a ta wyświetlać je. Możesz również wykorzystać wszystkie unikatowe cechy przenośnej konsoli – żyroskop, panele dotykowe – do kontrolowania gry na PS3 oraz uruchomić oprogramowanie na obu platformach i zsynchronizować stan gry przez sieć.” Sony zachęca deweloperów, żeby dzielili się swoimi pomysłami jak wykorzystać te możliwości w przyszłości, więc z czasem możemy spodziewać się coraz ciekawszych rozwiązań.

Sony o interakcji między PlayStation Vita oraz Playstation 3 - ilustracja #1

Kwestię multiplatformowej rozgrywki zaprezentowano na przykładzie gry WipEout 2048 połączonej z Wipeout HD na PS3 za pomocą PlayStation Network. Obie gry współpracowały ze sobą bezproblemowo, choć oczywiście wersja w wysokiej rozdzielczości wyglądała lepiej. Różnice nie były jednak znaczące. Poinformowano również, że taki sposób rozgrywki będzie obsługiwała gra Hustle Kings, będąca symulatorem bilardu.

Sony o interakcji między PlayStation Vita oraz Playstation 3 - ilustracja #2

Jak wynika z zapowiedzi Rogersa, Sony zamierza w dniu premiery PS Vity uruchomić część funkcji PSN, które będą działać na obu platformach jak np. statystyki graczy czy system Vita Remote Play pozwalający na odbiór zakodowanego wideo w czasie rzeczywistym bezpośrednio z konsoli PS3. Kolejną z interesujących funkcji jest tzw. „Title User Storage”, która pozwala na wymianę zapisanych stanów gry między konsolami. Więcej o ujawnionych możliwościach sieciowych możecie przeczytać w relacji serwisu Eurogamer oraz w naszych poprzednich newsach.

Hustle Kings

Hustle Kings

PlayStation
po premierze

Data wydania: 22 grudnia 2009

Informacje o Grze
5.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-08-03
13:26

zanonimizowany570409 Pretorianin

Ale to była funkcja wyróżniająca Wii U. Teraz nic nie będzie tej konsoli wyróżniać, więc nie odniesie takiego sukcesu jak obecne Wii. Nintendo będzie miało nie lada kłopoty.

Komentarz: zanonimizowany570409
2011-08-03
13:30

zanonimizowany800653 Pretorianin

😐

Dobra WII i całe Ninty4KIDS ssie, Sony i Microsoft (nie wieże że to napisałem) rządzą

spoiler start

chyba to już koniec z anty-fanboystwem 360 xd

spoiler stop

Komentarz: zanonimizowany800653
2011-08-03
21:24

zanonimizowany592793 Konsul

szkoda tylko, że nie można wykonywać rozmów telefonicznych :/

Komentarz: zanonimizowany592793
2011-08-03
21:44

zanonimizowany796743 Pretorianin

Laso-Mam Wii i przy takiej polityce Nintendo moze czuc sie juz zagrozone i to jak,a ta opcja jest o wiele bardziej rozbudowana na konsolach Sony ,wiec o czym my tu mowimy.

Komentarz: zanonimizowany796743
2011-08-03
21:48

Mark24 Legend

Już 3DS jest niezłą porażką - aktualnie (nad czym ubolewam bo wiązałem z nim pewne nadzieje) sprzedaje się on gorzej niż stary DS.
Są duże szanse, że Wii U podzieli jego los.

O ile 3DS zachęcał (totalnie imho zdupconym 3d - mam posiadam), to Wii U nie będzie miało absolutnie nic.

Komentarz: Mark24

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl