Epic Games cenzuruje Fortnite’a? Deweloperzy wprowadzają wiele zmian w oznaczeniach przedmiotów, a fani nie kryją rozczarowania. Czy to dobry ruch twórców?
Pomimo upływu lat, mnóstwa kolaboracji, eventów i wydarzeń, w świadomości wielu graczy Fortnite jawi się jako gra dla dzieci. O ile kolorowa i często absurdalna otoczka samej gry może za tym przemawiać, to wyniki sprzedażowe oraz popularność flagowca Epic Games zdecydowanie przeczą temu, że w tę produkcję grają tylko najmłodsi.
Faktem jest jednak to, że część z prezentowanych w grze treści niespecjalnie pasuje do określenia „gra dla dzieci”. Ostatnio pisaliśmy o debiucie w grze kultowego zabójcy z Halloween Michaela Myersa, który wywołał trochę kontrowersji. Czy przez tego typu postacie, Fortnite doczekał się cenzury?
Gracze, którzy 16 listopada zalogowali się do Fortnite’a mogli zauważyć, że zmienił się ekran ładowania gry i zamiast charakterystycznej grafiki reprezentującej ten sezon zobaczyli stojących bohaterów.

Jest to ściśle związane z ogłoszonym przez Epic Games programem Klasyfikacji Wiekowej Wysp w Fortnite. Co to oznacza? Najprościej mówiąc, deweloperzy rezygnują z nadmiernej promocji broni oraz „dorosłych” treści na rzecz najmłodszych.
Tym samym w zależności od mapy (i obowiązującego na niej PEGI) niektóre elementy kosmetyczne mogą być niedostępne dla graczy. Tyczy to się w szczególności wszystkich skinów i plecaków posiadających broń lub „niedozwolone” elementy, lub takich, które w całości zostały określone mianem „dorosłych” jak chociażby Xenomorph z serii Obcy.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że tego typu ograniczenia obowiązują tylko i wyłącznie na wyspach tworzonych przez społeczność i nie dotyczy trybów Battle Royale.
Chociaż system nie obowiązuje w większości przypadków. To fani nie kryją rozczarowania, gdyż decyzja deweloperów ich zdaniem jest idiotyczna. Gracze są rozgoryczeni restrykcjami i cenzurą, która dotyka elementy widziane/słyszane tylko i wyłącznie przez nich, jak muzyka w lobby, czy ekrany ładowania.
Zwłaszcza, że umieszczają to (cenzurę – przyp. red.) również na ekranach ładowania...
– SPIDERJOCKEY65
Dodatkowo, fani wytykają systemowi liczne luki. Największą z nich jest to, że skiny z horrorów lub będące zwyczajnie obrzydliwe nie są objęte cenzurą, ale nawet te urocze, które mają ze sobą broń już tak.
Cenzurowanie skórki z powodu broni przy biodrze... w grze całkowicie obracającej się wokół strzelania do siebie z broni... firma bez mózgu podejmująca bezmózgie decyzje.
– Tiloshikiotsutsuki
Ale zostawimy dzieciom skórkę masowego mordercy z nożem z filmów z klasyfikacją R.
– JCusS0519
Wielu komentujących obawia się, że to dopiero początek i Epic Games planuje zmienić Fortnite’a w drugiego Robloxa skupiając się przy tym na najmłodszych odbiorcach, a zapominając o starszych graczach.
Epic pali pieniądze, ponieważ widzą Robloxa i jego sukces z dzieciaczkami, więc teraz chcą odwołać się do dzieci w wieku od trzech lat, od teraz Fortnite będzie grą dla dzieci i nie będzie już grą 12-13+.
Trochę smutne, wiedząc, że jedna z naszych ulubionych gier jest teraz dla małych bąbelków.
– LinguiniThingy
Część graczy podchodzi jednak do sprawy z dystansem i humorem mówiąc, że skoro tak im zależy na dobru dzieci, to powinni usunąć z gry także wyskakiwanie z busa, gdyż jest to przecież niebezpieczne dla najmłodszych.
Chociaż jest mało prawdopodobne, że Fortnite zmieni się w „bezpieczną” grę dla dzieci pozbawioną treści dla dorosłych i dochodowych kolaboracji ze znanymi markami, to trudno się dziwić, że fani Wysp są niezadowoleni z wprowadzonych zmian.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
1

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.