Produkcja Gran Turismo 5 pochłonęła 60 milionów dolarów

Redaktorzy serwisu internetowego autoweek.com, który zajmuje się tematyką motoryzacyjną, przeprowadzili podczas SEMA show w Las Vegas wywiad z twórcą serii Gran Turismo. Kazunori Yamauchi mówił o sprawach, które pojawiały się już w czasie wcześniejszych wywiadów, jednak w czasie rozmowy poruszono też kilka nowych kwestii, takich jak np. koszt produkcji gry.

Katarzyna Pochowska

Redaktorzy serwisu internetowego autoweek.com, który zajmuje się tematyką motoryzacyjną, przeprowadzili podczas SEMA show w Las Vegas wywiad z twórcą serii Gran Turismo. Kazunori Yamauchi mówił o sprawach, które pojawiały się już w czasie wcześniejszych wywiadów, jednak w czasie rozmowy poruszono też kilka nowych kwestii, takich jak np. koszt produkcji gry.

Szef Polyphony Digital przyznał, że nie liczył samochodów, które się znajdą w Gran Turismo 5, ale celem twórców było odtworzenie tysiąca samochodów, podzielonych na trzy kategorie: pojazdy, które sami twórcy chcieli umieścić w grze, pojazdy które chcieli zobaczyć w niej gracze, a także te, które byłyby mile widziane przez producentów. Yamuchi zapewniał, że są przypadki, gdy firmy produkujące samochody widzą korzyści z płacenia za to, by dany samochód znalazł się w określonym tytule, nie widzą ich jednak producenci gry. Kazunori Yamauchi zdradził również, że developing Gran Turismo 5 kosztował wydawcę 60 milionów dolarów, jednak „biorąc pod uwagę skalę i rozmach produkcji jest to całkiem mała kwota, poza tym istnieją gry z większym budżetem” .

Produkcja Gran Turismo 5 pochłonęła 60 milionów dolarów - ilustracja #1

Według wcześniej potwierdzonych informacji, Gran Turismo 5 zadebiutuje w marcu przyszłego roku w Japonii i będzie podobnie, jak cała seria, tytułem wydanym wyłącznie na konsolę PlayStation. Z wywiadu można się dowiedzieć, że nadal nieznana jest data premiery gry w innych krajach – według słów Kazunoriego leży to wyłącznie w gestii Sony Computer Entertainment America i Sony Computer Entertainment Europe, a on sam zajmuje się pisaniem, nie sprzedawaniem gier. W czasie rozmowy nie poruszono natomiast tematu edytora tras, o którym doniosły ostatnio media. Twórcy nie planują jak na razie żadnych dodatków do swojego najnowszego dzieła, a na następcę piątki gracze poczekają krócej, ponieważ zostanie ona oparta na systemie wykorzystanym w najnowszej części (o czym pisaliśmy już wcześniej).

„Z naszego punktu widzenia, nie jest to długi czas” – powiedział Kazunori Yamauchi zapytany o przyczynę długiego oczekiwania na piątą część serii. „Przy tworzeniu GT5 porzuciliśmy cały kod z GT4 i zaczęliśmy wszystko zupełnie od początku. Od czasu premiery GT4 minęło pięć lat i jest to taki sam czas, jaki zabrało nam stworzenie GT 4. Jest to odpowiednia ilość czasu, by napisać grę od podstaw i zrobić to dobrze.”

Gran Turismo 5

Gran Turismo 5

PlayStation
po premierze

Data wydania: 24 listopada 2010

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

listopad
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2009-11-08
22:29

strelnikov Senator

albz74 -->

Napisales ze w większości branż 80% kasy idzie na reklamę i pensje ... coz ... w takiej np. firmie jak AMP czy LUCENT TECHNOLOGIES wiekszosc kasy (ponad 50%) idzie na inwestycje i rozwoj nowych produktow czy technologii. Dla przykladu - budget dzialu developerskiego liczy sie w setkach milionow USD, dzialu marketingu nie przekracza 10 milionow w skali swiatowej wiec wiesz -)

Takze zobacz dane np tworcow DOOMa - w wiekszosci kasa idzie na "rozwoj nowych technologii" a nie marketing obecnie wydawanych pozycji - acz oczywiscie jest to dyskusyjnie -)

Komentarz: strelnikov
2009-11-08
08:17

andrzej1 Senator

😊

Uważam że gierka będzie bardzo dobra!!

Komentarz: andrzej1
2009-11-07
11:17

zanonimizowany251643 Legend

lol 60 baniek USD ? co za bzdura - pewnie 80% tej kasy poszlo na reklame i pensje

W większości branż 80% kasy idzie na reklamę i pensje. Sama kwota szokująca nie jest. Chociaż Naughty Dog zrobiliby za to 3x Uncharted :)))))))

Co do treści wywiadu - wydaje mi się, że czytałem o czasie produkcji ale to 5 lat dotyczyło pierwszego GT a nie GT4. GT4 nie robiło się (ale może już nie pamiętam) 5 lat.

Komentarz: zanonimizowany251643
2009-11-07
11:05

snopek9 Legend

snopek9

No tak jestem zalosny bo mowie ze 512 to za malo...co z tego, ze obecne gry wyrabiaja? Moze gdyby bylo dajmy na to 2gb to pole manewru byloby znacznie wieksze. Tworcy Dragon age mowia, ze wersja konsolowa jest ograniczona z uwagi na mala ilosc ramu i dlatego nie ma rzutu z gory w tej grze. Nie rozumiecie ze technologia idzie do przodu?
Sam nie gram na pc tylko na konsoli, ale taka gadka, ze obecne konsole sa super pod wzgledem technologicznym mnie smiesza, sa one zacofane i gdyby TERAZ powtsala nowa konsola to mogla by miec wydajnosc 3-4 razy wieksza niz te ktore sa obecnie.

W grach cRPG ilosc ramu ma znaczenie i to wielkie, wielkosc swiata jaki jest wyswietlnany to min ram, ja bym wolal patrzec na swiat z 2km dalej, Wy sie zadowalacie takim z 1km, Wasza sprawa...ale jak Oblivion wychodzi na konsoli to kazda mowil jak to malo widacw oddali w stosunku do PC.

Zreszta tutaj nie chodzi o tylko o ram ( o niego najmniej ), procek, karta graficzna, podobne podzespoly na pc teraz kosztuja po 100zl a nowe po 1500 dajmy na to, ok tokonsola czyli zamknieta architektura, ale czy w zamknietej lepsze podzespoly nie beda jeszcze lepsze?

Dlamnie konsole sa za wolne za slabe. Mam slabego kompa i gram na konsolach bo tak mi wygodniej ale bym chcial miec lepsze maszynki.

Komentarz: snopek9
2009-11-07
11:02

Djas Generał

Wydanie 60 milionów w dzisiejszych czach na produkcję gier to standard :)

Komentarz: Djas

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl