Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiXONEPC
Okładka Scalebound (XONE)

Scalebound

Dynamiczna gra akcji z gatunku slasherów, opracowana przez japońskie studio Platinum Games, znane głównie z serii Bayonetta oraz spin-offu popularnej skradanki pt. Metal Gear Rising: Revengeance.

Akcji | TPP | fantasy | science fiction | elementy RPG | kooperacja | smoki | slasher | tytuły ekskluzywne Xbox

Okładka Scalebound (XONE)

data premiery gry:

anulowana

XONE PC

Scalebound to dostępna na platformie XONE i PC dynamiczna, trzecioosobowa gra akcji z elementami RPG, powstała jako wspólny projekt koncernu Microsoft oraz japońskiego studia Platinum Games. Powołana w 2006 roku ekipa składa się w głównej mierze z weteranów branży, mających za sobą pracę w legendarnym studiu Clover, i znana jest przede wszystkim z dwóch części bestsellerowego slashera Bayonetta oraz Metal Gear Rising: Revengeance – czyli spin-offowej odsłony kultowej skradanki autorstwa Hideo Kojimy.

Opisywana produkcja projektowana była pierwotnie jako tytuł ekskluzywny na konsolę Xbox One. Zgodnie z polityką Microsoftu, finalnie gra trafiła jednak również do użytkowników komputerów PC z systemem Windows 10. Dodatkowo tytuł został udostępniony w ramach programu Xbox Play Anywhere, dzięki czemu kupując Scalebound na wybraną platformę, gracze otrzymują darmowy dostęp do niej na drugiej z nich.

Fabuła

W grze Scalebound gracze wcielają się w postać młodego samotnika imieniem Drew, który zostaje przeniesiony do magicznego i tajemniczego świata fantasy, znanego jako Draconis. Dodatkowo jego los zostaje spleciony z losem dostojnego i budzącego grozę, inteligentnego smoka Thubanem, ostatniego przedstawiciela swojego gatunku. Dwaj nietypowi towarzysze muszą połączyć swe siły, aby stawić czoła potężnym wrogom, zagrażającym nie tylko krainie Draconis, ale także Ziemi i innym światom równoległym.

Mechanika

Akcja Scalebound ukazana została w perspektywie trzecioosobowej, z kamerą umieszczoną tuż za plecami naszej postaci. Podczas rozgrywki zajmujemy się wykonywaniem kolejnych zadań fabularnych, polegających w głównej mierze na walce z wrogimi żołnierzami oraz kolejnymi potworami. Wśród nich znalazły się zarówno potwory niewielkie i stostunkowo łatwe do pokonania, jak i potężne kreatury, przewyższające wielokrotnie swym wzrostem naszego bohatera. Walka z nimi odbywa się zwykle kilkuetapowo, a kluczem do sukcesu jest znalezienie słabych punktów przeciwnika. Całość odznacza się niezwykłą dynamiką i widowiskowością, łącząc cechy wcześniejszych produkcji studia Platinum Games z elementami takich gier, jak popularny w Japonii cykl Monster Hunter. W odróżnieniu od wyróżniającej się bardzo wysokim stopniem trudności serii Bayonetta, Scalebound zrealizowany został jednak w znacznie przystępniejszy sposób, co czyni go produkcją o wiele łatwiejszą dla mniej doświadczonych graczy.

Jak na rasową grę akcji przystało, jednym z najważniejszych elementów Scalebound jest rozbudowany system walki, w którym czynimy użytek z różnych rodzajów broni – zarówno białej (miecze) jak i dystansowej (broń palna czy łuki z wybuchowymi strzałami). Ciekawostkę stanowi fakt, że w trakcie potyczek broń może ulegać zużyciu i z czasem niezbędna okaże się jej wymiana na nową. Dodatkową przewagę w walce zapewniają nam także specjalne umiejętności bohatera, który może używać swojego „smoczego” ramienia celem skanowania słabych punktów przeciwnika, miotania energią lub leczenia swojego kompana, a także sam zamieniać się w pół-smoka, odznaczającego się znacznie silniejszymi rodzajami ataków. Oczywiście nie wszystkie zdolności specjalne dostępne są od samego początku rozgrywki, a podczas gry rozwijamy je stopniowo w zamian za doświadczenie, zdobywane dzięki zabijaniu kolejnych potworów.

To jednak nie wszystko, gdyż w Scalebound podczas walki towarzyszy nam nieodłączny smok, któremu możemy wydawać rozmaite polecenia, a w późniejszych etapach rozgrywki również go dosiadać i dzięki temu atakować przeciwnika z powietrza. Co niezwykle ważne, smok nie jest tu tylko i wyłącznie bezmyślnym stworzeniem, ślepo wykonującym nasze rozkazy, ale zwierzęciem obdarzonym swoim własnym rozumem i inteligencją. Dlatego też do uzyskania jak najlepszych efektów współpracy, niezbędne jest wytworzenie specyficznej więzi pomiędzy smokiem a bohaterem. Podobnie jak w wypadku naszego protagonisty, w toku rozgrywki możemy również rozwijać umiejętności smoka, a także modyfikować jego wygląd.

Tryby gry

Oprócz klasycznego trybu kampanii dla jednego gracza, wydana na platformie XONE i PC gra Scalebound oferuje także możliwość zabawy w przeznaczonym dla maksymalnie czterech osób trybie kooperacji, w którym do spółki z innymi graczami zajmujemy się wykonywaniem zadań fabularnych i walczymy z zamieszkującymi krainę Draconis potworami. Przed przystąpieniem do zabawy każdy z graczy może wybrać odpowiadający mu gatunek smoka, począwszy od uskrzydlonych osobników o wężowatej budowie, aż po potężne czworonożne istoty przypominające czołg.

Kwestie techniczne

Przygotowana przez studio Platinum Games gra Scalebound powstała przy użyciu zaawansowanego silnika Unreal Engine 4 i odznacza się wysokiej jakości, barwną i efektowną oprawą graficzną, która z oczywistych względów nieco lepiej prezentuje się na nowoczesnych komputerach PC. Pod względem stylistycznym łączy cechy zachodnich gier akcji ze sposobem przedstawiania postaci i bohaterów, charakterystycznym dla produkcji z Kraju Kwitnącej Wiśni. Warto też nadmienić, że dzięki wspomnianej na wstępie opcji Xbox Play Anywhere, Scalebound oferuje unikalną możliwość przenoszenia między platformami zarówno zapisanych stanów rozgrywki, jak i odlokowanych osiągnięć.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-4  

Oczekiwania czytelników: 9,4 / 10 na podstawie 422 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Scalebound

16+

Scalebound powróci... na Nintendo Switch?
Scalebound powróci... na Nintendo Switch?

wiadomość19 lutego 2019

Serwis Nintendo Insider uzyskał informacje o wskrzeszeniu gry Scalebound. Według źródeł strony produkcja studia PlatinumGames ukaże się jako tytuł ekskluzywny na konsolę Nintendo Switch.

Scalebound powróci do świata żywych?
Scalebound powróci do świata żywych?

wiadomość18 maja 2017

Na początku bieżącego roku gruchnęła wieść o tym, że Microsoft wstrzymał prace nad grą Scalebound, przygotowywaną przez zespół PlatinumGames. Pojawiła się jednak iskierka nadziei – gigant z Redmond odświeżył bowiem znak towarowy.

Prace nad Scalebound zostały wstrzymane
Prace nad Scalebound zostały wstrzymane

wiadomość9 stycznia 2017

Microsoft ogłosił, że zawiesił współpracę z japońskim studiem Platinum Games, które pracowało nad Scalebound. Oznacza to, że ta zapowiedziana w 2014 roku gra akcji, przeznaczona na konsolę Xbox One i komputery PC, nie ujrzy już światła dziennego. Amerykański wydawca swoją decyzję tłumaczy powodami czysto biznesowymi.

Scalebound na PC potwierdzone i z nowym gameplayem
Scalebound na PC potwierdzone i z nowym gameplayem

wiadomość13 czerwca 2016

W trakcie konferencji firmy Microsoft na targach E3 zaprezentowano nowy gameplay z gry Scalebound. Co więcej, potwierdzono wcześniejsze spekulacje na temat pecetowego wydania nowej produkcji studia PlatinumGames.

Forza Motorsport 6, Forza Horizon 3, Scalebound i Gears of War 4 również pojawią się na PC-tach?
Forza Motorsport 6, Forza Horizon 3, Scalebound i Gears of War 4 również pojawią się na PC-tach?

wiadomość15 lutego 2016

Kilka dni temu Microsoft zaskoczył zapowiedzią PC-towej wersji Quantum Break, ale niewykluczone, że w przyszłości komputerowcy doczekają sie także innych hitów z Xboksa One. Najnowsze plotki mówią bowiem o windowsowych edycjach Forzy Motorsport 6, Forzy Horizon 3, Scalebound i Gears of War 4.

XONE
PC