Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 maja 2010, 19:20

autor: Jiker

Rage dopiero w 2011 roku

Firma Bethesda Softworks poinformowała o przesunięciu daty premiery gry akcji Rage na 2011 rok. W trakcie specjalnego pokazu pod Paryżem podzielono się także kilkoma innymi szczegółami, związanymi m.in. z liczbą nośników, na których zostanie zapisana produkcja w wersji na Xboksa 360.

W zeszłym tygodniu firma Bethesda przeprowadziła pod Paryżem pokaz najważniejszych pozycji ze swego planu wydawniczego na kilkanaście najbliższych miesięcy, stanowiący pewnego rodzaju przygotowanie do czerwcowych targów E3. W spotkaniu wzięli udział redaktorzy wielu serwisów, w tym VG247.com, którzy podzielili się właśnie ze światem wieloma nowymi szczegółami na temat kilku interesujących produkcji. Jedną z nich było Rage – najnowsza propozycja studia id Software, którą po raz pierwszy uruchomiono w celach pokazowych w wersji konsolowej (X360).

Rage dopiero w 2011 roku - ilustracja #1

Z informacji przekazanych przez VG247.com oraz ujawnionych przez Tima Willitsa z id Software dowiedzieliśmy się przede wszystkim, że najnowsze dzieło ojców Dooma oraz Quake’a nie trafi do sprzedaży w 2010 roku. Dyrektor kreatywny firmy oświadczył w rozmowie z redakcją serwisu, że Rage, powstający na bazie najnowszej, piątej wersji silnika graficznego id Tech, nie wszedł jeszcze nawet w fazę alfa. „Byłoby straszliwym błędem z naszej strony, gdybyśmy wypuścili Rage w najbliższym czasie ”, powiedział Willits. „Pracujemy jednakże bardzo ciężko i jeśli wszystko będzie się dobrze układać to osiągniemy alfę w niedalekiej przyszłości ”.

Przedstawiciel id Software zauważył przy tym, że wydawcy gry finansujący jej produkcję – firmy Bethesda oraz Zenimax – zachowują przy tym należyty spokój i cierpliwość, dając producentom Rage wystarczająco dużo czasu na dopracowanie wszystkich elementów. „Jak widzieliście na pokazie, zaprezentowane przez nas demo działało płynnie na Xboksie 360, choć kilkukrotnie można było dostrzec mniejsze lub większe błędy graficzne. John Carmack pracuje cały czas nad ich eliminacją. Sam silnik działa bardzo stabilnie ”.

Rage dopiero w 2011 roku - ilustracja #2

Przy okazji Willits pokusił się o wyjaśnienie kwestii dwupłytowego wydania Rage w wersji na Xboksa 360. Pierwotnie temat poruszony został w połowie ubiegłego roku przez prezesa id Software Todda Hollensheada. Stwierdził on wówczas, że gra zostanie umieszczona na dwóch, a może nawet trzech płytach DVD, przy czym tryby single player i multiplayer zostaną od siebie zupełnie odseparowane. Willits oznajmił, że była to pomyłka – gra co prawda będzie zapisywana na dwóch nośnikach, jednakże powodem tego jest tylko i wyłącznie fakt, że na jednym DVD id Software nie dałoby rady pomieścić całej kampanii dla pojedynczego gracza. Sama opcja wieloosobowa zostanie zamieszczona na płycie pierwszej, przez co wachlowanie płytami ograniczone zostanie do minimum. W przypadku PlayStation 3 problem rozwiązuje oczywiście wielka pojemność płyty Blu-ray, z kolei temat edycji pecetowej poruszony w tym kontekście niestety nie został.

Swoje trzy grosze o Rage wtrącił ponadto Paul Wedgwood, pełniący obecnie rolę dyrektora generalnego studia Splash Damage. Powiedział on, że o ile produkowany przez jego zespół FPS Brink (premiera w drugiej połowie 2010 roku) będzie grą wyciskającą ostatnie soki z silnika id Tech 4, o tyle powstające na wersji piątej Rage to według niego jedna z najpiękniejszych produkcji w historii. W pewnym zakresie potwierdzają to zapewne nowe zrzuty ekranowe, które dołączyliśmy do niniejszej wiadomości.

Rage dopiero w 2011 roku - ilustracja #3

Rage trafi na półki sklepowe w 2011 roku. Produkcja id Software będzie dostępna w wersjach przeznaczonych na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. W grze weźmiemy udział zarówno w pierwszoosobowym strzelaninach (toczonych z bandytami i mutantami zamieszkującymi upadającą Ziemię), jak i w wyścigach toczących się w perspektywie TPP. Całość będziemy obserwować w stałych 60 klatkach na sekundę. Gra w wersji na PC nie będzie najprawdopodobniej oferować wsparcia dla dedykowanych serwerów, co zapewne nie ucieszy miłośników sieciowych zmagań. Niemniej jednak, warto odnotować, że nie będzie przy tym zwykłą konwersją z konsol – twórcy postarają się wykorzystać pełną moc komputerów. Pierwotnie wydawcą Rage miało być Electronic Arts, lecz ostatecznie prawa pozyskały firmy Bethesda Sofworks oraz Zenimax.