OnLive wkracza na nowy rynek - zamień swój tablet w konsolę

To może być koniec dominacji casualowych gier na tabletach, telefonach i netbookach. Firma OnLive poszerzyła swoją usługę o urządzenia mobilne, oferując graczom dostęp do ponad 200 najnowszych, wysokobudżetowych gier strumieniowanych z zewnętrznych serwerów (cloud-computing).

futurebeat.pl

Aleksander Kaczmarek

Koniec prostych zręcznościówek i kiczowatych zgadywanek. Posiadacze urządzeń mobilnych pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Android Gingerbread (a niebawem także iOS) wreszcie mogą zabrać się za prawdziwe granie. Od wczoraj w Android Market dostępna jest aplikacja OnLive, oferująca dostęp do najnowszych gier umieszczonych w chmurze za pośrednictwem telefonu komórkowego oraz tabletu. Szkopuł w tym, że zdecydowana większość tytułów wymaga bezprzewodowego kontrolera, który w sklepach pojawi się dopiero za kilka dni.

Pomysłodawcy usługi OnLive od dawna przekonują, że do grania w najnowsze produkcje nie są potrzebne ani konsole najświeższej generacji, ani imponujące wydajnością pecety. Dowodem na to mają być urządzenia mobilne, na których od wczoraj można grać w takie gry jak: Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising, Assassins Creed: Revelations, L.A. Noire czy The Lord of the Rings: War in the North.

OnLive wkracza na nowy rynek - zamień swój tablet w konsolę - ilustracja #1

- Ten dzień to kamień milowy. Od teraz OnLive dostarcza najnowsze i najlepsze gry w jakości konsolowej dosłownie wprost pod wasze palce - na tablety i telefony, aby grać na żądanie natychmiast, wszędzie i w dowolnej chwili – podkreśla Steve Perlman, twórca i szef usługi OnLive.

Dostęp do oferty OnLive możliwy jest po ściągnięciu i zainstalowaniu bezpłatnego programu OnLive. W ramach promocji usługę można przetestować grając za darmo w LEGO Batman: The Video Game. Niestety, dotyczy to na razie tylko posiadaczy urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym Android Gingerbread (Android 2.3). Firma Apple nie zakończyła jeszcze procesu certyfikacji OnLive app, więc właściciele urządzeń z logiem jabłka będą musieli uzbroić się w cierpliwość.

Startowa lista tytułów proponowanych posiadaczom smartfonów i tabletów do gry w chmurze jest całkiem pokaźna. Dostawca usługi chwali się ponad 200 pozycjami. Okazuje się jednak, że tylko 25 przystosowanych zostało do sterowania za pomocą dotykowych ekranów. Są to m.in. LEGO Harry Potter: Years 1-4 oraz 5-7, Defense Grid Gold, DiRT3 i Darksiders. Zdaniem Andrew Yoona z serwisu Shacknews, wirtualne gałki i przyciski sprawdzają się jedynie w przypadku prostszych gier.

Rozwiązaniem ma być bezprzewodowy kontroler, dzięki któremu granie na telefonie czy tablecie nie powinno odbiegać komfortem od zabawy na stacjonarnej konsoli. Cena urządzenia, które nie trafiło jeszcze do sklepów, ustalona została na 49 dolarów lub 39 funtów, odpowiednio do regionu, w którym usługa OnLive jest oferowana.

Nie wiadomo też dokładnie, jakie parametry przesyłu danych będą musiały zostać spełnione, aby cieszyć się grami z chmury na platformach mobilnych. Usługodawca przewidział jednak dwa warianty połączenia – poprzez WiFi lub komórkową sieć 4G pracującą w technologii LTE.

  1. Oficjalna strona internetowa OnLive
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Android
2011-12-09
19:37

demon92 Senator

Na jakim necie sprawdzałeś? Bo może obcieło ci obraz do SD, do HD trzeba 5Mb/s zakładając, że mieszkasz w anglii.

Komentarz: demon92
2011-12-09
20:38

zanonimizowany26519 Generał

OnLive dziala dobrze tylko w USA i UK bo tam maja dedykowane serwery . Cala reszta swiata to lagi mniej lub bardziej widoczne z mega przecietna jakoscia obrazu wyprana z kolorow . Pomijam juz fatk ,ze sporo gier nie chodzi na full detalach jak niektorzy sobie wymarzyli :p . Sprzet sie starzeje ,a onlive sprzedajac same gierki i biorac z nich niewielka marze raczej z modernizacja sprzetu nie nadazy :] .

Komentarz: zanonimizowany26519
2011-12-10
06:26

gamer360 Pretorianin

Na iOS jest tylko viewer. Nie można grać. Zainstalowałem na iPadzie i wyglądać całkiem całkiem. Ciekawe jak się na ty gra.

Komentarz: gamer360
2011-12-10
09:14

dj_sasek Legend

dj_sasek

Testowałem Gaikai czyli coś podobnego i muszę przyznać, że miło się zaskoczyłem. Obraz był płynny, wielkich lagów nie było. Testowałem na łączu 6mb. Trochę szkoda, że rozdzielczość była bardzo słaba, a detale gry ustawione na medium/log :/

Komentarz: dj_sasek
2011-12-10
09:36

Kowalus20 Generał

Kowalus20

Nie chce nic mówić, ale polacy znani są z narzekania i że wszystko im się nie podoba. Najlepiej zmieniliby cały świat na swój wyimaginowany, potencjał jest, ale z wykorzystaniem gorzej :P. Do meritum, koniec z ironią i poirytowaniem postami. Myślę, że nie ma co płakać nad tym, że np. Twój tablet "łyka gry" których zapewne nie łyknie po lutym kiedy to będą 4 rdzeniowe procesory mobilne do malutkich urządzeń. A nie, oooo kolory ble, rozdzielczość ble, trzeba mieć pada... Phi, życie. Jak się nie podoba to polecam wrócic do Angry Birdsów i czekać na updaty..

Komentarz: Kowalus20

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl