Prezes firmy CI Games, Marek Tymiński, wyjawił podczas wywiadu dla serwisu Money.pl, że Sniper: Ghost Warrior 2 trafił do 2 mln osób, a Lords of the Fallen musi się sprzedać w ilości 500 tys. egzemplarzy, by zwróciły się koszty produkcji i marketingu.
Kamil Zwijacz
W październiku 2013 roku informowaliśmy, że sprzedaż gry Sniper: Ghost Warrior 2 jest rozczarowująca (w ciągu kilku miesięcy wysłano do sklepów 1,4 mln egzemplarzy). Okazało się jednak, że tytuł cały czas cieszy się przyzwoitym zainteresowaniem graczy i do tej pory udało się sprzedać ponad 2 mln egzemplarzy. Informację tę zdradził Marek Tymiński, prezes firmy CI Games, w wywiadzie opublikowanym w serwisie Money.pl. Produkcji nie udało się powtórzyć sukcesu „jedynki” (jej sprzedaż przekroczyła 3 mln egzemplarzy), ale i tak jest to gra, która „odniosła duży sukces rynkowy”.

Głównym tematem podczas rozmowy redaktora serwisu i szefa polskiej firmy był jednak inny projekt – zbliżające się wielkimi krokami Lords of the Fallen. Zdradzono, że tytuł na pewno ukaże się zgodnie z planem, czyli 31 października na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC. Pomimo iż nie ujawniono przewidywanej sprzedaży tej produkcji, to stwierdzono, by wyjść na zero, firma musi sprzedać 500 tys. egzemplarzy (zysk pokryje koszt produkcji i marketingu wynoszący ponad 40 mln zł).
Przy okazji dowiedzieliśmy się, że firma pracuje już nad dwoma kolejnymi produkcjami. Niestety nie zdradzono żadnych konkretów. Nie wiemy nawet na jakich platformach sprzętowych ukażą się te gry, gdyż z jednej strony Tymiński stwierdził, że: „Nie jest tak, że zapomnieliśmy o graczach z konsolami PS3 i Xbox 360”, a z drugiej, że: „Fakty rynkowe są takie, że z każdym kwartałem popularność gier na konsole poprzedniej generacji jest coraz mniejsza”. Być może dowiemy się czegoś wkrótce po premierze Lords of the Fallen.
Warto jeszcze wspomnieć, że strzelanka Enemy Front okazała się niewypałem, a jej sprzedaż „wypadła znacząco poniżej naszych oczekiwań”, co nie jest zbytnio zaskakujące biorąc pod uwagę jakość tego tytułu.
Więcej:Steam ją zbanował, GOG zrobił z niej bestseller nr 1. Niezwykła historia gry, która podpadła Valve
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic