Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire

Twórcy Mouse: P.I. for Hire opublikowali zakulisowe wideo, w którym opowiedzieli o wielu aspektach gry, takich jak grafika, walka czy historia.

Marcin Bukowski

Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire, źródło grafiki: Fumi Games.
Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire Źródło: Fumi Games.

Polskie niezależne studio Fumi Games opublikowało nowy materiał z nadchodzącej gry Mouse: P.I. for Hire. W 17-minutowym wideo deweloperzy opowiadają o grafice, historii, klimacie noir i wielu innych aspektach produkcji. Całość możecie obejrzeć poniżej i warto to zrobić, bo ich gra zapowiada się nietuzinkowo.

Grafika jak z lat 30. XX wieku

Oprawa graficzna Mouse: P.I. for Hire utrzymana jest w stylu inspirowanym animacją rubber house z lat 30., rysowaną ręcznie klatka po klatce. Dzięki temu twórcy nie są np. ograniczeni potrzebą zachowania realizmu. Nie jest to jednak łatwe zadanie i stwarza kilka wyzwań.

Ponieważ akcja gry dzieje się w trzech wymiarach, zespół musiał przygotować sześć różnych wersji każdej postaci, które widzimy zależnie od kąta patrzenia. Oznacza to znacznie więcej pracy dla rysowników. Również utrzymanie gry w czarno-białej kolorystyce wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Twórcy nie mogli na przykład użyć słynnej żółtej farby, która kieruje graczy, co wymusiło znalezienie bardziej kreatywnych rozwiązań.

W grze wcielimy się w Jacka Peppera, prywatnego detektywa i weterana wojennego nękanego dawnymi demonami. Musi on rozwiązać trzy różne sprawy zlecone mu przez klientów. Przechodząc przez lokacje znajdziemy wiele poszlak, które następnie połączymy w całość w biurze. W ten sposób odblokujemy kolejne poziomy lub rozmowy z postaciami niezależnymi w głównym obszarze miasta Mouseberg.

Pełna akcji walka i zróżnicowany arsenał

W wideo twórcy opowiedzieli również o pełnej akcji walce. Opisano różnorodność przeciwników, którzy początkowo przedstawieni są w swojej podstawowej formie, ale wraz z postępami w rozgrywce napotkamy ich zmodyfikowane warianty. Zaprezentowano także wiele różnych rodzajów broni. Każdą z nich będzie można ulepszyć, dodatkowo odblokowując w ten sposób alternatywny tryb strzelania.

Naszym podejściem było sprawić, by każda broń dawała wrażenie: „to idealna broń dla tego konkretnego wroga”. Jednakże to jak je zaprojektowaliśmy, a to jak użyją ich gracze, może okazać się kompletnie różnymi scenariuszami.

Mouse: P.I. for Hire zmierza na PC oraz konsole PS4, PS5, XOne, XSX/S i Nintendo Switch. Gra zadebiutuje 19 marca 2026 roku.

Mouse: P.I. for Hire

Mouse: P.I. for Hire

PC PlayStation Xbox Nintendo
przed premierą

Data wydania: 19 marca 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
7
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl