Oto wszystkie typy broni z Assassin’s Creed: Shadows, którymi walczyć będą Yasuke i Naoe. Pozwolą zarówno na widowiskowe starcia, jak i efektowne skrytobójstwa

Assassin’s Creed: Shadows zaoferuje nie tylko dynamiczną walkę, ale także bogaty arsenał broni, który dostosowano do odmiennych stylów głównych bohaterów.

Danuta Repelowicz

Oto wszystkie typy broni z Assassin’s Creed: Shadows, którymi walczyć będą Yasuke i Naoe. Pozwolą zarówno na widowiskowe starcia, jak i efektowne skrytobójstwa, źródło grafiki: Ubisoft.
Oto wszystkie typy broni z Assassin’s Creed: Shadows, którymi walczyć będą Yasuke i Naoe. Pozwolą zarówno na widowiskowe starcia, jak i efektowne skrytobójstwa Źródło: Ubisoft.

Nie tylko mechanika walki i system skradania się mają być szczegółowo dopracowane w Assassin’s Creed: Shadows, od którego premiery dzielą nas już tylko trzy dni. Do dyspozycji gracza zostanie oddany także różnorodny i ciekawy zestaw broni, który powinien zadowolić każdego fana japońskiej techniki i sztuki wojennej.

W najnowszym artykule opublikowanym przez studio Ubisoft zaprezentowano bowiem przegląd typów uzbrojenia, którym będziemy się posługiwać w AC: Shadows. Zostało one podzielone na dwie grupy – z pierwszej korzystać będzie Yasuke, a z drugiej Naoe.

Samuraj

Yasuke ma się specjalizować w posługiwaniu się długą kataną, naginatą, kanabo, łukiem i teppo. Każda z tych broni jest przeznaczona do innego typu rozgrywki.

  1. Katana pozwoli na szybkie, precyzyjne cięcia.
  2. Naginata (ostrze osadzone na długim kiju) przyda się w starciach grupowych, a także w walkach, w których ważny jest zwiększony zasięg broni tudzież trzymanie wroga na dystans.
  3. Kanabo (ciężka maczuga lub pałka) będzie świetnym rozwiązaniem w przypadku uzbrojonych przeciwników, których pancerz może stanowić wyzwanie dla innych typów broni.
  4. Łuk to klasyczne rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią robić hałasu.
  5. Teppo, czyli broń palna, jest jego przeciwieństwem – możemy także wykorzystać ją, by znokautować przeciwnika.

Ubisoft

Shinobi

Jeśli chodzi o Naoe, jej uzbrojenie także zaczyna się od katany; ma się ona nią jednak posługiwać w sposób zupełnie inny niż Yasuke.

  1. Jej katana będzie krótsza i lżejsza, co pozwoli bohaterce na większą mobilność i bardziej efektowne kombosy.
  2. Naoe ma także biegle władać tanto – sztyletem, którego przeznaczeniem jest w szczególności walka z pojedynczymi przeciwnikami. W połączeniu z ukrytym ostrzem pozwoli on wykonywać podwójne zabójstwa z ukrycia.
  3. Ciekawy akcent to kusarigama, połączenie żelaznej kuli i kosy – obie osadzone po przeciwnych stronach broni. Sprawdzi się przede wszystkim w walce z wieloma przeciwnikami naraz, będzie też świetnym rozwiązaniem na rozbijanie i niszczenie ciężkich przedmiotów.
  4. Nie zabrało także kultowych skurikenów i noży kunai, którymi da się rzucać we wrogów.

Ubisoft

Nie broń, a technika

W temacie ulepszeń sprawa prezentuje się następująco: siła i skuteczność danej broni będzie zależeć od drzewka umiejętności bohatera. To ono ma stanowić podstawę podnoszenia obrażeń osiąganych za pomocą danego typu oręża i zakresu technik, którymi przyjdzie nam się posługiwać podczas walki.

Wszystkie bronie zostały pogrupowane pod względem poziomu rzadkości. Dodatkowo, każda z nich będzie miała także przypisany stały poziom startowy i nie da się wyposażyć bohatera w taką, która przewyższa jego obecny stopień zaawansowania. Jeśli jednak w naszej kryjówce zbudujemy kuźnię, będziemy mogli podnieść poziom danej broni do tego, na którym znajduje się postać, zwiększając tym samym jej bazowe statystyki.

Oprócz tego, każde z narzędzi mordu ma posiadać maksymalnie dwa miejsca na bonusy. Jedno z nich będzie stałe, ale drugie pozostanie do naszej dyspozycji, dzięki czemu zmodyfikujemy je u kowala, przypisując do niego wybrany efekt. Całość systemu nie jest więc zbyt skomplikowana, ale widać, że zaakcentowany zostanie aspekt zręcznościowy i widowiskowy walki.

Assassin's Creed: Shadows

Assassin's Creed: Shadows

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 20 marca 2025

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

4.5

Gracze

7.8

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Rodzina PlayStation oficjalnie powiększyła się o nowe studio. Co ciekawe, jego fundament stanowią członkowie zespołu zlikwidowanego rok temu

Następny
Rodzina PlayStation oficjalnie powiększyła się o nowe studio. Co ciekawe, jego fundament stanowią członkowie zespołu zlikwidowanego rok temu

Intergalactic: The Heretic Prophet, nowa gra twórców The Last of Us i Uncharted, ma pójść w ślady Elden Ring, jeśli chodzi o swobodę eksploracji otwartego świata

Poprzedni
Intergalactic: The Heretic Prophet, nowa gra twórców The Last of Us i Uncharted, ma pójść w ślady Elden Ring, jeśli chodzi o swobodę eksploracji otwartego świata

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl