Quantum Conundrum - nowa produkcja twórczyni Portala

Kim Swift, której studencki projekt stanowił pierwowzór gry Portal, zapowiedziała kolejną produkcję. W Quantum Conundrum wykorzystamy ciekawą mechanikę manipulowania wymiarami.

Marek Oramus

Kim Swift, która zajmowała się między innymi grą Portal (opartą na jej studenckim projekcie), zaprezentowała w materiale filmowym swoją najnowszą produkcję, Quantum Conundrum. Wykorzysta ona mechanikę manipulowania wymiarami, które okaże się niezbędne do rozwiązywania kolejnych łamigłówek.

Swift, po zakończeniu współpracy z firmą Valve, założyła własne studio o nazwie Airtight Games, które stworzyło przede wszystkim grę Dark Void. Quantum Conundrum przypomina jednak w większym stopniu jej debiutanckie dzieło. Oprócz podobnej oprawy graficznej, szczególnie znajomo wygląda konstrukcja kolejnych pomieszczeń, do których musimy się dostać i niektóre elementy otoczenia.

W Quantum Conundrum wcielamy się w postać małego chłopca, którego matka zostawiła w domu wujka. Okazuje się, że jest on szalonym naukowcem, który zamienił budynek w ogromne laboratorium służące do tajemniczych badań. Utknąwszy w środku, główny bohater próbuje się wydostać na zewnątrz przy użyciu zdobytego urządzenia, potrafiącego przekształcać otaczającą go rzeczywistość zmieniając wymiar.

Quantum Conundrum - nowa produkcja twórczyni Portala - ilustracja #1

Przykładowo, w trakcie prezentacji chłopiec napotyka przeszkodę w postaci zbyt wysoko położonej platformy. W pobliżu znajduje się fotel, ale jest zbyt ciężki, żeby go przesunąć. W związku z tym gracz przełącza się na „puchowy” wymiar, w którym wszystko staje się różowawe i lekkie. Dzięki temu bohater może podnieść mebel, ustawić go w odpowiednim miejscu i wspiąć się na platformę. W dalszej części materiału pojawiają się bardziej skomplikowane łamigłówki wykorzystujące dodatkowo wymiar, w którym czas płynie wolniej. W produkcji przyda się, oprócz kreatywnego myślenia, także dobry refleks.

Quantum Conundrum - nowa produkcja twórczyni Portala - ilustracja #2

Quantum Conundrum została ujawniona podczas rozpoczynającego się festiwalu PAX 2011. Zgodnie z zapowiedzią, wyda ją firma Square Enix, a premiery możemy oczekiwać na początku przyszłego roku. Produkcja ukaże się na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

Quantum Conundrum

Quantum Conundrum

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 21 czerwca 2012

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

8.1

Gracze

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-08-26
10:01

dj_sasek Legend

dj_sasek

Wygląda bardzo ciekawie, kto wie czy rozgrywka w dalszej części nie będzie lepsza niż sam Portal. Fajne pomysły z tymi wymiarami, pewnie dalej będą jeszcze inne ciekawsze.

Komentarz: dj_sasek
2011-08-26
10:08

Likfidator Senator

Sam pomysł nowatorski nie jest. Wszystkie te elementy były już w innych grach, ale mam nadzieję, że na tym trailerze widzieliśmy tylko ułamek możliwości gry.

Komentarz: Likfidator
2011-08-26
10:15

graf_0 Legend

graf_0

Moim zdaniem pomysł ograny.
Oczywiście realizacja może być doskonała, ale sama idea zmiany wymiaru i zmiany własności obiektów w świecie to temat wykorzystywany wielokrotnie, nawet we flashówkach.

Portal stanowił nową jakość, tutaj tego nieco brakuje.

Komentarz: graf_0
2011-08-26
12:23

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Głupoty pierdolicie, ONA stworzyła portal, portalem 2 się ludzie zachwycają, och , ach, a wszystko to praktycznie to samo co portal1, tutaj to zupełnie inna sprawa.

Komentarz: kaszanka9

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl