Przed premierą Wiedźmina 3 CD Projekt Red obawiał się rywalizacji zwłaszcza z jedną grą. „Po prostu nas zmiażdżą”

CD Projekt obawiał się, że Wiedźmin 3 na premierę będzie musiał rywalizować z mocno wyczekiwaną produkcją. Na szczęście jej debiut został przesunięty, co dało Polakom spokojniejszy start.

Marcin Bukowski

Przed premierą Wiedźmina 3 CD Projekt Red obawiał się rywalizacji zwłaszcza z jedną grą. „Po prostu nas zmiażdżą”, źródło grafiki: CD Projekt RED.
Przed premierą Wiedźmina 3 CD Projekt Red obawiał się rywalizacji zwłaszcza z jedną grą. „Po prostu nas zmiażdżą” Źródło: CD Projekt RED.

Kiedy w 2015 roku zadebiutował Wiedźmin 3: Dziki Gon, gra okazała się ogromnym sukcesem – dość wspomnieć, że do tej pory sprzedała się w nakładzie ponad 60 milionów egzemplarzy. Jednak przed premierą CD Projekt obawiał się, że polska produkcja zostanie przyćmiona przez inny, konkurencyjny tytuł – Batman: Arkham Knight.

CD Projekt obawiał się Batmana

Obawy nie wzięły się znikąd – cykl Arkham jest bardzo ceniony wśród graczy, którzy po nieco słabszym Origins mocno wyczekiwali czwartej części. Rozmawiając z serwisem PC Gamer, współprezes CD Projekt, Michał Nowakowski, nakreślił jak wyglądała sytuacja w 2015 roku.

Pojawiło się wielkie pytanie dotyczące realizacji działań marketingowych – czy będziemy, wiecie, na poziomie największych na rynku? Mieliśmy ogromne, ogromne dyskusje, szczególnie z detalistami w USA, ale także w Wielkiej Brytanii, no i na głównych rynkach, takich jak Niemcy i tak dalej, ponieważ chodziło o przekonanie ich, że faktycznie możemy wydawać pieniądze w tych kanałach.

Nowakowski wyjaśnił, że sprzedawcy mają różne okna czasowe, w których prowadzą reklamę konkretnych gier, m.in. poprzez zapewnienie im lepszej widoczności na sklepowych półkach. Takie wyróżnienie produkcji jest w stanie bardzo skutecznie podbić jej sprzedaż.

CD Projekt nawiązał współpracę z firmą Warner Bros., która miała zająć się dystrybucją Wiedźmina 3 w USA. Dopiero później Polacy dowiedzieli się, że Arkham Knight ma ukazać się w tym samym czasie co ich tytuł. Co więcej Warner Bros. było nie tylko dystrybutorem nowego Batmana, ale również jego wydawcą. Oczywiste było więc, że firma zrobi wszystko, co możliwe, aby wypromować własną grę.

Wciąż pamiętam, jak bardzo byliśmy w szoku, kiedy dowiedzieliśmy się, że Rocksteady wypuści Arkham Knight – to był chyba ten z samochodem. Byli z nami podczas jednej z prezentacji, pojawili się na naszej demonstracji i pokazali nam swoją grę. I pomyśleliśmy: „o Boże, ci goście naprawdę są na szczycie. Po prostu nas zmiażdżą. Będzie ciężko”.

Ostatecznie jednak los uśmiechnął się do CD Projekt, ponieważ premiera Arkham Knight została przesunięta z maja na 23 czerwca. Dzięki temu Wiedźmin 3 mógł spokojnie zadebiutować bez obaw o zbyt silną konkurencję.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Małe studio rzuci wyzwanie wielkiemu Paradoxowi, Forza Horizon doczeka się motocyklowej odpowiedzi, a postapokaliptyczne MMO wydawane przez Sony ominie PS5

Następny
Małe studio rzuci wyzwanie wielkiemu Paradoxowi, Forza Horizon doczeka się motocyklowej odpowiedzi, a postapokaliptyczne MMO wydawane przez Sony ominie PS5

„Lepiej, żeby ARC Raiders poniosło porażkę?”. Twórca Helldivers 2 broni AI w grach, podczas gdy Activision musi się tłumaczyć z jej wykorzystania w CoD

Poprzedni
„Lepiej, żeby ARC Raiders poniosło porażkę?”. Twórca Helldivers 2 broni AI w grach, podczas gdy Activision musi się tłumaczyć z jej wykorzystania w CoD

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl