PlayStation po cichu zmienia strategię działania. Jeden usunięty wskaźnik z raportu mówi nam bardzo wiele

Sony może ograniczyć wydawanie gier na inne platformy. Najnowszy raport japońskiego giganta sugeruje, że będzie on stawiał przede wszystkim na PlayStation 5 oraz własny ekosystem.

Maciej Gaffke

PlayStation po cichu zmienia strategię działania. Jeden usunięty wskaźnik z raportu mówi nam bardzo wiele, źródło grafiki: Sony Interactive Entertainment.
PlayStation po cichu zmienia strategię działania. Jeden usunięty wskaźnik z raportu mówi nam bardzo wiele Źródło: Sony Interactive Entertainment.

Niewykluczone, że Sony Interactive Entertainment ograniczy wypuszczanie swoich gier na inne platformy. Choć gigant zdawał się zmierzać w stronę powszechnej rezygnacji z ekskluzywnych tytułów, to w tegorocznym raporcie korporacyjnym usunął on strategiczny punkt o nazwie: „przychody z gier poza konsolami” (czyli PlayStation 4 / PlayStation 5).

Rzucając okiem do raportu za poprzedni rok, można znaleźć w nim cztery strategicznie kluczowe wskaźniki dla przychodów korporacji. Poza wymienionym wyżej punktem dokument mówił też o:

  1. sprzedanych egzemplarzach PS5 na świecie;
  2. miesięcznej liczbie aktywnych użytkowników PlayStation;
  3. łącznym czasie poświęconym na granie.

W tegorocznym raporcie pozostały jedynie powyższe trzy punkty. Decyzja Sony o usunięciu ze strategicznych wskaźników „przychodów z gier wypuszczanych na innych platformach” może być zrozumiała, ponieważ, jak dowodzi sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku fiskalnego, stanowiły one tylko 2% wszystkich wpływów.

Nie oznacza to jednak, że gry z PS5 nie trafią już nigdy na PC, Xboxy Series X/S czy Nintendo Switch. Być może nowa strategia japońskiej firmy ulegnie zmianie po zapoznaniu się z zarobkami ze sprzedaży choćby Helldivers 2, które niedawno zadebiutowało na konsolach Microsoftu i w pierwszych dniach sprzedawało się nawet lepiej od oryginalnego wydania na PlayStation (do tej pory tytuł był dostępny wyłącznie na PC oraz PS5). Mimo wszystko, jak zauważają m.in. insiderzy skupieni wokół branży gier, Sony wydaje się skupiać wyłącznie na swoim ekosystemie i zwiększaniu sprzedaży PlayStation 5.

Podobało się?

0

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

„Przynajmniej jest za darmo”. W Assassin's Creed: Shadows możesz zdobyć strój Ezio, ale zajmie ci to prawie miesiąc

Następny
„Przynajmniej jest za darmo”. W Assassin's Creed: Shadows możesz zdobyć strój Ezio, ale zajmie ci to prawie miesiąc

Szef Gearboxa nie gryzł się w język, gdy odpowiadał na krytykę Borderlands 4: „To gra dla graczy premium”

Poprzedni
Szef Gearboxa nie gryzł się w język, gdy odpowiadał na krytykę Borderlands 4: „To gra dla graczy premium”

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl