Wiedźmin 3: Dziki Gon – zobacz porównanie ustawień grafiki

W serwisie PCGamingWiki opublikowano artykuł, w którym porównano ustawienia grafiki w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Warto więc sprawdzić jak poszczególne efekty wizualne wpływają na wygląd i wydajność produkcji.

Kamil Zwijacz

W serwisie PCGamingWiki przygotowano specjalny artykuł na temat wydajności gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - podobnie, jak zrobiono to w zeszłym miesiącu przy okazji PC-towego wydania Grand Theft Auto V. W tekście znajdziecie informacje o jakości grafiki w różnych ustawieniach i przy zastosowaniu rozmaitych efektów. Zauważono m.in., że jakość cieni nie wpływa znacząco na wydajność produkcji. Tylko w przypadku, gdy ustawi się je na ultra gra traci blisko 70% z płynności animacji, w porównaniu do niższych ustawień. Co ciekawe, woda powodująca duże spadki płynności (około 40%) na najwyższych ustawieniach, nie różni się diametralnie od tej w najgorszej jakości. Zdecydowanie warto więc kliknąć na poniższy link, gdzie znajdziecie pozostałe ciekawostki wraz z grafikami z suwakiem, pozwalającym porównać wszystkie ustawienia. Poniżej natomiast publikujemy dwa porównania – ustawień ogólnych oraz tych związanych z jakością wody.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - niskie ustawienia graficzne.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - ustawienia ultra.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - niska jakość wody.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - najwyższa jakość wody.

Warto także wspomnieć, że wielki wpływ na wydajność produkcji ma opcja Nvidia HairWorks, która powoduje duże spadki animacji. Na forum Reddit opublikowano rozwiązanie tego problemu. W pliku „renderer.ini” (katalog „C:\GOG Games\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\config\base”) należy zmienić wartość “hairworksAAlevel=8” na 4, dzięki czemu włosy wyglądają porządnie, ale nie pożerają ogromnej ilości mocy przerobowych.

Co ciekawe, rozwiązanie to może już być nieaktualne, gdyż studio CD projekt RED opublikowało patch 1.0.3, w którym m.in. poprawiono wydajność techniki Nvidia Hairworks. Ponadto aktualizacja ulepszyła stabilność i działanie produkcji oraz naprawiła kilka mniejszych błędów. Krótko pisząc, trzeba sprawdzić własnej skórze, jak to wszystko działa.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-05-21
20:44

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Hydro2 [12]

A ty do szkoły, umiesz ty czytać, te zrzuty są BEZ PORÓWNANIA do domyślnych opcji, czemu nie wrzuciłeś tych ostatnich? Bo mam rację, proste.

Dziwnym trafem to zawsze ci z mocnymi gpu widzą zmiany tam gdzie ich nie ma, jakieś urojenia...

Specjalnie dla ciebie z tamtego wątku PORÓWNANIE

4K wszystko max domyślnie

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/912/N875D6.png

4 wszystko max + modyfikacje

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/633/asvOuR.png

No i co, praktycznie to samo, głównie kolorystyka, bo o ile tam pisałem, że jeszcze mgła, to ona jest i w oryginale taka sama tylko zależy od momentu zrobienia zrzutu.

Więc skończ te brednie albo przedstaw konkretne porównanie, a nie pajacujesz, posiadanie mocnego pc nie zwalania z myślenia.

A tak szczerze to już chyba wolę te domyślne 4k ultra, choć oczywiście o 4k mogę zapomnieć.

Komentarz: kaszanka9
2015-05-21
20:47

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Sir Xan [13]

Nie tylko woda, z porównania pc gaming wiki wynika, że głównie obciążają cienie, zasięg roślinności no i co śmieszne ta woda, czyli cienie, woda medium, zasięg roślin low/medium i reszta high/ultra, musi działać i wyglądać optymalnie.

Komentarz: kaszanka9
2015-05-21
22:47

JaspeR90k Generał

JaspeR90k

No to wielkie łatanie czas zacząć, a ja standardowo poczekam sobie kilka tygodni (a jeżeli trzeba będzie to miesięcy) na finalny produkt i dopiero wtedy dokonam zakupu.

Komentarz: JaspeR90k
2015-05-21
23:27

jaalboja Generał

Panowie prawda jest jasna:

Low = high może nawet miejscami Ultra praktycznie w tej grze.

Wiec są 2 kwestie:
1. Po co kupować kompa z kartą za 2000 zł skoro na takiej za 1000 czy mniej też to wygląda identycznie prawie.
2. Dlaczego tak wymagania rosną mimo, że wygląd gry nie rośnie.

Jak dla mnie to chore. Albo gra na Low powinna wyglądać słabiej. Albo gra na Ultra powinna mieć mniejsze wymagania. Bo to jest nielogiczne, że zmiany widać głownie w spadku FPS. W jakości gry już mniejsze.

Pomijam 4k bo tak jak pisał Kaszanka sama rozdzielczość tworzy jakość. Rozmawiajmy o tym co dostępne dla śmiertelników czyli HD na Ultra.

Komentarz: jaalboja
2015-05-22
07:42

davci0 Junior

Na ss moze bardzo nie widac tej roznicy ale jak sie gra to juz miedzy srednimi a uber widac gigantyczna roznice i spadek fpsow. Ja na srednich mam stale 60 a na ultra zdazaja sie spadki nawet do 40 ... Ale i tak gram na ultra bo wszystko wyglada cudownie ;)

Komentarz: davci0

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl