Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2013, 15:43

autor: Hed

Producent Dead Space 3 broni pecetowej wersji

Twórcy Dead Space 3 ze studia Visceral Games bronią pecetowej wersji gry, która nie będzie różniła się od edycji na konsole. Deweloper tłumaczy, że chce dostarczyć taką samą rozgrywkę na każdej z platform sprzętowych.

Dead Space 3 ma być taki sam na każdej platformie – tłumaczy Visceral Games. - Producent Dead Space 3 broni pecetowej wersji - wiadomość - 2013-01-29
Dead Space 3 ma być taki sam na każdej platformie – tłumaczy Visceral Games.

Niedawno dowiedzieliśmy sie, że pecetowa wersja Dead Space 3 będzie zwyczajną konwersją, nie różniącą się od edycji z Xboksa 360 i PlayStation 3. Informacja wzbudziła spory odzew graczy, którzy dość szorstko potraktowali podejście Visceral Games. Steve Papoutsis, jeden z pracowników studia, broni decyzji, tłumacząc, że priorytetem jest dostarczenie takiej samej rozgrywki na każdej z platform sprzętowych.

„Dziwi mnie, że w ogóle pojawiają się takie pytania” – powiedział Papoutsis w komentarzu dla serwisu Shacknews, który zapytał go o to, czemu nie zdecydowano się przygotować w pełni zoptymalizowanej wersji na PC. Producent zapewnił, że komputery są dla niego równie ważne jak pozostałe platformy sprzętowe i wspomniał o zmianach, jakie wprowadzono w Dead Space 2 względem pierwszej odsłony serii. Część z nich było odpowiedzią na prośby fanów.

Papoutsis powiedział, że chociaż Visceral Games cały czas myśli o tym jak rozwijać i poprawiać swoje gry, nie zamierza faworyzować żadnej z platform docelowych. „Nie chcemy tworzyć różnic w tym, co otrzymują gracze, chcemy mieć pewność, że wszyscy doświadczą tego samego” – wyjaśnił deweloper. Jego zdaniem, studio nie zasłużyło na taką falę krytyki, bo wkłada dużo wysiłku w przyjęte przez siebie podejście do produkcji gry.

„Chcemy, żeby gra była świetna na każdym systemie, to nasze podejście” – podsumowuje swoją obronę Papoutsis z Visceral Games. Trudno powiedzieć, czy to wystarczy posiadaczom pecetów, którzy przyzwyczaili się do tego, że konwersje na komputery coraz częściej otrzymują specjalne elementy. Wsparcie dla efektów niedostępnych na konsolach, tekstury w wysokiej jakości i inne dodatki – czy zagracie w Dead Space 3 wiedząc, że tego zabraknie?

Producent Dead Space 3 broni pecetowej wersji - ilustracja #3Dead Space 3 to kolejna przygoda Isaaca Clarka, bohatera zmagającego się z Nekromorfami. Tym razem trafi on na mroźną planetę Tau Volantis i otrzyma wsparcie partnera w opcjonalnym trybie kooperacji. Wśród nowości, jakie szykuje studio Visceral Games, wyróżnia się zmieniony system ulepszania sprzętu – tym razem będziemy mogli nawet tworzyć własne rodzaje broni. Polska premiera odbędzie się 7 lutego na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3.

  1. Graliśmy w Dead Space 3 – misja na statku, czyli powrót tego co najlepsze w serii