Firma Ubisoft poinformowała o zablokowaniu ponad 30 tysięcy kont graczy w związku z wykorzystaniem oszustw w grze Tom Clancy's The Division. Jednocześnie zapowiedziano, że od teraz oszuści otrzymają permanentnego bana już za pierwsze wykroczenie.
Pod koniec kwietnia firma Ubisoft poinformowała o wprowadzeniu nowego systemu wykrywania oszustw w grze Tom Clancy’s The Division, który miał pomóc w walce z wszechobecną plagą cziterów. Zapowiedziano też masowe banowanie użytkowników przyłapanych na korzystaniu z wszelkiego rodzaju czitów lub gliczy dających niesprawiedliwą przewagę, oraz przedłużenie bana za pierwsze przewinienie z 3 dni do pełnych dwóch tygodni. Efektami tych działań pochwalono się w najnowszym wpisie na oficjalnej stronie gry: firma tylko w tym okresie zablokowała ponad 30 tysięcy kont, z czego 3800 z nich ukarano bezterminową blokadą. Co więcej, Ubisoft postanowił wziąć przykład z konkurencyjnego Overwatch i podobnie jak w strzelance Blizzarda, od teraz gracze przyłapani na pierwszym oszustwie otrzymają z miejsca permanentnego bana. Jak tłumaczą twórcy na oficjalnym blogu produkcji, decyzję tę podjęto po zapoznaniu się z opiniami społeczności oraz zachowaniem oszustów po zdjęciu bana:
”Już po kampanii zawieszania i banowania kont stało się jasne, że choć poczyniliśmy znaczne postępy w kwestii wykrywania oszustw, nasze 14-dniowe blokowanie przy pierwszym przewinieniu nie było wystarczająco zniechęcające. W świetle waszych opinii oraz tego, jak zachowywali się oszuści po powrocie do gry, postanowiliśmy pójść o krok dalej: od teraz będziemy przyznawać permanentne bany za pierwsze wykroczenie w przypadku przyłapania na oszukiwaniu i będziemy jasno ogłaszać, kiedy nastąpią kolejne masowe blokady kont”.

Nie jest to odosobniony przypadek – ledwo dwa dni temu francuski deweloper wprowadził identyczne rozwiązanie w grze Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege. Oczywiście niesie to ze sobą ryzyko w postaci utraty części klientów, ale najwyraźniej Ubisoft uznał, że konieczne są drastyczne środki. Biorąc pod uwagę skalę problemu (wspomniano o nim nawet na antenie amerykańskiego kanału Fox News) oraz chwalenie permanentnych banów w Overwatch przez graczy, nieugięta postawa firmy zdaje się w pełni uzasadniona.
Więcej:Anno 117 w końcu rozwiąże irytujący problem z DLC z Anno 1800, co ucieszyło fanów
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).