Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2016, 14:21

autor: AM

Quantum Break najlepiej sprzedającą się nową marką Microsoftu

Aaron Greenberg, szef marketingu Xbox Games, oficjalnie potwierdził, że Quantum Break osiągnęło najlepszy wynik sprzedaży wśród wszystkich nowych marek Microsoftu w tej generacji. Co więcej, gra studia Remedy była w zeszłym tygodniu najpopularniejszym wyborem wśród właścicieli Xboksów.

Microsoft wydaje się być zadowolony z wyczynów Jacka Joyce’a. - Quantum Break najlepiej sprzedającą się nową marką Microsoftu - wiadomość - 2016-04-15
Microsoft wydaje się być zadowolony z wyczynów Jacka Joyce’a.

Na oficjalnym blogu Xbox Wire pojawił się wpis, w którym Aaron Greenberg, szef marketingu Xbox Games, określa Quantum Break mianem najlepiej sprzedającego się nowego IP Microsoftu dla Xboksa One. Dodaje także, że w ubiegłym tygodniu produkcja była numerem jeden pod względem sprzedaży na Xboksie One oraz najczęściej uruchamianą grą wśród właścicieli nowej konsoli Microsoftu.

„Tworzenie Quantum Break było jak długa podróż. Produkcja nowej, wysokobudżetowej marki zawsze jest ryzykowną i dużą inwestycją, ale my, w Remedy, zawsze staramy się motywować do przekraczania granic, sprawdzania nowych pomysłów i realizowania odważnych wizji” – komentuje to wydarzenie Sam Lake, dyrektor kreatywny studia odpowiedzialnego za Quantum Break.

Jak widać, w osiągnieciu tego sukcesu nie przeszkodziły liczne problemy techniczne z wersją PC oraz opóźnienie w dystrybucji gratisowych kodów na wersję pecetową i darmowego Alana Wake’a dla nabywców konsolowych egzemplarzy. Quantum Break zebrało raczej pozytywne oceny, chociaż obok „dziewiątek” i „ósemek” pojawiły się też skrajnie niskie noty (np. 4/10 od Giant Bomb, Time i Guardiana). W naszej recenzji g40st wystawił ocenę 8.5, chwaląc dobrze poprowadzoną fabułę i ciekawą mechanikę starć, krytykując jednocześnie brak lokalizacji i problemy z przenikaniem obiektów.

Dokładne wyniki sprzedaży Quantum Break nie są znane, więc ciężko ocenić, czy wyróżnienie „najlepiej sprzedającego się IP Microsoftu na Xboksa One” jest faktycznie prawdziwym sukcesem. Gigant z Redmond nie zaprezentował w tej generacji zbyt wielu nowych marek na swojej konsoli. Wśród tego typu wysokobudżetowych produkcji można wyróżnić właściwie dwa tytuły: Sunset Overdrive oraz Ryse. Żadna z nich nie odniosła oszałamiającego sukcesu na rynku. Produkcja studia Crytek zebrała raczej przeciętne oceny (6/10 w naszej recenzji) – powszechnie chwalono oprawę graficzną, ale walki starożytnych gladiatorów cierpiały na brak głębi rozgrywki. Natomiast Sunset Overdrive, za które odpowiadało studio Insomniac Games, znane z serii Resistance czy Ratchet & Clank, pomimo solidnej jakości nie zdobyło takiej popularności, jak wcześniejsze dokonania tych twórców. Obecnie tytuł dostępny jest za darmo dla subskrybentów Xbox Live Gold, w ramach programu Games with Gold, co prawdopodobnie oznacza, że w ciągu ponad półtora roku od premiery nie trafił do zbyt dużego grona odbiorców.

Microsoft twierdzi na swoim blogu, że „mocno wierzy w tworzenie nowych marek” i Quantum Break jest dopiero początkiem, przypominając o zbliżających się premierach ReCore, Scalebound oraz Sea of Thieves.