Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2015, 19:50

autor: Adrian Werner

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10 - 16 sierpnia 2015 r.)

W minionym tygodniu na polskim rynku gier działo się wiele. Zamknięto jedno ze studiów, podczas gdy inne podpisało umowę ze światowym wydawcą. Poznaliśmy także wyniki sprzedaży Dying Light oraz konkrety odnośnie pierwszego dodatku i dowiedzieliśmy się, ile kosztować będzie wyprodukowanie Sniper: Ghost Warrior 3.

W minionym tygodniu dowiedzieliśmy się sporo na temat pierwszego dużego dodatku do Dying Light. - Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10 - 16 sierpnia 2015 r.) - wiadomość - 2015-08-17
W minionym tygodniu dowiedzieliśmy się sporo na temat pierwszego dużego dodatku do Dying Light.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Zapowiedzi wydawnicze

Battleborn

Firma Cenega pochwaliła się, że wyda w naszym kraju grę Battleborn, czyli nastawioną na rozgrywki multiplayer strzelankę studia Gearbox Interactive.

Premiera nastąpi 9 lutego 2016 roku i produkcja ukaże się na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Obecnie nie ma w planach opracowania lokalizacji.

Wieści

Wyśmienita sprzedaż Dying Light i pierwsze konkrety odnośnie dodatku The Following.

Studio Techland ma powody do zadowolenia. Zespół pochwalił się, że sprzedaż gry Dying Light przekroczyła 5 milionów egzemplarzy. W odpowiedzi na ten sukces autorzy rozpoczęli już przymiarki do kontynuacji. Testują obecnie pierwsze rozwiązania, ale co ciekawe, ich pomysły są na tyle ambitne, że nie są pewni czy będą możliwe do zrealizowania na PlayStation 4 i Xbox One.

Przede wszystkim jednak Techland pracuje obecnie nad Dying Light: The Following, czyli dużym dodatkiem fabularnym do pierwszej części. W minionym tygodniu twórcy wreszcie ujawnili więcej konkretów na temat tego projektu i opublikowali premierowy zwiastun. Akcja rozszerzenia toczyć się ma po wydarzeniach z podstawowej wersji gry. Opuścimy miasto Harran i przeniesiemy się do nowej lokacji, rozmiarami przebijającej wszystkie mapy z podstawowej wersji razem wzięte.

Produkcja zaoferuje rozbudowaną kampanię, która powinna starczyć na około 10 godzin zabawy. Lokacje mają być bardziej otwarte i podróżowanie po nich ułatwią pojazdy typu buggy, które będziemy mogli w dużym stopniu modyfikować i ulepszać. Rozszerzona zostanie także lista uzbrojenia służącego do ataków dystansowych.

Po więcej informacji odsyłamy do naszej zapowiedzi:

  1. Zapowiedź Dying Light: The Following

Shadow Warrior 2 – nowe informacje

Studio Flying Wild Hog stawiło się na targi gamescom z grywalną wersją Shadow Warrior 2. Nie odbiegała ona zbytnio od tego, co pokazano podczas E3, ale twórcy ujawnili za to sporo nowych informacji. Dowiedzieliśmy się m.in., że podczas zabawy będziemy mogli skorzystać z 70 typów uzbrojenia. Te śmiercionośne zabawki obejmą zarówno broń palną, jak i białą, w tym krótkie miecze oraz szpony.

Ponadto pojawi się system proceduralnego generowania obrażeń, co zapewni większą różnorodność reakcji wrogów na zadawane im rany. Pomiędzy misjami odwiedzimy tzw. hub, czyli mały wycinek miasta, gdzie będziemy mogli podjąć się realizacji opcjonalnych zadań fabularnych oraz misji losowych.

Twórcy zapewnili także, że w przeciwieństwie do pierwszego Shadow Warrior, który trafił na konsole wiele miesięcy po premierze pecetowej, kontynuacja zadebiutuje tego samego dnia na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.

Hatred - darmowy dodatek ukaże się nieco wcześniej

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10 - 16 sierpnia 2015 r.) - ilustracja #3

Już od pewnego czasu wiemy, że polskie studio Destructive Creations pracuje nad darmowym dodatkiem do kontrowersyjnej strzelanki Hatred. Początkowo miał on zadebiutować jesienią, ale w zeszłym tygodniu twórcy ogłosili, że ukaże się on jeszcze przed końcem lata.

Niestety, nadal nie wiemy nic o zawartości rozszerzenia.

Bandai Namco wyda polskie Get Even

Tworzona przez polskie studio The Farm 51 pierwszoosobowa strzelanka Get Even znalazła wydawcę. Została nim firma Bandai Namco, która wspomoże twórców finansowo i zapewni kampanię promocyjną.

Przypomnijmy, że gra zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4, a jej premiera zaplanowana została na przyszły rok.

Sniper: Ghost Warrior 3 z budżetem 55 mln złotych, autorzy zerwali współpracę z Bandai Namco

Nie wszyscy polscy deweloperzy są fanami Bandai Namco. Studio CI Games zerwało współpracę z tą firmą i zamierza samodzielnie wydać grę Sniper: Ghost Warrior 3 na Zachodzie. Porzucony wydawca kwestionuję tę decyzję i sprawa może skończyć się w sądzie.

Ponadto twórcy pochwalili się, że nad Sniper: Ghost Warrior 3 pracuje obecnie około 80 osób, a budżet produkcyjny wynosi 40 mln złotych. Ponadto autorzy chcą dodatkowe 15 mln przeznaczyć na promocję gry i kwota ta w razie potrzeby zostanie zwiększona.

Dark Stork Studios zbankrutowało

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10 - 16 sierpnia 2015 r.) - ilustracja #6

Założone w 2013 roku poznańskie studio Dark Stork zbankrutowało zanim jeszcze zdołało wypuścić pierwszy projekt. Zespół początkowo miał ambitne plany i do prac nad nieujawnioną do tej pory grą zaangażował m.in. kompozytora Jana A. P. Kaczmarka oraz pisarza Marcina Mortkę.

Firmę założył Mikołaj Świtalski. Koniec studia spowodowały kłopoty finansowe łożącego na całe przedsięwzięcie jego ojca, czyli Mariusza Świtalskiego. Majątek tego biznesmena w ostatnim czasie skurczył się bowiem o pół miliarda złotych. Obecnie trwają poszukiwania firmy zainteresowanej wykupieniem studia.

Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał oficjalne narzędzia moderskie

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10 - 16 sierpnia 2015 r.) - ilustracja #7

W minionym tygodniu studio CD Projekt RED udostępniło narzędzia moderskie do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Umożliwiają one m.in. zmianę tekstur i obiektów oraz modyfikowanie statystyk przedmiotów.

Nie obyło się jednak bez kontrowersji. Twórcy poinformowali bowiem, że nie mają w planach wypuszczenia tzw. Redkita, czyli edytora pozwalającego na tworzenie nowych przygód. Powoduje to, że raczej nie powinniśmy spodziewać się fanowskich kampanii. Jest to o tyle rozczarowujące, że w zeszłym roku autorzy obiecywali, że takowy edytor jednak się ukaże.

Ciekawe linki

  1. Zwyczaje i preferencje polskich graczy według PBI
  2. Jak polscy gracze odbierają współczesne gry komputerowe oraz w jakim kierunku według nich zmierza rynek