Studio Paradox Tinto podzieliło się sekretnymi rozwiązaniami problemów z wydajnością gry Europa Universalis V, a także wyświetlania przez nią czarnego ekranu przy próbie uruchomienia.
Po dwóch dniach od premiery gry Europa Universalis V jest już jasne, że mamy do czynienia z udanym tytułem, któremu jednak nieco brakuje do ideału. Dla polskich fanów jego największą bolączką jest fatalne tłumaczenie, o czym szerzej pisaliśmy wczoraj. Jak się jednak okazuje, na tym nie kończy się lista zarzutów stawianych tej pozycji, bowiem niektórzy gracze skarżą się na problemy z jej działaniem i wydajnością.
Studio Paradox Tinto podzieliło się jednak „chałupniczymi” metodami na to, by się z nimi uporać. Zacznijmy od tego, że jak radzi producent gry w dyskusji na platformie Steam, chcąc uniknąć zawieszania się gry na słabym sprzęcie, należy wymusić na niej bardzo niskie ustawienia graficzne. Aby to zrobić, trzeba:
Drugi problem dotykający Europa Universalis V to wyświetlanie czarnego ekranu i brak reakcji z jej strony. Najwyraźniej powodem jest renderer Vulkan, a rozwiązanie stanowi uruchomienie gry w trybie DirectX 12. Aby to zrobić, należy powtórzyć wszystkie czynności opisane powyżej, dopisując do opcji uruchamiania -dx12.
Steam
OpenCritic
0

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.