Assassin’s Creed: Shadows zaoferuje nie tylko dynamiczną walkę, ale także bogaty arsenał broni, który dostosowano do odmiennych stylów głównych bohaterów.
Nie tylko mechanika walki i system skradania się mają być szczegółowo dopracowane w Assassin’s Creed: Shadows, od którego premiery dzielą nas już tylko trzy dni. Do dyspozycji gracza zostanie oddany także różnorodny i ciekawy zestaw broni, który powinien zadowolić każdego fana japońskiej techniki i sztuki wojennej.
W najnowszym artykule opublikowanym przez studio Ubisoft zaprezentowano bowiem przegląd typów uzbrojenia, którym będziemy się posługiwać w AC: Shadows. Zostało one podzielone na dwie grupy – z pierwszej korzystać będzie Yasuke, a z drugiej Naoe.
Yasuke ma się specjalizować w posługiwaniu się długą kataną, naginatą, kanabo, łukiem i teppo. Każda z tych broni jest przeznaczona do innego typu rozgrywki.
Jeśli chodzi o Naoe, jej uzbrojenie także zaczyna się od katany; ma się ona nią jednak posługiwać w sposób zupełnie inny niż Yasuke.
W temacie ulepszeń sprawa prezentuje się następująco: siła i skuteczność danej broni będzie zależeć od drzewka umiejętności bohatera. To ono ma stanowić podstawę podnoszenia obrażeń osiąganych za pomocą danego typu oręża i zakresu technik, którymi przyjdzie nam się posługiwać podczas walki.
Wszystkie bronie zostały pogrupowane pod względem poziomu rzadkości. Dodatkowo, każda z nich będzie miała także przypisany stały poziom startowy i nie da się wyposażyć bohatera w taką, która przewyższa jego obecny stopień zaawansowania. Jeśli jednak w naszej kryjówce zbudujemy kuźnię, będziemy mogli podnieść poziom danej broni do tego, na którym znajduje się postać, zwiększając tym samym jej bazowe statystyki.
Oprócz tego, każde z narzędzi mordu ma posiadać maksymalnie dwa miejsca na bonusy. Jedno z nich będzie stałe, ale drugie pozostanie do naszej dyspozycji, dzięki czemu zmodyfikujemy je u kowala, przypisując do niego wybrany efekt. Całość systemu nie jest więc zbyt skomplikowana, ale widać, że zaakcentowany zostanie aspekt zręcznościowy i widowiskowy walki.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.