Premiera kontynuacji Cyberpunka 2077 to melodia bardzo odległej przyszłości, lecz w 2025 roku CD Projekt Red wykona duży krok w jej stronę

W przyszłym roku ekipa pracująca nad sequelem Cyberpunka 2077 ma się znacząco powiększyć. Firma CD Projekt Red planuje podwoić zespół odpowiedzialny za Projekt Orion.

Maciej Gaffke

Premiera kontynuacji Cyberpunka 2077 to melodia bardzo odległej przyszłości, lecz w 2025 roku CD Projekt Red wykona duży krok w jej stronę, źródło grafiki: CD Projekt RED.
Premiera kontynuacji Cyberpunka 2077 to melodia bardzo odległej przyszłości, lecz w 2025 roku CD Projekt Red wykona duży krok w jej stronę Źródło: CD Projekt RED.

Grupa CD Projekt niedawno ujawniła garść informacji o wynikach sprzedażowych Cyberpunka 2077, a także szerzej omówiła aktualny stan opracowywanych produkcji – po raz kolejny potwierdzono, że priorytetem zdecydowanie jest Wiedźmin 4, przy którym pracuje już 61% załogi.

Ile osób skoncentrowanych jest na Projekcie Orion, czyli sequelu CP 2077? Obecnie pracuje nad nim zespół złożony z około 60 deweloperów i, jak powiedziała w trakcie konferencji Karolina Gnaś, odpowiedzialana za relacje z inwestorami, ma się on wkrótce podwoić.

Nie mamy żadnych problemów poza regularnym poszukiwaniem talentów, co jest normalne w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Obecna wielkość zespołu jest zgodna z naszymi potrzebami i planujemy jego dalsze powiększanie w przyszłym roku. Do końca 2025 roku chcemy podwoić zespół.

Zatem do końca przyszłego roku ekipa tworząca kontynuację historii z Night City powinna liczyć około 120 pracowników. Na razie nie wiadomo zbyt wiele o zawartości owej produkcji. Mimo wszystko co jakiś czas ukazują się oferty pracy dla wspomnianych przez Gnaś „talentów”, z których niekiedy można wyciągnąć kilka „smaczków” – choćby ten o potencjalnej większej liczbie zwierząt w futurystycznym świecie.

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zagrać w Cybeprpunka 2077, to na platformie firmy Valve w ramach Steam Autumn Sale 2024 trwa spora promocja na ten tytuł. Do 4 grudnia zapłacimy za niego 89,55 zł (standardowa cena to 199,00 zł).

  1. CD Projekt – oficjalna strona
Cyberpunk 2

Cyberpunk 2

PC
TBA

Data wydania: Nieznana

Informacje o Grze
Przed premierą
170
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

2

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-11-29
08:23

Szlugi12 Senator

Szlugi12

Szczerze to czekałbym bardziej na Wiedzmina 4 i Cyberpunka 2 niż na takiego GTA VI, ale jak piszecie prędko te gry nie wyjdą, więc najbliżej GTA VI ma do premiery niestety, no trudno, oby fabuła była w miarę rozbudowana bo aspekt online raczej mnie nie interesuje, człowiek by chciał dożyć jeszcze do takiego Red Dead Redemption 3, ale na to szans pewnie nie ma i są bliskie zera :P

Komentarz: Szlugi12
2024-11-29
09:41

TheFrediPL Generał

Może niech się zamkną, o pierwszy też tak pierdzielili, a wyszło coś co nie działa. Niech wezmą lepiej przykład z Rockstara i zapowiadają gry maks 2 lata przed premierą.

Komentarz: TheFrediPL
2024-11-29
09:56

stud3nciq Pretorianin

Dawniej na sequele czekało się krócej.

Ale też powstawały na tych samych silnikach, gdzie sporo modeli i assetów było wykorzystywanych ponownie. Trylogia Mass Effect czy Assassin's Creed (trylogia Ezio) to ten sam silnik, cała masa assetów i animacji została wykorzystana ponownie - oczywiście z wieloma poprawkami i ulepszeniami.

Nie były tak skomplikowane - porównajcie sobie stare Baldury do nowego, przecież to przepaść pod każdym względem. W starych częściach tylko część dialogów była udźwiękowiona i prawie wszystkie statyczne - a tutaj wszystko mamy w 100% mówione i animowane na imponującym poziomie.

Nie miały tak różnorodnych i skomplikowanych mechanik: porównajcie sobie np. starego Drivera do Cyberpunka 2077 czy do GTA IV i nowszych - chyba nie ma nic dziwnego w tym że Driver kosztował wielokrotnie mniej i był robiony przez znacznie mniejszy zespół?

Nie miały w końcu tak pięknej i szczegółowej grafiki: w stworzenie postaci trzeba dzisiaj włożyć dużo więcej pracy.

###

AI może tutaj bardzo wiele rzeczy ułatwić. Problem z nim jest taki, że nadal jest na bardzo wczesnym etapie i pod względem możliwości jest mocno do tyłu w porównaniu do rzeczywistych potrzeb branży.

Komentarz: stud3nciq
2024-11-29
10:42

claudespeed18 Legend

claudespeed18

lecz w 2025 roku CD Projekt Red wykona duży krok w jej stronę

Wypuszczą pierwszy trailer jak do jedynki w 2013 roku ;)

https://www.youtube.com/watch?v=DvVjkqB3LH0

Komentarz: claudespeed18
2024-12-02
06:14

GehixWHITE Legionista

DEI detected

Komentarz: GehixWHITE

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl