Polskie studio tworzy FPS-a w stylu kreskówek z lat 30. Autorzy zdradzają sekrety noirowej historii i pełnej akcji walki w MOUSE: P.I. For Hire
Twórcy Mouse: P.I. for Hire opublikowali zakulisowe wideo, w którym opowiedzieli o wielu aspektach gry, takich jak grafika, walka czy historia.
Polskie niezależne studio Fumi Games opublikowało nowy materiał z nadchodzącej gry Mouse: P.I. for Hire. W 17-minutowym wideo deweloperzy opowiadają o grafice, historii, klimacie noir i wielu innych aspektach produkcji. Całość możecie obejrzeć poniżej i warto to zrobić, bo ich gra zapowiada się nietuzinkowo.
Grafika jak z lat 30. XX wieku
Oprawa graficzna Mouse: P.I. for Hire utrzymana jest w stylu inspirowanym animacją rubber house z lat 30., rysowaną ręcznie klatka po klatce. Dzięki temu twórcy nie są np. ograniczeni potrzebą zachowania realizmu. Nie jest to jednak łatwe zadanie i stwarza kilka wyzwań.
Ponieważ akcja gry dzieje się w trzech wymiarach, zespół musiał przygotować sześć różnych wersji każdej postaci, które widzimy zależnie od kąta patrzenia. Oznacza to znacznie więcej pracy dla rysowników. Również utrzymanie gry w czarno-białej kolorystyce wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Twórcy nie mogli na przykład użyć słynnej żółtej farby, która kieruje graczy, co wymusiło znalezienie bardziej kreatywnych rozwiązań.
W grze wcielimy się w Jacka Peppera, prywatnego detektywa i weterana wojennego nękanego dawnymi demonami. Musi on rozwiązać trzy różne sprawy zlecone mu przez klientów. Przechodząc przez lokacje znajdziemy wiele poszlak, które następnie połączymy w całość w biurze. W ten sposób odblokujemy kolejne poziomy lub rozmowy z postaciami niezależnymi w głównym obszarze miasta Mouseberg.
Pełna akcji walka i zróżnicowany arsenał
W wideo twórcy opowiedzieli również o pełnej akcji walce. Opisano różnorodność przeciwników, którzy początkowo przedstawieni są w swojej podstawowej formie, ale wraz z postępami w rozgrywce napotkamy ich zmodyfikowane warianty. Zaprezentowano także wiele różnych rodzajów broni. Każdą z nich będzie można ulepszyć, dodatkowo odblokowując w ten sposób alternatywny tryb strzelania.
Naszym podejściem było sprawić, by każda broń dawała wrażenie: „to idealna broń dla tego konkretnego wroga”. Jednakże to jak je zaprojektowaliśmy, a to jak użyją ich gracze, może okazać się kompletnie różnymi scenariuszami.
Mouse: P.I. for Hire zmierza na PC oraz konsole PS4, PS5, XOne, XSX/S i Nintendo Switch. Gra zadebiutuje 19 marca 2026 roku.