Peter Molyneux zbiera fundusze na GODUS – remake kultowego Populousa
Wczoraj w serwisie Kickstarter wystartowała społecznościowa zbiórka funduszy na GODUS – remake Populousa, czyli „symulatora boga” z 1989 roku. Nad projektem pracuje Peter Molyneux i studio 22Cans. Aby móc go zrealizować, twórcy potrzebują 450 tys. funtów.
Grzegorz Ferenc

- Gatunek: strategia – symulator boga;
- Platformy: PC i platformy mobilne;
- Producent: studio 22 Cans z Guildford (Anglia);
- Planowana data premiery: wrzesień 2013;
- Dotychczas zebrane fundusze: 65 tys. funtów z 450 tys. na 29 dni przed końcem akcji.
„Populousa stworzono 22 lata temu i w naszej opinii do tej pory nic nie dorównało doświadczeniu bycia bogiem, jakie ta gra zapewniała” – tak Peter Molyneux i studio 22 Cans uzasadniają rozpoczęcie zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter na projekt GODUS, czyli remake popularnego „symulatora bóstwa” z 1989 roku, którego ostatnia odsłona zawitała na pecety wraz z premierą Populous: The Beginning w 1998 roku.
Twórcy zapowiadają, że „GODUS będzie łączył siłę, możliwości rozwoju i rozmach Populousa z pełną szczegółów strukturą i elementami gry wieloosobowej z serii Dungeon Keeper oraz intuicyjnym interfejsem i technologicznymi innowacjami typowymi dla Black & White”. W tytule wcielimy się zarówno w dobre, jak i złe bóstwo. Będziemy mogli wpływać na kształt „żywego, wyjątkowego i pełnego szczegółów świata”. Rozgrywka ma być prosta przy pierwszym kontakcie, a zarazem niezwykle złożona w dalszej perspektywie. Z czasem wdamy się w walkę z innymi kultami, sterowanymi przez innych graczy. Molyneux obiecuje dużo świeżych rozwiązań, a także „ekscytujące możliwości kooperacji w wymiarze globalnym, rywalizacji oraz tworzenia i niszczenia [świata]”.

Nad GODUS pracuje zespół 22 twórców, wśród których znaleźli się m.in. Tim Rance, twórca dwuosobowego trybu multiplayer w pierwszym Populousie z 1989 roku, a także Paul McLaughlin – wieloletni współpracownik Petera Molyneux. Deweloperzy zdecydowali się na rozpoczęcie zbiórki na Kickstarterze, aby pracować nad grą razem z fanami oraz „zachować nieograniczoną kreatywność”. Docelowo proces produkcji powinien potrwać od siedmiu do dziewięciu miesięcy.
Społecznościowa zbiórka funduszy zakończy się 21 grudnia. W chwili powstawania artykułu autorom udało się zebrać ponad 65 tys. funtów z wymaganych 450 tys. Tak jak w przypadku innych akcji na Kickstarterze, w zależności od wpłaconej sumy możemy liczyć na różnego rodzaju premie. Przykładowo, za 5 funtów uzyskamy dostęp do forum, 15 funtów zapewni nam m.in. własną kopię gry i udział w beta-testach, za 30 funtów otrzymamy dodatkowo zwierzaka w grze, a przy wpłacie 50 funtów będziemy mogli pobrać więcej kopii tytułu i zobaczyć własne imię w grze Curiosity: What’s Inside the Cube? w wersji na urządzenia mobilne.

Populous stworzył podgatunek gier strategicznych, znanych jako „symulator boga”. Wmożliwiał graczowi wcielanie się w bóstwo, które za pomocą swoich mocy zmienia kształ świata i stara się zapewnić odpowiednie warunki do bytowania wyznającemu go plemieniu – często kosztem innych społeczności. Oferował rozbudowaną rozgrywkę w rzucie izometrycznym. Czy dziś tego rodzaju idea znajdzie wystarczającą rzeszę fanów? Przekonamy się o tym już za nieco ponad cztery tygodnie. W przypadku udanej zbiórki funduszy, GODUS ukaże się na PC i urządzenia mobilne, choć twórcy nie wykluczają powstania wersji na inne platformy.

Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zarith Legend

rozumiem nagonkę na molyneux, ale nie ma ona większego sensu. faktycznie dużo (za dużo) gada o swoich wizjach, ale... nie przeszkadza mu to specjalnie w robieniu dobrych gier. za wyjątkiem fable 3 i curiosity (które dla mnie grą w ogóle nie jest) peter wypuszcza z reguły dobre tytuły, godus pewnie też taki będzie.
zanonimizowany489780 Generał
Łatwo najeżdżać na Molyneux, ale mimo iż ostatnimi laty różnie bywało, to ten gość na stałe zapisał się w historii gier komputerowych. Także głupie podśmiechujki trochę nie na miejscu, facet ma na koncie gry które są kamieniami milowymi w rozwoju tej dziedziny rozrywki.
Każdemu kiedyś kończy się wena, i czasem ktoś sobie nie zdaje z tego sprawy...
roman11 Konsul
Myślę, że jednak nie sposób odebrać Molyneux jego dorobku - ale niestety, coś potem się rozjechało (a może "pojechało" się Peterowi w niektórych przypadkach zbyt bardzo ...
Co do samego Populousa, to tak naprawdę cholernie bym się ucieszył po prostu ze współczesnego remake'u , aczkolwiek ma rację Kazioo, że to nie była gra Molyneux.
snopek9 Legend

Gosc zrobil najlepsza gre ever Black and Whita. Najbardziej innowacyjna gre w historii. Ba, imo nadal nic podobnego nie wyszlo.
roman11 Konsul
No a Dungeon Keeper ? Do dziś pamiętam, jak mi szczęka opadła :)))