Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 stycznia 2013, 10:00

autor: Łukasz Szliselman

Premiera Second Wave – drugiego dodatku DLC do XCOM: Enemy Unknown

Właśnie ukazał się drugi dodatek DLC do XCOM: Enemy Unknown. Second Wave, bo taki nosi tytuł, zachęca do ponownego sięgnięcia po nowego XCOM-a, dając fanom zestaw opcji zmieniających zasady rozgrywki. Co więcej jest on zupełnie darmowy i świetnie smakuje razem z pierwszym DLC – Slingshot.

Bez wcześniejszych zapowiedzi pojawił się właśnie drugi (po Slingshot) dodatek DLC do XCOM: Enemy Unknown. Studio Firaxis Games udostępniło Second Wave zupełnie za darmo – pobierane jest w formie patcha z platform dystrybucji cyfrowej (w zależności od posiadanego sprzętu jest to Steam, Xbox LIVE lub PlayStation Network).

Nowe menu w XCOM: Enemy Unknown – Second Wave daje garść opcji modyfikowania zasad gry - Premiera Second Wave – drugiego dodatku DLC do XCOM: Enemy Unknown - wiadomość - 2013-01-08
Nowe menu w XCOM: Enemy Unknown – Second Wave daje garść opcji modyfikowania zasad gry
XCOM: Enemy Unknown – Second Wave
  • Drugi dodatek DLC do XCOM: Enemy Unknown
  • Udostępniany jest w formie darmowego patcha na PC, X360 i PS3
  • Wprowadza kilka opcji modyfikujących zasady rozgrywki

Jeśli kampanię XCOM: Enemy Unknown macie już za sobą i zastanawiacie się nad kupnem ciekawego, acz zmuszającego do rozpoczynania zabawy na nowo Slingshota, Second Wave może przekonać Was do ponownego sięgnięcia po karabin. Nowe DLC skierowane jest do weteranów gry, gdyż dodaje szereg opcji znacząco modyfikujących zasady rozgrywki. Po pobraniu łatki, w menu pojawia się nowy ekran, pozwalający utrudnić sobie zabawę lub po prostu zmienić warunki panujące na polu bitwy, chociażby zwiększając zasięg broni, czy sprawiając, że nowi wojacy będą zaczynać z losowym poziomem statystyk. Fanów gry nie trzeba zapewne przekonywać, że niektóre z modyfikacji mogą wywrócić dobrze znane im strategie do góry nogami. Pełną listę opcji dostępnych w Second Wave znajdziecie poniżej:

  • Damage Roulette: Broń ma większy zasięg rażenia.
  • New Economy: Fundusze otrzymywane od Rady (The Council) stają się losowe.
  • Not Created Equally: Nowi żołnierze zaczynają z losowym ustawieniem statystyk.
  • Hidden Potential: Statystyki awansujących żołnierzy rosną w sposób losowy.
  • Red Fog: Statystyki rannych żołnierzy spadają na czas trwania misji.
  • Absolutely Critical: Strzał z flanki jest zawsze krytyczny.
  • The Greater Good: Zdolności psioniczne mogą być nabyte jedynie poprzez przesłuchanie posługującego się nimi obcego.
  • Marathon: Kampania trwa o wiele dłużej. Koszta są zwiększone, a czas przeprowadzania badań i leczenia ran żołnierzy wydłużony.
  • Results Driven: Im większy poziom paniki w danym kraju, tym mniejsze wsparcie finansowe otrzymujemy z jego strony.
  • High Stakes: Losowe nagrody za ratowanie Ziemian przed porwaniem przez obcych.
  • Diminishing Returns: Koszt budowy każdej kolejnej satelity jest coraz większy.
  • More Than Human: Dar psioniki jest niezwykle rzadki.

Premiera Second Wave – drugiego dodatku DLC do XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #3Pierwszym rozszerzeniem typu DLC do strategii science-fiction studia Firaxis Games jest Slingshot. Wprowadza ono przede wszystkim nowego bohatera i trzy obszerne misje. Niestety, aby poznać dodatkową zawartość konieczne jest rozpoczęcie gry od początku. Wielu, którzy zdążyli już ukończyć niekrótką kampanię fabularną, zniechęciło to do zakupu dodatku. Pecetową wersję Slingshot można nabyć w sklepie Steam w cenie 6,49 euro, czyli około 27 zł. Edycja na Xboxa 360 kosztuje 560 MSP, a na PlayStation 3 – 6,99 dolarów (ok. 22 zł).