Nowy polski survival FPP. Dlaczego zatonął okręt atomowy KURSK?
Katowickie studio Jujubee zapowiedziało swój kolejny projekt - KURSK. W przeciwieństwie do poprzednich produkcji deweloperów, ich najnowsza gra ukaże się na komputerach PC i klasy Mac oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
Piotr Bicki
Mające siedzibę w Katowicach niezależne studio Jujubee znane było dotychczas głównie z produkcji wydawanych na platformy mobilne. Najwyraźniej jednak deweloperzy postanowili spróbować swoich sił w znacznie większym przedsięwzięciu. Przedstawiciele firmy zapowiedzieli bowiem KURSK – grę, która opracowywana jest z myślą o komputerach osobistych działających pod kontrolą Windowsa oraz Mac OS, a także konsolach Xbox One i PlayStation 4. Szczegółów dotyczących projektu ujawniono na razie niewiele – wiadomo tylko, że projekt ma być przygodówką z „wątkami szpiegowskimi” i „elementami grozy”, a przedstawione wydarzenia będziemy obserwować w perspektywie pierwszoosobowej. Duży nacisk położony ma zostać na fabułę. Ta koncentrować się będzie na tytułowym rosyjskim okręcie podwodnym Kursk, który zatonął na Morzu Barentsa w sierpniu 2000 roku.

W przeslanej do mediów informacji prasowej Michał Stępień, prezes zarządu studia Jujubee podkreślił, że katastrofa statku wciąż budzi sporo kontrowersji. Można się więc spodziewać, że zadaniem graczy będzie rozwikłanie tajemnicy, a przy okazji ujawnienie związanego z nią spisku. Niewykluczone, że więcej szczegółów ujawnionych zostanie w trakcie tegorocznej edycji Digital Dragons – krakowskiej imprezy, która rozpocznie się jutro i potrwa do najbliższego piątku (22 maja).
KURSK w pierwszej kolejności pojawić ma się na pecetach oraz komputerach z systememem Mac OS – na te platformy produkcja trafi pod koniec 2016 roku. Na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4 ukazać ma się w późniejszym, ale niesprecyzowanym na razie terminie.
Studio Jujubee to niezależny, katowicki zespół założony przez byłych pracowników CD Projekt RED, Traveller’s Tales oraz Infinite Dreams. Ekipa do tej pory koncentrowała się na produkcjach mobilnych – deweloperzy mają na swoim koncie dwie odsłony opracowywanych z myślą o smartfonach i tabletach efektownych wyścigów Flashout. KURSK będzie ich debiutem na platformach stacjonarnych.
Więcej:92% pozytywnych opinii na Steam. Tyle pochwał zebrał powrót 26-letniej przygodowej klasyki

Gracze
Steam
- Jujubee
- przygodówki FPP
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Skoro to nie szuter, prosze o wersje VR! Alien Isolation nie byl pelnoprawnym shooterem, z tego powodu gralo sie w niego zajebiscie dobrze, prawie jak dawno temu w Riddicka - ahhh Riddick w VR....
zanonimizowany930719 Senator
Wysłałem do Jujubee pytanie i otrzymałem odpowiedzieć. Możemy zdementować wszystkie ewentualne podejrzenia o to, że Kursk będzie zawierać jakiekolwiek "elementy nadprzyrodzone". Wspominane "elementy grozy" developerzy traktują jako pretekst do stworzenie gęstej i klaustrofobicznej atmosfery zagrożenia i napięcia. Chodzi im też o to, żeby opowiadana historia była jak najbardziej realistyczna. Duchów, macek i ektoplazmy w Kursku więc nie będzie.
Bardzo mnie cieszy takie podejście i serio zaczynam im kibicować.
zanonimizowany930719 Senator
No i przestałem im kibicować. Zmieniłem zdanie, w końcu dostrzegłem, że wszystko wskazuje na to, że Kursk to tak naprawdę wyrachowany skok na kasę podpierający się bardzo prostą logiką: "klimat polityczny sprzyja zrobieniu gry kontrowersyjnej, szum medialny może pozytywnie przełożyć się pozytywnie na wyniki sprzedaży".
Nic już nie wskazuje na to, że celem studia jest przedstawienie ich wersji tragedii z poszanowaniem pamięci tragicznie zmarłych marynarze. Zresztą to nieistotne, choćby nie wiadomo jakby się starali - nie jest to możliwe.