W dobiegającym końca tygodniu na rynek trafiły dwie duże polskie produkcje, a kolejna została zapowiedziana. Ponadto w Krakowie odbyła się impreza Digital Dragons.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w tym tygodniu.
Katowickie studio Jujubee zapowiedziało grę KURSK. Projekt zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Produkcja opisywana jest jako przygodówka z wątkami szpiegowskimi i elementami grozy, a jej fabuła skoncentruje się na tytułowym rosyjskim okręcie podwodnym, który zatonął na Morzu Barentsa w sierpniu 2000 roku.
Gra w pierwszej kolejności pojawi się na pecetach pod koniec 2016 roku. Na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4 zawita w późniejszym, ale niesprecyzowanym na razie terminie.
Firma Cenega poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyła gra Mad Max. Produkcja ukaże się 4 września w polskiej (napisy) i angielskiej wersji językowej na pecety i konsole PlayStation4 i Xbox One.. Za tłumaczenie odpowiada firma QLOC S.A.
Najważniejszym wydarzeniem tego tygodnia była oczywiście premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, która trafiła na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Na ten moment czekaliśmy od dawna, ale nie obyło się bez problemów i część płyt wypuszczonych na rynek okazała się wadliwa.
Ponadto sporo emocji wywołała grafika, która okazała się nie być tak ładna, jak to obiecywały pierwsze zwiastuny. Autorzy przyznali, że oprawa wizualna została uproszczona. Winą za to obarczono fakt, że gra powstawała jednocześnie na pecety i konsole. Stwierdzono jednak, że bez multiplatformowości produkcja tytułu o takim rozmachu byłaby nieopłacalna.
Nawet te wszystkie cięcia okazały się być jednak niewystarczające do uzyskania płynności na konsolach i wydania na PlayStation 4 oraz Xboksa One mają z tym spore problemy. Gra na PC również ma zresztą spore wymagania sprzętowe. Posiadaczom kart firmy Nvidia przydać się mogą specjalne sterowniki zoptymalizowane pod ten tytuł.
Wiedżmin 3: Dziki Gon nie był jedyną dużą premierą tego tygodnia. Na rynek trafiła również mobilna karcianka Earthcore: Shattered Elements, autorstwa polskiego studia Tequila Games.
Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i dostępna jest obecnie wyłącznie na urządzenia systemem iOS. Twórcy zamierzają jednak opracować także wersje na Androida i pecety.

Złe wieści napłynęły ze studia Techland. Po długich analizach autorzy doszli do wniosku, że gra Hellraid nie ma szans na spełnienie wewnętrznych oczekiwań i wymogów jakościowych. Dlatego prace nad nią zostały wstrzymane.
Nie oznacza to definitywnego końca projektu i cześć zespołu produkcyjnego wróciła obecnie do fazy koncepcyjnej. Możliwe więc, że Hellraid się w przyszłości odrodzi, ale w innej formie i nowa wersja zapewne nie będzie przypominała poprzedniej.

Z Techlandu napłynęły jednak również także pozytywne wieści. Firma pochwaliła się, że w Dying Light zagrało już ponad 4,5 mln graczy. Liczba ta nie znajduje bezpośredniego przełożenia na ilość sprzedanych egzemplarzy, ale i tak jest imponująca. Przypomnijmy, że niedawno twórcy ogłosili, że produkcja znalazła 3 mln nabywców, z czego 80 tys. w samej Polsce.
Dying Light jest obecnie dla Techlandu priorytetem i produkcją dodatków do tej gry zajmuje się większość pracowników studia, w tym spora część zespołu z zawieszonego Hellraid.

W tym tygodniu w Krakowie odbyła się dwudniowa konferencja branżowa Digital Dragons. W jej trakcie zorganizowano szereg paneli, na których o tajnikach swojej pracy mówili przedstawiciele takich firm jak CD Projekt RED, Techland, Ubisoft, 11bit Studios, The Astronauts, Obsidian Entertainment czy 2K Games.
Ponadto w ramach konkursu Indie Showcase można było zobaczyć i zagrać w kilkadziesiąt gier niezależnych. Rywalizację wygrało roguelike The Shadowborn, którego twórca opuścił tegoroczne Digital Dragons z dwiema nagrodami: statuetką od 1ndie World oraz tą najważniejszą, za najlepszą produkcję na Indie Showcase. Kolejne miejsca na podium przypadły zręcznościówce Lichtspeer oraz przygodówkowemu horrorori Bulb Boy.
W trakcie imprezy rozdano także nagrody Digital Dragons za rok 2014. Po dwa wyróżnienia odebrały studia 11bit za This War of Mine (najlepsza polska gra oraz najlepszy game design) oraz The Astronauts za Zaginięcie Ethana Cartera (najlepsze audio oraz oprawa artystyczna).
Więcej:Cenega wesprze Ubisoft w Polsce, to nowy dystrybutor gier globalnego wydawcy
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.