Polacy opracowali niezwykle rozbudowaną modyfikację do Baldur’s Gate: Enhanced Edition. Dostępny od wczoraj projekt powstawał przez 4 lata. Dzięki niemu do gry trafiły nowe lokacje, misje oraz unikatowi bohaterowie niezależni.

Nie zdziwiłbym się, gdyby za 20 lat seria Baldur’s Gate nie tylko istniała nadal w sercach graczy, ale wciąż byłaby przez nich uzupełniana o nowe elementy. Piotr „nowus777” Nowakowski poświęcił ostatnie 4 lata na przygotowanie modyfikacji do Baldur’s Gate: Enhanced Edition zatytułowanej Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy. Owoc jego wysiłków od wczoraj jest dostępny dla wszystkich miłośników oryginału.
Twórca połączył w swojej pracy autorską zawartość BGEE 10 NPC Project oraz Project X, za którego stworzenie odpowiadają użytkownicy viader i Selendis. Modyfikacja wprowadza do gry aż 10 nowych bohaterów, których można włączyć do drużyny (pełną listę znajdziecie tutaj). Każdy z nich otrzymał własne zadania, odmienne reakcje na świat i decyzje gracza, wątki romansowe i konflikty, a także pełne udźwiękowienie.
W pracach nad dubbingiem bezpłatnie uczestniczyli fani serii. Co więcej, podstawowych polskich linii dialogowych doczekali się także bohaterowie znani z wersji stworzonej przez Beamdog, czyli Neera, Rasaad, Dorn i Baeloth. Za sprawą modyfikacji do gry trafiło też 100 nowych postaci, unikatowe lokacje oraz autorskie questy.
Modyfikacja w wersji 3.0.0. dostępna jest za darmo (pod tym adresem), a do jej uruchomienia wymagana jest najnowsza wersja gry Baldur’s Gate: Enhanced Edition. Warto dodać, że twórca już pracuje nad rozszerzeniem swojego dzieła. Szczegółowe informacje o postępach autor zamieszcza na stronie klanu Children of Bhaal.
Przypominamy jeszcze, że w sierpniu we wczesnym dostępie zadebiutować powinna trzecia odsłona serii, za której przygotowanie odpowiedzialne jest studio Larian. Fabuła „trójki” będzie miała miejsce 100 lat po wydarzeniach znanych z poprzednich części.
GRYOnline
Gracze
Steam
83

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.