Skradanie się w Assassin’s Creed: Shadows będzie dość oldskulowe. Dzięki Naoe, najdrobniejszej zabójczyni w historii serii, zrobimy świetny użytek z ciasnych miejsc

Ubisoft wyjaśnił, jak dokładnie zostanie zrealizowane skradanie się w Assassin’s Creed: Shadows.

Maciej Gaffke

Skradanie się w Assassin’s Creed: Shadows będzie dość oldskulowe. Dzięki Naoe, najdrobniejszej zabójczyni w historii serii, zrobimy świetny użytek z ciasnych miejsc, źródło grafiki: Ubisoft.
Skradanie się w Assassin’s Creed: Shadows będzie dość oldskulowe. Dzięki Naoe, najdrobniejszej zabójczyni w historii serii, zrobimy świetny użytek z ciasnych miejsc Źródło: Ubisoft.

Wczoraj informowaliśmy Was o nadchodzącej serii artykułów od Ubisoftu na temat Assassin’s Creed: Shadows. Dziś ukazał się pierwszy z nich, wyjaśniający dokładniej, jak będzie wyglądało skradanie się w kolejnej odsłonie skrytobójczej serii.

Przypomnijmy, że w AC: Shadows wystąpi dwoje protagonistów – Naoe i Yasuke. Ta pierwsza bohaterka będzie drobniejsza i zwinniejsza, więc, jak wiemy, to jej znakiem rozpoznawczym okażą się skradanie się oraz mordowanie z ukrycia. Co dokładnie dla tej postaci przygotowało francuskie studio?

  1. Wprowadzona zostanie mechanika obserwacji oraz orlej perspektywy, znana już z poprzednich części. Tym razem będzie jednak działać trochę inaczej – podczas korzystania z obserwacji (jak to wygląda w praktyce, sprawdzicie w poniższym filmiku) musimy polegać na zmysłach postaci i rozglądać się uważnie. Z kolei w trakcie orlej wizji zlokalizujemy choćby ukrytych przeciwników.
  1. Ważnym elementem skradania się będzie chowanie się w tytułowych cieniach. W mroku wrogowie nas nie zobaczą. Dodatkowo podczas przemieszczania się wykorzystamy kucanie, aby zredukować hałas skrzypiącej podłogi, a także nowe dla serii czołganie się, przydatne przy zadawaniu ciosów.
  1. Arsenał Naoe ma się składać z 4 elementów: bomb dymnych, pasów shinobi, kunai oraz shurikenów.
  2. Jak mówią twórcy, Naoe jest najdrobniejszym asasynem w cyklu, a to stwarza nowe możliwości zabójstw. Bohaterka będzie w stanie wejść do ciasnych przestrzeni i wykorzystać je na swoją korzyść.
  3. Jak wiemy już od jakiegoś czasu, w AC: Shadows powróci podwójne zabójstwo, pierwotnie wprowadzone w kultowej „dwójce”. Zabraknie za to znanego z ostatnich odsłon serii „automatycznego” zabójstwa z krzaków – tutaj złapiemy nasz cel i przeciągniemy go w inne miejsce, korzystniejsze do natychmiastowego ukrycia zwłok.
  4. W produkcji pojawi się też nowy typ niebezpośredniego wroga – słudzy. Jeśli dojrzą nas oni w momencie wykonywania misji, momentalnie zaalarmują okolicę. Na ten sygnał mogą przybyć choćby samuraje, których wcale nie tak łatwo zlikwidować.
  5. Wraz z rozwojem akcji musimy pamiętać również o regularnym ulepszaniu bohaterki. W przeciwnym razie nie zdoła ona dokonać skrytobójstwa na silniejszych wojownikach.
  6. Yasuke nie zostanie całkowicie pozbawiony opcji skradania się. Przy pomocy łuku zada on śmiertelne ciosy z daleka, a nawet z bliska, jeżeli nieprzyjaciel będzie odpowiednio rozproszony.

Zaznaczmy, że drugi artykuł Ubisoftu ma powiedzieć nam więcej o walce jako takiej w AC: Shadows. Tytuł zadebiutuje na rynku 14 lutego 2025 roku i trafi na PC, PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S.

  1. Assassin’s Creed: Shadows – oficjalna strona
Assassin's Creed: Shadows

Assassin's Creed: Shadows

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 20 marca 2025

Informacje o Grze
6.8

GRYOnline

4.6

Gracze

7.8

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Dante’s Ring nową grą polskich twórców Niezwyciężonego. Po wizycie w kosmosie czeka nas walka o przetrwanie w wulkanicznym piekle

Następny
Dante’s Ring nową grą polskich twórców Niezwyciężonego. Po wizycie w kosmosie czeka nas walka o przetrwanie w wulkanicznym piekle

„Gry z serii Need for Speed zawsze za bardzo wyprzedzają swoje czasy”. Weterani cyklu wielokrotnie zjeździli drogę od nienawiści pomieszanej z sentymentem do miłości

Poprzedni
„Gry z serii Need for Speed zawsze za bardzo wyprzedzają swoje czasy”. Weterani cyklu wielokrotnie zjeździli drogę od nienawiści pomieszanej z sentymentem do miłości

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl