Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 maja 2015, 15:02

autor: Góral

Wiedźmin 3: Dziki Gon – zobacz porównanie ustawień grafiki

W serwisie PCGamingWiki opublikowano artykuł, w którym porównano ustawienia grafiki w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Warto więc sprawdzić jak poszczególne efekty wizualne wpływają na wygląd i wydajność produkcji.

W serwisie PCGamingWiki przygotowano specjalny artykuł na temat wydajności gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - podobnie, jak zrobiono to w zeszłym miesiącu przy okazji PC-towego wydania Grand Theft Auto V. W tekście znajdziecie informacje o jakości grafiki w różnych ustawieniach i przy zastosowaniu rozmaitych efektów. Zauważono m.in., że jakość cieni nie wpływa znacząco na wydajność produkcji. Tylko w przypadku, gdy ustawi się je na ultra gra traci blisko 70% z płynności animacji, w porównaniu do niższych ustawień. Co ciekawe, woda powodująca duże spadki płynności (około 40%) na najwyższych ustawieniach, nie różni się diametralnie od tej w najgorszej jakości. Zdecydowanie warto więc kliknąć na poniższy link, gdzie znajdziecie pozostałe ciekawostki wraz z grafikami z suwakiem, pozwalającym porównać wszystkie ustawienia. Poniżej natomiast publikujemy dwa porównania – ustawień ogólnych oraz tych związanych z jakością wody.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - niskie ustawienia graficzne. - Wiedźmin 3: Dziki Gon – zobacz porównanie ustawień grafiki - wiadomość - 2015-05-21
Wiedźmin 3: Dziki Gon - niskie ustawienia graficzne.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - ustawienia ultra. - Wiedźmin 3: Dziki Gon – zobacz porównanie ustawień grafiki - wiadomość - 2015-05-21
Wiedźmin 3: Dziki Gon - ustawienia ultra.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - niska jakość wody. - Wiedźmin 3: Dziki Gon – zobacz porównanie ustawień grafiki - wiadomość - 2015-05-21
Wiedźmin 3: Dziki Gon - niska jakość wody.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - najwyższa jakość wody. - Wiedźmin 3: Dziki Gon – zobacz porównanie ustawień grafiki - wiadomość - 2015-05-21
Wiedźmin 3: Dziki Gon - najwyższa jakość wody.

Warto także wspomnieć, że wielki wpływ na wydajność produkcji ma opcja Nvidia HairWorks, która powoduje duże spadki animacji. Na forum Reddit opublikowano rozwiązanie tego problemu. W pliku „renderer.ini” (katalog „C:\GOG Games\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\config\base”) należy zmienić wartość “hairworksAAlevel=8” na 4, dzięki czemu włosy wyglądają porządnie, ale nie pożerają ogromnej ilości mocy przerobowych.

Co ciekawe, rozwiązanie to może już być nieaktualne, gdyż studio CD projekt RED opublikowało patch 1.0.3, w którym m.in. poprawiono wydajność techniki Nvidia Hairworks. Ponadto aktualizacja ulepszyła stabilność i działanie produkcji oraz naprawiła kilka mniejszych błędów. Krótko pisząc, trzeba sprawdzić własnej skórze, jak to wszystko działa.