Quantum Conundrum - nowa produkcja twórczyni Portala
Kim Swift, której studencki projekt stanowił pierwowzór gry Portal, zapowiedziała kolejną produkcję. W Quantum Conundrum wykorzystamy ciekawą mechanikę manipulowania wymiarami.
Marek Oramus
Kim Swift, która zajmowała się między innymi grą Portal (opartą na jej studenckim projekcie), zaprezentowała w materiale filmowym swoją najnowszą produkcję, Quantum Conundrum. Wykorzysta ona mechanikę manipulowania wymiarami, które okaże się niezbędne do rozwiązywania kolejnych łamigłówek.
Swift, po zakończeniu współpracy z firmą Valve, założyła własne studio o nazwie Airtight Games, które stworzyło przede wszystkim grę Dark Void. Quantum Conundrum przypomina jednak w większym stopniu jej debiutanckie dzieło. Oprócz podobnej oprawy graficznej, szczególnie znajomo wygląda konstrukcja kolejnych pomieszczeń, do których musimy się dostać i niektóre elementy otoczenia.
W Quantum Conundrum wcielamy się w postać małego chłopca, którego matka zostawiła w domu wujka. Okazuje się, że jest on szalonym naukowcem, który zamienił budynek w ogromne laboratorium służące do tajemniczych badań. Utknąwszy w środku, główny bohater próbuje się wydostać na zewnątrz przy użyciu zdobytego urządzenia, potrafiącego przekształcać otaczającą go rzeczywistość zmieniając wymiar.

Przykładowo, w trakcie prezentacji chłopiec napotyka przeszkodę w postaci zbyt wysoko położonej platformy. W pobliżu znajduje się fotel, ale jest zbyt ciężki, żeby go przesunąć. W związku z tym gracz przełącza się na „puchowy” wymiar, w którym wszystko staje się różowawe i lekkie. Dzięki temu bohater może podnieść mebel, ustawić go w odpowiednim miejscu i wspiąć się na platformę. W dalszej części materiału pojawiają się bardziej skomplikowane łamigłówki wykorzystujące dodatkowo wymiar, w którym czas płynie wolniej. W produkcji przyda się, oprócz kreatywnego myślenia, także dobry refleks.

Quantum Conundrum została ujawniona podczas rozpoczynającego się festiwalu PAX 2011. Zgodnie z zapowiedzią, wyda ją firma Square Enix, a premiery możemy oczekiwać na początku przyszłego roku. Produkcja ukaże się na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.
Więcej:Murdered: Soul Suspect – wymagania sprzętowe i 25 minut gry

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
dj_sasek Legend

Wygląda bardzo ciekawie, kto wie czy rozgrywka w dalszej części nie będzie lepsza niż sam Portal. Fajne pomysły z tymi wymiarami, pewnie dalej będą jeszcze inne ciekawsze.
Likfidator Senator
Sam pomysł nowatorski nie jest. Wszystkie te elementy były już w innych grach, ale mam nadzieję, że na tym trailerze widzieliśmy tylko ułamek możliwości gry.
graf_0 Legend

Moim zdaniem pomysł ograny.
Oczywiście realizacja może być doskonała, ale sama idea zmiany wymiaru i zmiany własności obiektów w świecie to temat wykorzystywany wielokrotnie, nawet we flashówkach.
Portal stanowił nową jakość, tutaj tego nieco brakuje.
kaszanka9 Legend

Głupoty pierdolicie, ONA stworzyła portal, portalem 2 się ludzie zachwycają, och , ach, a wszystko to praktycznie to samo co portal1, tutaj to zupełnie inna sprawa.