CD Projekt RED może zaskoczyć premierą nowego DLC do Wiedźmina 3 już w pierwszej połowie 2026 roku, twierdzi Noble Securities.
Premiera trzeciego dodatku do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu ma nastąpić w 2026 roku, twierdzi polski analityk.
Tak jak zapowiadano, gala The Game Awards 2025 obyła się bez wieści od Grupy CD Projekt, ale bynajmniej nie uciszyło to dyskusji na temat rzekomego DLC do trzeciej odsłony wirtualnej sagi Geralta. Swoje trzy grosze dołożył Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities, który udostępnił aktualizację swojego raportu, a wcześniej udzielił wywiadu serwisowi Strefa Inwestorów.
Noble Securities „zakłada”, że „nowy płatny dodatek (DLC) do Wiedźmina 3” trafi na rynek w maju 2026 roku, a jego budżet oszacowano na 52 miliony złotych. Tym samym rozszerzenie ukazałoby się w 10. rocznicę premiery dodatku Krew i Wino.
Ponadto Chrzanowski twierdzi, jakoby to wydarzenie miało rozpocząć kampanię marketingową Wiedźmina 4. Mogłoby to sugerować jakieś powiązanie owego DLC z następną odsłoną serii, być może w formie pomostu fabularnego między „trójką” a „czwórką”.
Co więcej, grupa podała też wspólny szacowany budżet „nieujawnionych projektów, które mogą zadebiutować w przyszłym roku (28 mln zł). To ma pomóc CDP osiągnąć 61 mln zł „potencjalnych przychodów” w 2026 roku.
W raporcie znalazła się też wzmianka na temat debiutu Wiedźmina 4, którego Noble Securities spodziewa się w czwartym kwartale 2027 roku. Ma to być efektem potwierdzenia przez CD Projekt braku premiery w 2026 roku, a tym samym informacji o „wydłużeniu” prac rozwojowych nad projektem.
Z tego powodu analitycy szacują, że sam budżet produkcyjny W4 może dobić do 1,4 miliarda złotych (plus drugie tyle na marketing). Po części to efekt prac nad technologią, która przecież zostanie wykorzystana także w innych projektach, w tym całej nowej trylogii Wiedźmina oraz remaku pierwszej gry z serii. Niemniej Noble Securities nadal podaje łączny budżet produkcyjny trylogii na 2,1-3,2 mld zł, a wszystkie trzy gry mają zadebiutować w przeciągu 6 lat (a przynajmniej podobno taki jest plan zarządu CDP).
NS wspomniało też pokrótce o Cyberpunku 2, który rzekomo ma ukazać się pod koniec 2030 roku (z trybem wieloosobowym), czyli na dziesięciolecie premiery Cyberpunka 2077. Obecnie nad grą pracuje 135 osób, a choć zespół ten „ma ulec podwojeniu w ciągu dwóch lat”, jest zrozumiałe, że CP2 nie ukaże się zbyt prędko, skoro CD Projekt Red w pierwszej kolejności skupia się na nowej wiedźmińskiej trylogii (nawet mimo rozdzielenia procesu produkcji obu marek między Amerykę i Polskę).
Co się tyczy pozostałych projektów polskiego dewelopera, tu akurat analitycy nie dotarli do informacji o jakichkolwiek „przełomach” w pracach nad tymi grami. Przeciwnie: zespół Fool’s Theory, który sprawuje pieczę nad Witcher Remake, miał zostać oddelegowany do pomocy przy Wiedźminie 4.
Jeżeli chodzi o postępy w pozostałych projektach to wciąż nie widać żadnego przełomu. Liczba deweloperów pracujących nad Sirius / Hadar na przełomie roku wzrosła o 14/11 osób. Z kolei zespół Fool’s Theory pracujący nad remake’iem Wiedźmina 1 został przesunięty do wsparcia W4, z którego assetów będzie czerpał. W konsekwencji przesuwamy daty premiery Sirius i Canis Majoris (remake W1) o rok (2028). Obniżyliśmy też cenę obu gier po 10 USD oraz spodziewany budżet produkcyjny po 50 mln zł. Hadar pozostaje w fazie pre-koncepcyjnej, dlatego bazując na czasie trwania prac koncepcyjnych w przypadku Orion przesuwamy debiut o 2 lata (2032)
Tradycyjnie podkreślamy, że nie są to oficjalne informacje i należy traktować je wyłącznie jako pogłoski. Nawet jeśli Noble Securities sprawia wrażenie, jakby faktycznie dotarło do dobrze poinformowanych źródeł (i na tej podstawie zaleca kupowanie akcji Grupy CD Projekt). Na ten moment mamy jedynie pewność, że Wiedźmin 4 nie ukaże się w 2026 roku, a Cyberpunk 2 jest już w fazie właściwej produkcji i trafi do sprzedaży najwcześniej w 2028 roku.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).