Członek zarządu CD Projektu nie wyobraża sobie zastępowania pracowników narzędziami AI. Sama sztuczna inteligencja „nie stworzy Wiedźmina 5”.
Studia deweloperskie wykorzystują możliwości sztucznej inteligencji w coraz większym zakresie, projektując dzięki jej narzędziom nowe gry wideo. Podczas niedawnej konferencji dla inwestorów przedstawiciele polskiego CD Projektu zostali zapytani o zastosowanie dóbr AI przez zespoły opracowujące Wiedźmina 4 i sequel Cyberpunka 2077.
Członek zarządu firmy CD Projekt Red, Michał Nowakowski, wypowiedział się na temat „dostępności talentów programistycznych” w studiach i potencjalnego wpływu rozwoju sztucznej inteligencji na zwolnienia pracowników. Według niego „dramatyczne” w ostatnim okresie masowe redukcje etatów nie są w ogóle powiązane z coraz większym wpływem AI na branżę.
W niektórych studiach panował [w ostatnim czasie – dop. red.] chaos. Dochodziło do anulowań projektów itp., co w efekcie prowadziło do wielu zwolnień. [...] Ale nie przypominam sobie ani jednego razu, kiedy można to było przypisać bezpośrednio wpływowi sztucznej inteligencji – powiedział Michał Nowakowski.
Nowakowski jest więc przekonany, że – przynajmniej w oddziałach CD Projektu – nie dojdzie w najbliższym czasie do zwolnień ze względu na dostęp do imponujących narzędzi AI. Chociaż przedstawiciel polskiej firmy nie neguje tego, że sztuczna inteligencja stanowi dużą pomoc w projektowaniu gier, zapewniając „znaczące korzyści” deweloperom, to nie wyobraża sobie zastąpienia nią większości „ludzkiego” zespołu.
Stanowisko CD Projektu jest takie, że AI nie będzie tworzyć samodzielnie chociażby kolejnych gier z serii Wiedźmin, co wymusiłoby zwolnienia:
Wykorzystujemy [CD Projekt – dop. red.] sztuczną inteligencję głównie w obszarach produktywności i to właśnie tam dostrzegamy jej największe korzyści. Są one realne i znaczące, ale to nie doprowadzi [...] do tego, że sztuczna inteligencja mogłaby „usiąść i tworzyć gry”. To nie znaczy, że nie będzie przydatna, ale nie stworzy Wiedźmina 5 i 6 ani niczego podobnego.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).