Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 sierpnia 2011, 09:47

autor: Marek Oramus

Sony o interakcji między PlayStation Vita oraz Playstation 3

W czasie Develop Conference 2011 Sony ujawniło szereg informacji dotyczących nowych funkcji konsoli PlayStation Vita, dotyczących między innymi współpracy z PlayStation 3 oraz platformą PSN. Na specjalnym pokazie przedstawiono także możliwości rozgrywki multiplatformowej.

Podczas tegorocznej imprezy Develop Conference 2011 Phil Rogers, menadżer ds. badań i rozwoju europejskiego oddziału firmy Sony, wyjaśnił sposób wykorzystania konsoli PS Vita, jako kontrolera do PlayStation 3. Pokazał też rozgrywkę multiplatformową w wykonaniu PS3 i PS Vita oraz opisał część funkcji platformy PSN, jakie zadebiutują wraz z premierą nowej konsoli przenośnej.

„PS3 może przesyłać dane do Vity, a ta wyświetlać je. Możesz również wykorzystać wszystkie unikatowe cechy przenośnej konsoli – żyroskop, panele dotykowe – do kontrolowania gry na PS3 oraz uruchomić oprogramowanie na obu platformach i zsynchronizować stan gry przez sieć.” Sony zachęca deweloperów, żeby dzielili się swoimi pomysłami jak wykorzystać te możliwości w przyszłości, więc z czasem możemy spodziewać się coraz ciekawszych rozwiązań.

Sony o interakcji między PlayStation Vita oraz Playstation 3 - ilustracja #1

Kwestię multiplatformowej rozgrywki zaprezentowano na przykładzie gry WipEout 2048 połączonej z Wipeout HD na PS3 za pomocą PlayStation Network. Obie gry współpracowały ze sobą bezproblemowo, choć oczywiście wersja w wysokiej rozdzielczości wyglądała lepiej. Różnice nie były jednak znaczące. Poinformowano również, że taki sposób rozgrywki będzie obsługiwała gra Hustle Kings, będąca symulatorem bilardu.

Sony o interakcji między PlayStation Vita oraz Playstation 3 - ilustracja #2

Jak wynika z zapowiedzi Rogersa, Sony zamierza w dniu premiery PS Vity uruchomić część funkcji PSN, które będą działać na obu platformach jak np. statystyki graczy czy system Vita Remote Play pozwalający na odbiór zakodowanego wideo w czasie rzeczywistym bezpośrednio z konsoli PS3. Kolejną z interesujących funkcji jest tzw. „Title User Storage”, która pozwala na wymianę zapisanych stanów gry między konsolami. Więcej o ujawnionych możliwościach sieciowych możecie przeczytać w relacji serwisu Eurogamer oraz w naszych poprzednich newsach.